Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Voorsteltopic

Gestart door Golfer, 16 maart 2023, 19:49:44 PM

Golfer

Hallo medeforummers. Ik lees al enige tijd mee maar zal ook actief worden. Om die reden wil ik me graag voorstellen. Mijn naam is Michiel uit Hilversum en heb sinds mijn 8e Märklin in de schaal H0. Na mijn jeugdjaren ging dat in dozen om er na decennia pas weer uit te komen. Redelijk ongeschonden en toen ben ik sinds 2006 behoorlijk gaan verzamelen. De digitale wereld heb ik me eigen gemaakt. Naar de oude m-rail kijk ik niet meer, het werd c-rail en daarna in het zichtbare deel k-rails. In mijn oude huis kon ik in de grote kelder goed geautomatiseerd rondrijden. Dit via een Uhlenbrock intellibox Basic en het programma Koploper over Loconet. In ons nieuwe huis heb ik geen baan staan. Enigszins ruimtegebrek en daarom maak ik modulebakken. Ook als lid van de M-track club waar we met genormeerde baken alles aan elkaar zetten. En ik kan ze ook in de tuin opzetten op een droog lenteweekend. Sinds kort heb ik ook materiaal in de schaal 1:32, spoor 1 dus. Met Märklin rails en LGB-rails. Dat laatste schijnt het buiten beter uit te houden heb ik me laten vertellen. Wellicht kan het na een komende kerstbaan blijven liggen?
Tot schrijvens!

vr groet Michiel

dani

Welkom Michiel.
Je hebt er al wat kilometertjes op staan, zo te zien.  Geen beginner, maar iemand met ervaring.

Fijn om je te mogen begroeten hier.  Ik ben heel benieuwd naar je werk en wat je voor moois al hebt gemaakt.

Zelf ben ik op zolder met H0 bezig  (Märklin  M + C + K  rails op verschillende plaatsen.  O.a.  ng de M rails voor weinig bereden schaduwstations of stelplaatsen "uit het zicht" )
In de tuin ligt een eerste aanzet voor een LBG   baan, maar die werken liggen al even stil wegens tijdsgebrek.

Ik volg ....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Welkom Michiel, alvast hier een leuke, interessante, leerlijke tijd tegewenst

Pierre

Welkom Michiel en veel plezier hier. ;)
Groet Pierre.


Gerolf

Welkom op ons forum, Michiel  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw