Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

Citaat van: krispy op 23 februari 2023, 10:58:39 AM
@Floris ; volgende uitdaging archiefkast waarvan de lade in en uit kan ( via motertje gestuurd )  ;D

allesziens prachtig om te zien
met motor onder de vloer lijkt me dat niet speciaal moeilijk.  :P


SuSke

Citaat van: Alan On Track op 23 februari 2023, 13:48:11 PM
Citaat van: krispy op 23 februari 2023, 10:58:39 AM
@Floris ; volgende uitdaging archiefkast waarvan de lade in en uit kan ( via motertje gestuurd )  ;D

allesziens prachtig om te zien

Extra punten als je er nog een bowlingbal en een zeemeeuw bij op krijgt.

De kater ook niet vergeten  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris


Herwig


Floris

ja gaan ze je modelbaan in beslag nemen als je wat uit een strip nabouwt?

Floris

Nou, t duurde maar een paar maanden maar heb zowaar eindelijk etswerk voor de 104tjes en LN/LNA's!

IMGP8097 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8099 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP8107 by Floris Dilz, on Flickr

En omdat ik mezelf eindelijk zover had gekregen weer eens een kleer en een schoenen te kopen mocht ik ook wat leuks gaan halen dus heb een klein blauw klontje van REE gewoon omdat t een leuk ding is.
IMGP8095 by Floris Dilz, on Flickr

Herwig

#3832
   Vierkante Peugeotjes, Citroentjes en zo. Zelfs de nummerplaten zijn aangepast aan de versies met dunne dan wel dikke bumpers.

   Geslaagd mét medaille.

Stedahult

Ohw, maar die 104tjes zijn wel heel leuk.
Mvh. Steef

DFS

Wederom mooi werk met die auto's!

Dat locje blijft zo of komt er nog een Floris saus over?

Ronald


Floris

geen idee at er met t locje gebeurt. Hoort hier niet thuis, maar gewoon gekocht omdat t een leuk ding is.  8)

henry

Ziet er weer strak uit, die 2 monteurs die er bij staan zijn ook welkom bij mij op de baan.

Floris

Zo. loccie klaar voor ontraxs.

DSC_2176 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_2179 by Floris Dilz, on Flickr

Verder weer es wat erbij geplempt op thingiverse, voor wie nog ertswagens wil, in 4 smaken:
https://www.thingiverse.com/lebassin/designs
dit zijn allemaal esperance-wagens omdat ik daar wat gegevens van had, maar ik heb wel foto's gezien van vrijwel gelijke wagens uit frankrijk en luxemburg. Geloof niet dat er ergens een dergelijke wagen bewaard is gebleven en qua informatie is t allemaal knap mager, maar uh ja, voor zo'n hobbyprojectje is t mooi zat. Had ze voor mezelf al eens gebouwd in de latere verbouwde uitvoering met vlakke wanden en soms met opzetstuk op de bak voor cokesvervoer, maar vind t toch wel zulke leuke wagens dat ik de originele versie nog eens 3d uitgewerkt heb voor wie ze ook leuk vindt.

Heb ze ondertussen allemaal geprint maar verder niet afgewerkt, ze zijn voor n maat van me die belgisch jaren 60 rijdt en die er zelf mee aan de slag gaat.


met remmershuis, schroefrem op 1 draaistel, lage bak, ouderwetse draaistellen
IMGP8116 by Floris Dilz, on Flickr

onberemd, lage bak, Y7-draaistellen
IMGP8128 by Floris Dilz, on Flickr

remmershuis, luchtrem, hoge bak, Y7-draaistellen
IMGP8130 by Floris Dilz, on Flickr

Dus uh ja, printen maar, wielen, symoba's, verf, decals en een biertje zelf regelen en ik zie de resultaten wel verschijnen.  :P
Natuurlijk kun je ook gewoon draaistellen buffers etc gebruiken voor andere projecten. Die Y7-draaistellen kwamen destijds heel veel voor.

En nu maar weer es met de baan zelf aan de slag!

Peter

Blijf het prachtig vinden. Je zou bijna zweren dat het echte foto's zijn maar we weten allemaal
dat het jouw prachtige modelbouwkunst is.
Doe zo verder

PS: ben je het weekend van 15 of 16 april ook in Sint Niklaas?
Met vriendelijke groeten
Peter