Minima Forma

Gestart door evan, 30 juli 2017, 18:51:07 PM

perk

zeer mooi inderdaad.   Heb ik dat stootblok al niet eens gezien in MSM?

DFS

Mooie baan, ik kijk uit naar de twee andere baan(tjes)

Ronald

Citaat van: evan op 29 januari 2023, 21:53:13 PM
Wat ruist er door het struikgewas?

Het is een eh..... wat was het ook alweer?  :D :D

Mooie baan, complimenten! ;)

Johnnytrein

Amaai toen ik die laatste foto zag ben ik enorm geschrokken hopelijk krijg ik daar geen nachtmamapaard door  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Jurgen

Ik heb hier nog een lege zolder. Als je eens wat tijd over hebt...  ::) ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Jurgen op 30 januari 2023, 14:35:46 PM
Ik heb hier nog een lege zolder. Als je eens wat tijd over hebt...  ::) ;D
eens een offerte laten maken wat let U?

Jurgen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 januari 2023, 14:44:58 PM
Citaat van: Jurgen op 30 januari 2023, 14:35:46 PM
Ik heb hier nog een lege zolder. Als je eens wat tijd over hebt...  ::) ;D
eens een offerte laten maken wat let U?

Pluspunt:
- baan zal "snel" af zijn
- techniek zal werken
- baan zal veel details bevatten
- het zal zo goed als perfect zijn
- ...

Minpunt:
- ik leer er geen hol mee!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

marimon

Gemaakt in 6 weken!
Ppff, ik ben al een zesvoud in jaren bezig en mijn rails liggen er nog niet allemaal :(, laat staan het landschap ;)
Nochtans is mijn baan niet van de grootste.
Knap werk Evan.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

SuSke

Je hebt weer een medemens zijn droom waar gemaakt Evan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Klaas Zondervan

Citaat van: Jurgen op 30 januari 2023, 15:01:41 PM
Minpunt:
- ik leer er geen hol mee!
Nog een minpunt: je portemonnee wordt er erg hol van. Ik denk niet dat Evan het voor niks komt doen. ;)

Koen

Citaat van: Klaas Zondervan op 30 januari 2023, 16:34:46 PM
Citaat van: Jurgen op 30 januari 2023, 15:01:41 PM
Minpunt:
- ik leer er geen hol mee!
Nog een minpunt: je portemonnee wordt er erg hol van. Ik denk niet dat Evan het voor niks komt doen. ;)

Logisch hé. Hij moet er zijn brood mee verdienen. Ik werk niet gratis en ik vermoed jullie ook niet ::). Mijn baas zou mij graag zien komen als ik gratis zou werken  ;D.
Maar desalniettemin is het toch prachtig wat hij doet en hoe snel dit allemaal gaat! Wat hij op 6 weken doet, doe ik nog niet op 6 jaar  :-[.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

Citaat van: Klaas Zondervan op 30 januari 2023, 16:34:46 PM
Citaat van: Jurgen op 30 januari 2023, 15:01:41 PM
Minpunt:
- ik leer er geen hol mee!
Nog een minpunt: je portemonnee wordt er erg hol van. Ik denk niet dat Evan het voor niks komt doen. ;)

Daar wou ik het bewust niet over hebben om niet te ver naar het commerciële over te hellen, zij die Evan inhuren zullen het zich wel kunnen veroorloven zeker?

Wie de prijzen wil kennen, moet Evan maar via de officiële kanalen contacteren.

Maar eigenlijk was dit niet waar ik naartoe wou met mijn reactie, ik wou alleen maar zeggen dat ik het mooi vond.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

evan

Merci mannen voor de feedback en ik deel het werk met plezier  ;)


@Jurgen,

Zoals jezelf aangeeft, heeft dit helemaal geen commerciële doeleinden.  Werk heb ik trouwens meer dan genoeg, maar ik deel het graag met andere mensen.  Zo stimuleer en motiveer ik meerdere modelspoorders om zelf aan de slag te gaan.  En ik sta bovendien steeds open voor vragen en antwoorden.  Trouwens ben ik met m'n eerste eigen banen hier beginnen posten in 2007 op het Forum en we zetten het dus voort :)  Er zal in dit draadje ook nu en dan een foto staan van een eigen baan want het blijft nog steeds m'n hobby.

Groetjes,


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Hallo,

Het is weer 'ns tijd voor een update hier.

Eergisteren is er weer een project afgerond en geleverd.  Ik heb in N Schaal een conceptueel diorama ontwikkeld van 3,2 x 1m voor Train World.  Deze zal vanaf 17/2 permanent te bezichtigen zijn en maakt deel uit van de vaste collectie.  Misschien volgen er later wel foto's hier ...


Maar er is dus - eindelijk - weer tijd om aan het Zwitserse project te werken.   En vermits er hier nog geen beelden van zijn, ga ik de eerste reeds delen.
Het betreft een baan van 4x5meter in een L-Vorm met twee schaduwstations van 10 sporen.  Het zijn ook 2 gescheiden trajecten waarvan één Normaalspoor en één smalspoor.  Dat Smalspoor is echter geen smalspoor, maar Normaalspoor.  De collectie Bemo die er op komt rijden is in normaalspoor uitgevoerd.  Dat was ooit een keuze bij de start van de collectie van de klant.

Here we go...

De onderbouw:

IMG_3709 by Evan Daes, on Flickr

De eerste aanleg van Sporen.  Roco Line code 83 met zowel Houten dwarsliggers ter hoogte van de wisselroosters en Betonnen dwarsliggers in de perrons en volle baan.

IMG_3893 by Evan Daes, on Flickr

Schaduwstation voor het Normaalspoor van 10 sporen met een gemiddelde lengte van 3,5m:

IMG_4404 by Evan Daes, on Flickr

Voor het smalspoortraject heb ik zelf ook een bruggenbouw uit MDF, Forex en redutex:

IMG_5155 by Evan Daes, on Flickr

Jammer genoeg moet ik er ook de Bietschtall brug in verwerken.  Op zich een knappe brug, maar je ziet ze gewoonweg op bijna elke Duitse of Zwitserse bergachtige baan, maar ja klant is koning.

IMG_5297 by Evan Daes, on Flickr

Daar de baan modulair gebouwd wordt voor transport is het best een uitdaging met al die hoogtes.

IMG_6694 by Evan Daes, on Flickr

En dan de start van de scenery:

IMG_7429 by Evan Daes, on Flickr

XPS plaat met daarover Gipsverband en dan Sculptamold en afgietsels in Zellaan:

IMG_8066 by Evan Daes, on Flickr

IMG_8840 by Evan Daes, on Flickr

Als je er dan Rotsen op sculpteert en kleur aan geeft gaat het er snel fraai uit zien:

IMG_9291 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9290 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9327 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9156 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9123 by Evan Daes, on Flickr

En wat details van de rotspartijen:

IMG_9124 by Evan Daes, on Flickr

IMG_9109 by Evan Daes, on Flickr

Er zijn nu nog een 6 tal tunnelportalen af te werken want er zitten er 12 in verwerkt en daarna kan daar rond ook alles aangewerkt worden.  Bovendien volgt er nog een brug voor wegverkeer.   Daarnakomt de aankleding rond het station zoals perrons, overweg, dorp en de sporen in de bestrating voor het smalspoor.   Dan volgt het groen, seinen en bovenleiding.  Die laatste twee doe ik pas na al het groenwerk want ik wil die fragiele details niet beschadigen tijdens de aankleding.  Ik schat dat de baan tweede helft Maart de deur uit kan.

Wordt vervolgd ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

mark7758

Ziet er weer gelikt uit.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.