Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

dani

sterkte met je verlies, Raf.

Het is altijd te vroeg om een familielid te moeten laten gaan ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

just4fun

Mijn medeleven.

Paul


raf

Twee keer doeme
Een keer de geld haaien en ik heb het niet over 1,000 euro maar er mogen nog een paar nullen bij

Dan vandaag uit verveling dan het schaduw station aan het plaatsen
Al heb ik 6 keer gemeten het is 30 cm te lang dus past niet tussen de muren
De keer lus kan er dus niet in en ik ga dan haaks om moeten gaan en dan pas de keerlus leggen
Kost me 2 modules meer en een 6 meter spoor .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Koen

Verdomde criminelen  >:( .
Vorige week is onze zoon met zijn hele inboedel vanuit Ijland vertrokken om voor een jaar in Noorwegen te gaan wonen en werken.
Hij zou met de ferry via Denemarken en Zweden naar Noorwegen reizen.
Het lot heeft er anders over beslist. In de nacht van zondag op maandag hebben een bende criminelen in Denemarken de ruit ingeslagen en de auto met heel de inboedel gestolen. Voor vele tienduizenden euro's aan klim -en expeditiemateriaal weg, alle kleren, laptop, fototoestel, ...
Alles weg. Het enige dat hij nog had was zijn portefeuille en GSM. Verschrikkelijk. Alle beeldmateriaal van de laatste 10 jaar dat ook nog eens in duplicaat op een externe schijf stond, is van de ene dag op de andere dag gewoon weg. Een klein deel stond nog in de cloud (gelukkig).
Zo zie je maar, als het tegen zit ...
Gelukkig hebben wij buiten de firmawagen een privé wagen die hij nu gebruikt maar ik kan jullie verzekeren dat dit voorval voor ons een zeer zware financiële aderlating is. Als ouder laat je uw kind toch niet in de steek bij zo'n voorval, niet?
Gelukkig hebben wij de belangrijkste zaken al terug kunnen kopen en hebben wij de samenhang in de klimwereld mogen ervaren. Vele leveranciers hebben ons extra kortingen gegeven om ons te steunen.
Hij is deze morgen terug richting Noorwegen vertrokken. Het zal nog maanden duren voor hij al zijn materiaal terug heeft. Maar de dingen waar hij gehecht aan was, zullen niet meer terugkomen  :'( .
Het doet pijn om voor een bende criminelen zoveel geld te moeten uitgeven. Ik had dit geld liever voor andere doeleinden aan de kinderen gegeven.
Ik hoop dat hij nu terug op de rails zit en dat we met een positieve blik naar de toekomst kunnen kijken.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

doomslu

Koen, hier kan veel over gezegd worden, maar dan gaan we wellicht de politieke toer op. Het zijn jammerlijke zaken.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

Inderdaad, Luc.
Maar gelukkig hebben wij gisterenavond goed nieuws mogen ontvangen. De wagen is terug gevonden met 3/4 van de inboedel er nog in. Ze hebben de laptop, foto apparaten, ... kortom de zaken die ze zondermeer kunnen verkopen, gestolen. De rest hebben ze laten liggen. Gelukkig kende ze de waarden van de andere goederen niet.
Waarschijnlijk te moeilijk om te verkopen.
Aan de wagen was niets aan buiten een ruit die uitgeslagen was om de deur te openen. Blijkbaar hebben de criminelen een nieuwe manier van auto's stelen. Ze scannen op één of andere manier de boordcomputer van de wagen (niet de sleutel) en kunnen de wagen starten (ongeacht het merk, ongeacht of er een beveiliging op zit of niet). Ook het stuurslot kunnen ze deblokkeren. Dit is Bart verteld als hij de raam van de wagen heeft laten herstellen.
Dus ja, de criminelen zijn de technologie altijd een stap voor  :( .

Enfin, nu hopen dat de rest van de reis vlot verloopt.


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

dani

da's echt BALEN, dus ....
Gelukkig voor je zoon heeft hij goeie ouders die hem helpen, maar het had eigenlijk niet nodig geweest als iedereen elkaars eigendom zou respecteren, dat is zeker.

EN wat je zegt over dieven dat ze de systemen een stap voor zijn...    Er is een nieuwe manier van oplichten bezig heb ik vernomen.
- Een "koper"  reageert op je 2dehands of MP advertentie van auto of moto of e-bike
- deze komt kijken naar het "item" (uiteraard onder een valse naam)
- beslist om dan toch neit te kopen en je hoort niks meer
- een weekof 2 à 3 later stelt iemand (ander fake profiel) een vraag "is dit nog aanwezig / te koop  ?"
- je denkt  "aha, een kandidaat koper" en zegt uiteraard  "ja"
- dan weer even niks meer
- en dan op een mooie ochtend is je voertuig verdwenen !

De eerste was een "scout" die komt kijken of het de moeite is maar vooral  of er alarm, camera's of zo zijn en hoe ze er aan kunnen (oprit, garage, stalling, tuinhuis ...)    En de tweede checkt  enkel of het nog daar is en ze het kunnen komen pikken.


ERG is het tegenwoordig ...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Koen

Buitengewoon triestig!
Onbegrijpelijk dat ze andermans gerief niet kunnen laten liggen. Nee, liever de mensen bestelen in plaats van op een eerlijke manier te werken. Dat kost natuurlijk wel wat meer moeite hé.
Maar ja, misschien beschouwen zij dat ook als een beroep (om dan nog niet over de drugshandelaars te spreken).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

je wagen met een buitenlandse nr plaat trekt altijd MEER aandacht dan de wagens met plaatselijke nr platen, altijd een risico iets in je wagen achter te laten, Jammer dat de wereld en de mensen zo in elkaar zitten( of deel/sommige toch helaas).

Een wereld met alleen eerlijke mensen is een utopie, helaas......

PeterC

Dedju toch ....
...Een eeuwigheid geleden dat ik hier nog heb ingelogd en iets heb gepost...  ...shame, shame, shame...
Ik ben er nog steeds hoor en met permanent verlof!
Hopelijk tot binnenkort 😉
Groetjes, Peter