Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

ERVIN

Jawel Michaël , ze zijn nog in voorraad , enkel de Digitale versie zonder sound is niet leverbaar , de gewone DC versie en de sound versie zijn nog leverbaar.
Nu maar hopen dat er snel nog andere nummers van gaan verschijnen , dan kan ik ze in tractie laten rijden zoals hier in Mol in het echt.  ;)

Thommy

#6031
Piko HLR7617. Was een wisselstromertje maar na 2 draadjes te verplaatsen en de sleper eruit te halen, een mooie geijkstromer.

Morgen eens naast de roco HLR7617 zetten en vergelijken
Greetz

Thommy

SuSke

Citaat van: ERVIN op 06 januari 2023, 16:33:21 PM
Jawel Michaël , ze zijn nog in voorraad , enkel de Digitale versie zonder sound is niet leverbaar , de gewone DC versie en de sound versie zijn nog leverbaar.
Nu maar hopen dat er snel nog andere nummers van gaan verschijnen , dan kan ik ze in tractie laten rijden zoals hier in Mol in het echt.  ;)

Ze zijn momenteel allemaal uitverkocht  >:( >:( >:(
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ERVIN

Niet echt een nieuwe aanwinst want deze ex DLC van Mehano bolt hier al jaren , maar DLC is al lang overgenomen en ondertussen is die andere Belgische vervoerder Railtraxx niet meer weg te denken op onze sporen.

Mijn oprechte dank aan een collega die deze decals voor mij heeft willen maken.  ;)

Aankomst van de allereerste Railtraxx in Mol-Cargo. Er gaan er nog volgen de komende weken.

Railtraxx Class 66 by Erwin Janssens, on Flickr

Michael

Erwin het blijft een mooie lok, welke kerk heb je in de achtergrond staan?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ERVIN

Dank je Michaël , die kerk is van Vollmer dacht ik.

Koen

Tjonge, als ik die lengtes zie ... toch echt wel prachtig. Ik begrijp dat jij graag rijdt. Als je met zo'n samenstellingen kan rijden, zalig!

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Floris

Ooit begrepen dat de 12.004 opgeknapt zou zijn door cockerill voor t jubileum in 1985. Ik vind dat ik daaruit mag concluderen dat die loc dus in seraing is geweest in de jaren 80, al heb ik er nooit foto's van gezien, maar never let the truth get in the way of a good story dus wij gaan dit verhaal niet doodchecken en gewoon zo'n olaerts-orgel kopen want ik wil t hebben. T ding heeft wat rondjes gedraaid op doublenghien tijdens mobexpo tot ie slecht contact begon te maken, nouja dat was vanmorgen gauw opgelost, even t massacontactje van de tender opnieuw aandraaien en een extra draadje erbij voor de zekerheid en alles doet t weer.
Tijd dus voor wat francois schuiten-achtige plaatjes van de 12 in de industriedystopie!

IMGP8171 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8176 by Floris Dilz, on Flickr
(deze moet ik nog eens overdoen als hier alles in kleur staat)


Thommy

Piko stomer 71.
AC versie gekocht voor weinig, paar minuutjes werk is een DCC stomertje. Dat ding loopt echt wel mooi
Greetz

Thommy

RoDY

Dagje Saint-Ghislain. Aan (spoor)voertuigen zal er geen tekort zijn op Rocourt. ;D

Maar de nummer één reden van mijn bezoek was toch wel het fotograferen van de V36 (ex-Belgisch leger)
Hierbij kwam ik weer iets uniek tegen....project duizend en acht. :P 

Update's daarvan volgen later nog.


Bron: Robbe VD


Bron: Robbe VD


Bron: Robbe VD

TBCédric

Het is lang geleden dat ik eens een berichtje heb geplaatst. Intussen is de collectie blijven groeien. Met uitgebreide interesse naar het buitenland en internationale treinen, is de aankoop van Belgisch materiaal in iets dalende lijn.... Dacht ik toch.

Een kleine samenvatting van mijn laatste Belgische aanwinsten.

Catawiki, je kan er veel over zeggen. Meestal zijn de bedragen daar torenhoog. Soms kan je daar toch een koopje doen. Zo heb ik sinds gisteren een nieuwe telg voor mijn internationale treinen. De 1803 van LSM met originele koplampen en de laatste livrei.
Daarachter hangen twee nieuwe I6 B rijtuigen in C1 livrei. Ook nog een aanwinst van deze maand.



Ik wou de lok toch eens vergelijken met de originele Trix versie. Ze mogen gerust naast elkaar staan.





Afgelopen maand ben ik ook voor de eerste keer naar Saint-Ghislain geweest. Dat smaakte naar meer met een heel leuke buit.



Daarbij heb ik de laatste HLE 2006 bij Olaerts gekocht. En aangezien hij veel internationale treinen trok en voor een prijs dat je het niet kon laten, toch maar een 15 meegenomen.

En toen was het tijd om eens een familiefoto te maken.






En last but not least. Mijn mooiste aanwinst. De 1030 van Trix in de speciale Rody uitvoering. ;D

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Thommy

Na lang twijfelen ook een Trix type1 gekocht.
Nieuw maar toch 2de hands gekocht.
Greetz

Thommy

DFS

Ook nog eens iets "gewoon uit de doos" gekocht,

Nog eens iets gekocht by Sven De Fruyt, on Flickr

N!CK

Heb sinds kort een dummy Jocadis am749 new look in mijn bezit, maar nu als ik het zo vergelijk met mijn andere new look modellen zie ik veel verschillen, weet er iemand hier of er vroeger prototype waren voor ze echt uitkwamen?

Voor een indruk kijk

https://m.facebook.com/groups/1230772140912983/?ref=share