Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Terminus

Gestart door RUNE, 24 juni 2021, 20:10:11 PM

doomslu

Het correcte Nederlands in pompbak. De bak onder de pomp, ook wel pompsteen genoemd. Dat was heel lang geleden... nu heet 't gewoon uit een spoelbak of lavabo.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Herwig

#466
'" en de poempbak, de poempbak, de poempbak is kapot ..."     Wie kent deze nog ?   

Die Terminus-toiletten zijn voorbeeldgewijs wansmakelijk vies & goor.  Gelukkig tot nader order niet gecombineerd met bijpassende stank. Maar laat je hierbij niet op ideeën brengen.
( Met de "Petrol-Zuid" in H0 hadden we eventjes het plan om een open bus petroleum onder het tentoonstellingsbaantje te zetten, maar we hebben dat
  dan toch maar niet uitgevoerd ;) )   
   
 

SuSke

Ik herinner mij zo een minibaantje met een brouwerij ....  checken bij Gerolf  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.


Johnnytrein

Volgens de tekst van het lied is het mijne pompbak is kapot  :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Murphy

MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Metpetergaathetbeter

wij gebruikten vroeger ook de term pompsteen ipv bak

Metpetergaathetbeter

het Vlaamse woordenboek zegt :

pompsteen (de ~ (m.), ~~enen)
gootsteen, aanrecht, pompbak

Woordenboek der Nederlandsche Taal:
in Vlaams België voor: gootsteen onder een pomp, Joos (1900-1904); Teirlinck.
De pompbak is dieper dan de pompsteen en kan verplaatst worden, terwijl de pompsteen vastligt, Joos (1900-1904)

Herwig

#473
    ;D   ;D   Aangaande de kaduke poempbak: gccgle hieromtrent bij gelegenheid eens naar Mobutu, Tindemans en Zwarte Lola. Echt waar en niet woke   ;)
   
   
    Zonder hierover verder uit te weiden, want titel dezer is nog steeds   "Terminus"   eigenlijk en feitelijk.    ;)
   
     

     

Metpetergaathetbeter

eigenlijk feitelijk

ERVIN

We zijn hier aan het afwijken hé mannen , graag terug naar de Terminus.  ;)

Peter

Groot gelijk Erwin
Liefst bij het onderwerp blijven anders wordt het een rommeltje
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

Citaat van: RUNE op 01 februari 2023, 15:59:27 PM
De focus terug even verlegd naar de remise om deze verder af te werken en er meer details in te brengen.  Alvast begonnen met de sanitaire ruimten en deze voorzien van pisbakken, poempbakken en kakdozen.  Heb ze wel nie te proper gemaakt  :-[

IMG_20230201_154413 (002) by rudi nelissen, on Flickr

IMG_20230201_154228 (002) by rudi nelissen, on Flickr
ligt er een drol in de pot eigenlijk? nog niet veel lege potten tegengekomen tijdens mn expedities.  8)

RUNE

Het middelste toilet is een gore bedoening, heb de deur dichtgetrokken. D'er zat een verstopping van str... en papier.   En een geurtje..... >:( :( :-[ :-\ maar daar hebben jullie geen last van.

Johnnytrein

Oh mar ik kan me dat voorstellen en begin het bijna te ruiken  ???
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about