"Ein kleines Kalkwerk" een nieuwe tentoonstellingsbaan

Gestart door Martin Welberg, 13 maart 2015, 20:48:29 PM

Martin Welberg

Kuch kuch stof stof.  Maar even verder als privé baan in plaats van het als groepsproject te zien.

In ieder geval zijn de modules verhuist naar het nieuwe pand, nu af en toe eens fijn wat tijd gaan vinden om er aan te werken. Misschien wel als streven zeggen dat ik er in 2026 mee naar OntraXS! wil.

Beetje knoeien met het MifoShape wat Evan ontwikkeld heeft, blijf het tof spul vinden.
Dit is het centerbakkie, de middelste van de 7.

Met de brug. Komt er ook nog 1 dwars overheen, de baan past in principe in het HAF module concept.

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Euh, BNLS modulebaan principe, heet bij ons in Team Mitropa HAF.

SuSke

OK! als 't kind maar een naam heeft. Ik kreeg een flauw vermoeden nadat ik het draadje op BNLS had doorgespit.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

Effe wat verder knoeien met afgietsels uit Spörle mallen

Meer rotsjes met MifoShape...

Ziet er met brug al wel weer aardig ok uit.

Deze brug gaat als voorbeeld dienen voor een nog te laseren brug die de andere dan kruist.
Deze is van Joswood en iets aan de korte kant voor de overspanning die ik in gedachte heb. Ronald K. is al benadert.

Das het voor vandaag, tussendoor nog steeds bezig met verhuizen, ketels plaatsen en ander gedoe.
Wat verzameld men toch veel spullen in 25 jaar.

sdz1976

https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Martin Welberg

Nog maar effe een bakkie erbij gezet. Dit zijn dan de eerste twee die ik klaar wil hebben. De rest staat hier op de bovenetage van het atelier op een zoldertje. Bakken variëren in diepte van 70 tot 90cm. Alle 7 zijn 120cm lang. Totale zichtbare lengte zal een 8.4 meter zijn.

Beetje knoeien met MifoShape blijft leuk.

Heb er kasten met voorraad onder staan maar op wieltjes. Kan er dus fijn rondom aan werken als ik wil.

Martin Welberg

Dichtsmeren en rotsjes maken begint aardig op te schieten op deze twee modules.

van de andere kant, moet na droging nog wat gekuist worden om maar zo te zeggen.

Ben wel content met de voortgang op dit moment.

Martin Welberg

Zo, de andere kant effe voorzien van een laagje. In dit geval Sculptamold, heb daar nog een halve emmer van staan. Maar wat dat een raar goedje als je ondertussen de MifoShape gewend bent, lijkt wel of ze daar halve papieren zakdoekjes in mieteren.

Effe wat rails neerleggen om een idee te krijgen wat het gaat worden, maar wat rubberkurk of zo bestellen als bedding.

Kies voor Weinert Mein Gleis code 75 in het hoofdspoor, niet echt BNLS modulebak maar ach wie maalt daarom.

Ben nu bezich met het kuisen van rotsen en her en der nog wat rotsdingen. Steunmuurtjes etc gieten. Binnenkort meer.

Martin Welberg

Beetje serieus bruggetjes bouwen..

gebruik als eerste een dun karton om te bepalen hoe de maten zijn. Uiteindelijk snij ik dat dan weer uit Forex
wat dan uiteindelijk weer bekleed word met Kapa foamboard classic waar het karton vanaf wordt getrokken.

[

Gelijk maar wat met wandjes aan het knoeien.

Her en der nog wat rotsige dingen lopen knoeien met MifoShape..

Al met al staan de 2 bakken er nu zo bij. Nog 5 meer te doen..lol.

En nog een bewegende beelden klik linkplaat...

Untitled by Martin Welberg, on Flickr

mahtoska1

CiteerHer en der nog wat rotsige dingen lopen knoeien met MifoShape..

Mooi geknoei...

Jappy

Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Martin Welberg

Ondertussen gaan we van Schwarzbraun RAL 8022 naar gekleurde roosjes..

Gaat nog niet zo hard als ik zou willen maar er is progressie

Martin Welberg

Zo, maar eens wat laten zien. Zoals al vermeld gaat de hele zooi rotsen in de RAL 8022 Bruinzwart. Das voor mij een basiskleur om diepe schaduwen te genereren.

waarna ik de weg vervolg met een drybrush, gebruik hiervoor een Napels geel roodachtig van Talens. Die zit qua kleur wat naar het wit met een zweem roze. Klinkt gek maar doet het goed.

Waarna we nog een laag met Talens warm grijs aanbrengen.

Gevolgd door nog een drybrush met unbleached titanium, in dit geval van Liquitex.

Dat ziet er dan uiteindelijk zo uit.

[

In de volgende post gaan we dan wat kleur aanbrengen.

Martin Welberg

Om te beginnen met wat kleur wou ik eens wat dunne acrylverf gebruiken, in dit geval een burnt umber van Daler Rowney. Zit wel een aardige glans in dit product.

Om nog wat kleur toe te voegen pak ik wat kleurtjes die me aanstaan van een goedkope US craft paint. In dit geval Americana wat je ergens in IJsselstein kunt bestellen.

Waarna ik er weer een wasje overheen sop met raw umber en een beetje zwart.

Zo, ga nu eerst effe mijn werkplaats/atelier afsluiten.Als ik straks nog zin heb gaan we verder.