Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Een kleine/grote verrassing-een type 270 -reeks 70 op komst

Gestart door Peter, 18 juli 2022, 12:50:37 PM

Floris

"model"? afvallende onderdelen zegt niets over goed of slecht model, alleen iets over de gebruikte hoeveelheid lijm... (en mogelijkerwijs ook iets over hoe je dr mee om ging?)

Herwig

#31
     ( Met dat erg artisanaal model van TTM (Dircken-zaliger) waren er, spijtig, nog wel meer pijnpuntjes. (zie bewust artikel MSM) )

        Maar, terug naar het Pierre-model  ?    ???

Rochevalien

Citaat van: Floris op 06 december 2022, 23:23:25 PM
"model"? afvallende onderdelen zegt niets over goed of slecht model, alleen iets over de gebruikte hoeveelheid lijm... (en mogelijkerwijs ook iets over hoe je dr mee om ging?)

die bakken waar de reling op staat aan de zijkant vielen er gewoon af aan 1 kant . En dat terwijl ik dat model in mijn hand nam . We zaten aan een tafel dus er is niets op de grond gevallen  :) Ik heb toen wel vliegensvlug die lok naar de volgende ( Herwig ) doorgeschoven  ;D ;D En gedaan alsof dat al los zat natuurlijk  ;D ;D ;D

Floris

maaarrrrr was t een goed model qua vorm? als ik "model" zeg bedoel ik een soort brio-boomstronk. Dat jullie daar beurtelings een modelletje waar een ander op heeft zitten zweten kapot zitten te knijpen en t dan onder t mompelen van "dawazzal" doorgeven, tja, dat zegt mij niet zoveel.

Rochevalien

Nog even verder off -topic-en  :) Ik zette het woordje model tussen aanhalingstekens omdat het volgens mij de naam niet waard was . Slecht gespoten , stukken die er afvallen ,dus slecht gelijmd .Decals die loskomen ,scheve relingen enz . En dat voor 7500 frank of 187,5 euro .Het was ook alleen in gebouwde versie te koop ,niet als bouwkit . Het enige positieve eraan was het chassis van Amerikaanse origine dat voor goede rijeigenschappen zorgde . helaas hebben we dat op die presentatie niet gezien . Het is ook al een tijd geleden , het artikel in MSM is van 2001 . De brave man die dit produceerde is ook al overleden dus iemand die nog zo een lok kan te pakken krijgen heeft een echt collectors item beet.

Herwig

  als het dan toch moet, handig lijstje is dit:  MSM-nr. ,   pagina  >                             

. . . .
9   48   Trix 2201
9   58   Fleischmann 64.149
10   54   TTM Reeks 70
11   32   Märklin Type 81
12   58   Jocadis Reeks 51
. . . .

N!CK

Heeft er hier iemand een reeks 272/72 van Jocadis staan in hun collectie ?
Uit nieuwsgierigheid

Grts

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Hierbij alvast een foto/tekening van de kap van de 70 in spoor N

nmbs270006kap-scale160 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Heb een paar dagen geleden noch kontakt gehad met Pierre, en geloof me, ondanks de stilt over zijn in de toekomst zijn modellen, doet hij echt zijn uiterste best om die modellen geproduceerd te krijgen. Maar het is als niet gekende producent niet makkelijk om allen onderdelen geproduceerd te krijgen want de "groten" gaan natuurlijk altijd voor.
Maar ze komen echt in orde en ik blijf natuurlijk kontakt met Pierre onderhouden en zal jullie verder op de hoogte houden.
Dus.....geduld
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Peter geduld is een schone zaak, 't is alleen soms ver te zoeken, maar het ziet er goed uit. Ik volg.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter


Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Onderstaande mail van Pierre ontvangen:

Dag Peter,
Dat is goed om te horen, dat het iets beter gaat met de gezondheid.
Wat het type 70 betreft, heb ik nu nieuwe prints binnen gekregen, omdat
ik niet tevreden was met de oude prints, omdat de kortkoppeling iets te
moeilijk was om te monteren.
Er zijn 2 modellen te koop op de shop-in-shop, en dat is de 7005 en de
270.006 omdat de detailering iets anders is.
Dat heeft onder andere te maken met de brandstoftank, die verschillend
zijn en bij het grote model verbouwd zijn van rechthoekig naar cilindrisch.
Ik ben nu de chassis aan het monteren voor diegene die er een besteld
hebben, omdat ik graag goed lopende chassis wil maken.
En dat zijn er dan 3 verschillende voor de 270, 7000 en de 6600.
Volgende week ga ik prints laten maken als proef van de schaal 160 7000
en 6600 en de HO 7100II.
En als dat goed is gelukt, dan zal ik ze op de shop-in-shop plaatsen.
Voor de 7100II kan het chassis van de 6600 gebruikt worden.
Volgende week ga ik ook naar ontraxs in utrecht alwaar ik mijn
bestelling van de motoren uit england zal krijgen.
Dat in verband met het hacken van de engelse post.
Dus ze worden nu door iemand mee gebracht.
Ook ben ik bezig om mijn 272/7200 om te zetten in een kit en daarvoor
heb ik een nieuw chassis bedacht, die liefhebbers zelf in elkaar kunnen
zetten.
Voor zover mijn bezigheden.
Met de komende lente zal het vast wel beter gaan met wandelen!
Hartelijke groeten, pierre.
Met vriendelijke groeten
Peter