Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Buda - Deel van een groter project

Gestart door renstimpie, 22 juni 2025, 12:53:02 PM

renstimpie

foto: Evan Daes

Dit weekend namen we (MSC HET SPOOR) deel aan het evenement BorderBuda: https://borderbuda.be/nl/programma/
MinimaForma & viaferrea3d zorgden voor een pracht exemplaar van de Budabrug.  Groot groet klein!

Meer foto's volgen...
5 & 6 december 2026 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
zondag 18 april 2027 - Ruilbeurs - MSC HET SPOOR

evan

Enkele foto's ter aanvulling.

IMG_7050 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7057 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7070 by Evan Daes, on Flickr

IMG_7071 by Evan Daes, on Flickr

Roderik en ik hebben hier ongeveer een 200 tal uur aan getekend, gesneden, geplakt, en geschilderd.
De brug is gebouwd aan de hand van een origineel plan en veel foto's.
De gemene deler tussen creativiteit, motivatie, beschikbare tijd, en budget heeft geleid tot het resultaat hierboven.

Gebruikte technieken:  Technisch tekenen, Lasersnijden van Lazerboard, Styreen snijden, 3d print voor de details en veel klassieke modelbouw.
De 40 kabeltjes aanbrengen die het mechanische deel weergeven was een geduldwerkje  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

wàt is dit,  pvd nog 's aan toe zeg

( staat wel in verkeerde forumrubriek,   moest eigenlijk zijn  "Modelspoor Beginners"    ;) )

Sikko

erik de noorman

Niet te onderscheiden van de echte bruggen. Daar heb ik veel voor staan wachten als de brug open was maar dan wel in Kapelle op den Bos. Waar meesterwerk.

Erik.

SuSke

Knap meesterwerkje door een paar tovenaars gemaakt met de moderne technieken.

Het ter beschikking hebben van de originele plannen helpt natuur zeer veel met die moderne technieken, maar desondanks moet je toch nog redelijk veel toegevingen doen om alles in elkaar te krijgen en het toonbaar te krijgen. Zuiver verschalen zou tot rare situaties kunnen leiden.

Een grote proficiat voor Roderik en Evan voor dit staaltje werk.

En dat ze statixh is nemen we er dan wel bij. Net zoals bij de echte zou de boel op de meest ongepaste momenten toch vastlopen. ;D  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

sdz1976

Crimineel mooi , doe mijn hoed af !  8)  8)

Grtz,

Samuel.
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Jappy

Dat is gewoonweg onvoorstelbaar indrukwekkend!
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Michael

Hier word ik heeeeeeel stil van, wat een meesterwerk.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

2 hele goede stielmannen die de handen in elkaar slaan dat kan niet verkeerd gaan ......modelbouw tot in het onmogelijke

mahtoska1

Afgelopen weekend heb ik het model van deze brug kunnen bewonderen op de modeltreintentoonstelling van "Scheldeland in stoom 2025".

Het is echt wel indrukwekkend hoe gedetailleerd deze brug nagebouwd is.

Koen

Spakeloos, verwonderd tot wat een doorwinterde modelbouwer in staat is, genietend van de getoonde foto's, ...
Ik kan alleen maar zeggen dat ik hier heel stil en heel klein bij word.
Machtig tot wat gouden handen in staat zijn.
Proficiat!!!!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Koen op 08 juli 2025, 09:59:18 AMIk kan alleen maar zeggen dat ik hier heel stil en heel klein bij word.
zegt iemand die ook een aantal prachtige bruggen heeft.....;)

Koen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 juli 2025, 12:07:50 PM
Citaat van: Koen op 08 juli 2025, 09:59:18 AMIk kan alleen maar zeggen dat ik hier heel stil en heel klein bij word.
zegt iemand die ook een aantal prachtige bruggen heeft.....;)

Goh Peter, dat is niets in vergelijking wat hier gebouwd werd.
Nooit te oud om te leren