Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Platte staalwagens

Gestart door Val-Rikard, 25 februari 2023, 17:06:32 PM

Val-Rikard

Deze keer zijn mijn platte staalwagens aan de beurt.





Ze zullen ook niet misstaan achter mijn 51.  :)

Peter

Rik, wat is het merk van deze wagens
De verwering van de wagens is overigens SUPER gedaan
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

Citaat van: Peter op 26 februari 2023, 09:48:17 AM
Rik, wat is het merk van deze wagens
De verwering van de wagens is overigens SUPER gedaan
Sluit ik mij bij aan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Val-Rikard

Citaat van: Peter op 26 februari 2023, 09:48:17 AM
Rik, wat is het merk van deze wagens
De verwering van de wagens is overigens SUPER gedaan

Deze zijn van B models, met belading.

erik de noorman

Mooi gedaan maar wel serieuze stalenplaten.

Erik.


SuSke

Om een of andere reden vind ik de doorbuiging van de platen in die belading niet echt realistisch.
Maar het is dat ze zo bij Van Biervliet komen. Je kan er dan ook niets aan doen.

De onderste plaat van de bovenste stapel plooit naar boven op de grootste overspanning... een beetje onnatuurlijke vervorming.
Platen zijn om en bij de 1mm dik, zijn dus staalplaten van 90mm in realiteit, die blijven relatief vlak als je die zo stapelt.
Ik weet ook niet of je de lading uit de wagon kan halen, anders had ik de vloer eerst een kleurtje gegeven. De houten vloeren mogen vuil zijn, maar zijn nooit zo egaal van kleur.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Val-Rikard

Citaat van: SuSke op 26 februari 2023, 21:08:16 PM
Om een of andere reden vind ik de doorbuiging van de platen in die belading niet echt realistisch.
Maar het is dat ze zo bij Van Biervliet komen. Je kan er dan ook niets aan doen.

De onderste plaat van de bovenste stapel plooit naar boven op de grootste overspanning... een beetje onnatuurlijke vervorming.
Platen zijn om en bij de 1mm dik, zijn dus staalplaten van 90mm in realiteit, die blijven relatief vlak als je die zo stapelt.
Ik weet ook niet of je de lading uit de wagon kan halen, anders had ik de vloer eerst een kleurtje gegeven. De houten vloeren mogen vuil zijn, maar zijn nooit zo egaal van kleur.

Bedankt Frans voor de feedback, de wagenbodems heb ik aangepast, je opmerking was terecht. Ze ogen hierdoor beter.



Wat de lading betreft maak ik mezelf wijs dat het meerdere dunne metalen platen zijn zoals op onderstaande foto, die buigen ook wat door.  ::)


Dafke

Heel knap gedaan. Ik hoop de mijne ook ooit zo mooi vervuild te krijgen. Maar voorlopig ben ik nog niet toe aan de vervuilingsziekte.