Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Locomotief assen veranderen

Gestart door ATBtrein, 27 januari 2023, 14:54:22 PM

ATBtrein

Ik weet niet direct of dit in de juiste folder zit of reeds is besproken maar ik vind het niet terug met de zoekfunctie

Zoals opgemerkt in een test of bespreking van een model hebben de laatste modellen van de reeks 59 van Marklin altijd spaakwielen.

Persoonlijk denk ik dat dit niet juist is en het komt ook niet correct over als ik de locs in de jaren 80-90 bekijk.
Dus deze locs heb ik nog niet aangekocht wegens dit euvel.

Nu de vraag, kan je deze spaakwielen vervangen door volle wielen



Ik had dezelfde vraag enkele jaren terug gesteld aan een modeltreinwinkel / fabrikant, maar volgens hem was dit niet mogelijk (doenbaar)

Misschien iemand van het forum wel?

Alvast bedankt!
 

raf

het enige probleem zie ik aan de kant waar het tandwiel zit
want dit zit op het wiel mee vast geloof ik
maar anders zou ik geen probleem zien
maar BV die amerikaanse loc's van marklin die hebben wel volle wielen en kunnen een perfecte donor zijn
misschien eens kijken bij spear parts van deze loc's
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

velen kopen een loc met volle wielen en ruilen het chassis n verkopen vervolgens de loc met spaakwielen door

ATBtrein

@ Peter

ik heb ook al van chassis gewisseld met de Marklin 37271 - 5907  maar heb ik nu (ongelooflijk maar waar) een probleem met de lichten
die branden maar aan één kant

@ Raf

Ik zal inderdaad eens kijken of dat er 'überhaupt' wisselstukken bestaan hiervoor, maar toen ik de reactie hoorde van de winkelier, had ik al direct een bepaald gevoel...
 

raf

neem een foto van het chassis dan hebben we een idee over welk chassis het gaat en kunnen we eens kijken welke mogelijkheden er zijn
marklin neemt soms een oud chassis of motor eenheid om een nieuwe lok op de markt te brengen
de criteria waar de wielen aan moeten voldoen zijn
as dikte
volle wielen
diameter
en dat was het  zowat

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

krispy

Citaat van: ATBtrein op 28 januari 2023, 00:02:54 AM
@ Peter

ik heb ook al van chassis gewisseld met de Marklin 37271 - 5907  maar heb ik nu (ongelooflijk maar waar) een probleem met de lichten
die branden maar aan een kant
Hier zou volgens mij maar enkel een bedraadingsprobleem mogen zijn denk ik of decoder instelling verkeerd .als dat allemaal ok is defect lampje of led .
Moet toch simpel op te lossen zijn
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Klaas Zondervan

@Marnick, meet eens de wieldiameter en tel het aantal tanden van het tandwiel, en laat dat hier weten. Dan kunnen andere Märklinrijders hier kijken of ze een loc hebben met dichte wielen van de zelfde diameter en het zelfde tandaantal. Dan heb je informatie over welk wisselstuk je kunt bestellen.