Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

een oplossing......

Gestart door Metpetergaathetbeter, 30 september 2025, 11:40:27 AM

Sicco

Waar staat dat Olaerts de 43 maakt?

rgp

Raf,

Dus ge hebt er geen probleem mee, als je met uw echt goed geld, brol krijgt ?

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

Herwig

Citaat van: Sicco op 12 oktober 2025, 14:02:42 PMWaar staat dat Olaerts de 43 maakt?

onderaan links  https://treinshopolaerts.be/nleigenproducties.html  - "diesel"   :      nr.  4 4 0 3    ;)

Sicco

Ik zie alleen de 44/45, een model wat Olaerts al vele jaren geleden heeft gemaakt
De 43 is wat anders

raf

sorry vergist het is de reeks 42

die met de drie vensterkes voor aan

Citaat van: rgp op 12 oktober 2025, 14:16:59 PMRaf,

Roland

ik heb nergens een probleem mee eigenlijk .
maar kijk ik ben reeds in de 40 jaar bezig en heb reeds heel wat zien voorbij komen ook van de grote merken
roco had ook zinkpest ,marklin had dan weer andere problemen want die maken lawaai je hoort de sleper ????
K&B had dan ook zinkpest en dan hadden sommige merken last van haperende koppelingen .
dan zijn er mensen die stellen in glazen kasten hun locs tentoon op een stukje rail wat dan weer leid tot een platvlak aan de anti slip bandjes . hoeveel wagons en locs die ik reeds gezien heb die aan een kant afgeschenen zijn door in de zon te hebben gestaan .
ik heb een wiking vrachtwagen gehad waarvan de opligger doorgebogen is door in de zon te hebben gestaan .is wiking daarom een slechte leverancier

en niemand houd je tegen om je eigen materiaal uit te brengen voor belgisch vind je altijd kopers

gr raf ik ga verder aan mijn zwembad wagon

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

filosoofke

Met gevaar voor eigen leven, maar is werkelijk alles zo slecht? Het feit dat ze blijven produceren lijkt mijn insziens toch dat het blijft verkopen? En mogelijk schieten ze in hun eigen voet als de kwaliteit niet navenant is, kopers zullen dan wel wegblijven zeker? En volgens mij stond er in msm een lovende review over hun 51'ers, en op cooltrain over hun 23'ers. En voor veel hobbyisten lijken me de seinen toch ook welkom.
Ikzelf heb ook wel materieel, alleen nog niet uitermate getest in  een baan in opbouw. Mijn 23 doet het goed, de 2250 begint wel wat nukkig rijgedrag te tonen. We zullen zien wat de toekomst brengt. Maar ik vind dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of je er wil blijven kopen of niet.

ERVIN

@filosoofke , nee alles is niet slecht , maar het is " ooit " veel beter geweest , het probleem met de gebroken tandwielen kennen we ondertussen allemaal , maar sinds een dik jaar heb ik problemen met de containerwagons die uitkomen , ze staan te hoog op hun poten , de buffers komen niet overeen met andere wagons , en de wagons staan krom waardoor de buffers nog hoger komen te staan.
Ik heb meer dan 50 containerwagons gekocht bij VBV door de jaren heen , nooit geen problemen mee gehad , maar dus sinds een jaar is hij volgens mij overgeschakeld naar een andere leverancier waardoor deze problemen zijn ontstaan.

janieburton

Citaat van: rgp op 12 oktober 2025, 12:11:00 PMJanie,

Voor een model van 300 euro ?  Daar lachen ze bij de FOD eens mee en een advokaat gaat u een veelvoud van uw lok kosten. En dat weet VBV zeer goed.

Een veel goedkopere oplossing is: bestellingen annuleren en twee jaar niets kopen; dan tref je hem waar het pijn doet: zijn portefeuille en niet de uwe.

Roland

Roland,

Het maakt bij de FOD niet uit of het item €300,00 kost of €3000,00; als het gegrond is en men handelt onwettelijk dan gaat de FOD het toch onderzoeken en handelen; het zal misschien niet direct zijn maar ze zullen het behandelen.

Thommy

Citaat van: raf op 12 oktober 2025, 17:47:41 PMsorry vergist het is de reeks 42

Citaat van: rgp op 12 oktober 2025, 14:16:59 PMRaf,

Roland

ik heb nergens een probleem mee eigenlijk .
maar kijk ik ben reeds in de 40 jaar bezig en heb reeds heel wat zien voorbij komen ook van de grote merken
roco had ook zinkpest ,marklin had dan weer andere problemen want die maken lawaai je hoort de sleper ????
K&B had dan ook zinkpest en dan hadden sommige merken last van haperende koppelingen .
dan zijn er mensen die stellen in glazen kasten hun locs tentoon op een stukje rail wat dan weer leid tot een platvlak aan de anti slip bandjes . hoeveel wagons en locs die ik reeds gezien heb die aan een kant afgeschenen zijn door in de zon te hebben gestaan .
ik heb een wiking vrachtwagen gehad waarvan de opligger doorgebogen is door in de zon te hebben gestaan

allemaal fouten die na x-jaren uit komen. Die van de VBV wagons, waar we hiermee gestart zijn, hebben nog geen jaar... Zoals ik reeds zei: zinkpest komt pas voor na x-jaren. M'n roco HLD60, 1e lichting, nog niet kapot. Heb 2j terug een KMB 60 uiteen gehaald en chassis had nog geen tekenen van vervorming. Idem een KMB bakwagenvloer liggen die nog kaarsrecht is. Beide gebruikt om een 3D model van te maken en te printen ter herstelling.

Verkleuren of vervormen van in de zon te staan. Plastiek en weekmakers weet u wel. Zelfs een merk als Lego heeft last van verkleuren van blokjes. Tig witte, grijze en blauwe die verkleurd zijn. Allemaal van gebouwde zaken die in huis stonden, niet noodzakelijk in het licht. Kijk naar andere kunststoffen worden broos of verkleuren.

Eigenlijk vergelijkt u appels met peren. Een nieuwe wagon dat vervormt vergelijken met een wagon die jaren in een kast gestaan heeft? Het zijn idd beide wagons die vervormd zijn.

Alles is goed om in het hoofd niet te moeten toegeven dat je beduveld bent.
Greetz

Thommy

raf

de enige miskoop die ik gedaan heb was ooit op ebay .een diesel die daar op een filmpje perfect reeds en een roco diesel was .ik kreeg hem thuis en het was een piko met rubber buffers en voor de rest een brok kortsluiting .nooit nog iets op ebay gekocht wat ik niet kon gaan bekijken

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Sicco

Citaat van: raf op 12 oktober 2025, 17:47:41 PMsorry vergist het is de reeks 42

Nee die is het ook niet, dat is hetzelfde model als de 43
Wat je bedoelt is de 44/45 vóór verbouwing van de stuurpost.

factageklerk

Het is echt bergaf gegaan sinds hij met z'n fysieke winkel gestopt was. Het online winkelen zegt me niet zo veel. Waar is de tijd dat je er binnen kwam , nog uitleg kreeg en het een genot was om door de zaak te wandelen. Ik denk wss te groot willen worden in 1 keer...

Reneé

Onlangs een nieuwe loc gekocht. Bij het openen van de doos bleek er een onderdeel tekort te zijn gemonteerd.
Alsook een onderdeel bleek afgebroken en lag in de verpakking, duidelijk eerder gelijmd nadat het al eens afgebroken was. Normaal komt er geen lijm aan te pas want er is een gaatje voorzien om het te monteren.

Toen er verhaal werd gevraagd om dit op te lossen, kreeg ik het antwoord dat het waarschijnlijk mijn schuld was omdat ik de loc 'onvoorzichtig' uit de verpakking had gehaald...

1. slechte kwaliteitscontrole
2. Het is in geval van twijfel steeds de klant zijn schuld
3. Het werd opgelost - ook maar omdat ik enkel een andere loc kon krijgen met sound.(mits de opleg gezien het gewone model niet meer voorradig was)

Metpetergaathetbeter

Geen controle...... bewijs de 6215 de zaken die verkeerd werden geplakt ipv de ruitenwissers. Hij werd hier getoond met zijn gebreken. De gebreken werden hier of in de MSMvastgesteld waarop er commentaar kwam.
Als je controle doet kost dat weer geld.

Ik weet van een Nederlander die een 25. 5 allerlei problemen had en die werd weggestuurd, met het verhaaltje dat dit zaken waren van de loc te gebruiken. Hij had nooit eerder gereden. Ook op Beneluxspoor forum werd de service en kwaliteit al uitvoerig.....