Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Slecht nieuws -- is goed nieuws geworden ??

Gestart door Peter, 24 januari 2023, 10:57:15 AM

PietB

Bellen met PostNL klantenservice en een schade claim indienen.

+31882255555
PostNL zal een onderzoek starten en aan de hand daarvan actie in jouw richting ondernemen.

Mijn ervaringen met het sturen naar een pakketpunt van PostNL is, dat het een grote bende is.
Ik heb de afgelopen jaren 6 maak iest bnaar een pakket punt gesturrd en 5 keer ging het fout.
Alle keren ben ik door PostNL schadeloos gesteld.
Dus doe er je voordeel mee.
En stuur niets meer op naar een pakketpunt, alleen naar huis adressen.
Als de ontvanger dat om de een of andere reden niet wenst dan is dat jammer en is er geen verkoop mogelijk.

grt Piet.

janieburton

Peter, volg de raad van Piet op. Dien klacht in bij PostNl.
En zend de zaken in de toekomst aangetekend op naar een huisadres.
Wil de verkoper dat niet dan geen verkoop.
Als verkoper kan je wel voorwaarden stellen en als de verkoper hier niet mee akkoord is, dan is dat pech voor de koper.
De zaken die ik via ebay verkocht heb, heb ik altijd aangetekend en soms verzekerd(als het een loc was) verzonden naar een huisadres.
 

Peter

Heb dit gemeld bij PostNL Belgie en die vriendelijke persoon heeft voor beide een klacht opgenomen waar ik dezelfde dag nog van die beide een mail met de aanvaarding van de klachten en ook de Casenummers van beide gekregen heb. Wat mij wat dwars zit: ze weten wat hoogstwaarschijnlijk de oorzaak en gaan dus eind januari de vergunning van de Parcelshop annuleren. Waarom gaan ze er niet naar toe om die zendingen (waarschijnlijk niet enkel die van mij) daar buiten te halen?
Met vriendelijke groeten
Peter

Klaas Zondervan

Citaat van: Peter op 26 januari 2023, 12:26:32 PM
Waarom gaan ze er niet naar toe om die zendingen (waarschijnlijk niet enkel die van mij) daar buiten te halen?
Omdat ze daar waarschijnlijk niet meer liggen. Wat zou jij doen als je spullen achterover drukt. Die laat je niet op de plaats delict liggen.

Peter

Volgens mij, (vermoed ik) zijn die pakjes niet ontvreemd, maar liggen ze nog steeds in die stapel in die parcelshop die blijkbaar altijd gesloten is.

Van mij mag dit draadje dus gerust gesloten worden want daar zal aan dat probleem van mij niets meer veranderen  :( :( :(
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Het is blijkbaar toch in orde gekomen en hebben de Nederlandse modelspoorders hun modellen ontvangen.
Blijkbaar nadat die Parcelshop zijn vergunning is ontnomen (en leeg gemaakt???) werden mijn pakjes de dag nadien "echt" vezonden.
Zucht, zucht.
Eind goed - al goed
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

Ook zo een akefietje gehad
Nadien klik ik steeds als er een foto bijstaat rechts op de foto en dan opzoeken op het web
Zijn er meerdere van daar zeker niet kopen


Maar goed dat alles goed gekomen is

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PietB


Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janieburton

Gelukkig is alles nog goed gekomen.

Toen ik nog veel op ebay verkocht verzond ik niets met de koerierdiensten maar alles aangetekend met verzekerde waarde met de post, wou de koper de aangetekende verzendkosten niet betalen dan ging de verkoop niet door, dat stond ook duidelijk vermeld.
 

Ronald

De wijze les die Peter nu geleerd heeft is om dit soort dingen ALTIJD verzekerd te versturen  :) En vooraf wat foto's maakt met wat hij in het pakketje gestopt heeft zodat hij ook bewijsmateriaal heeft.

Eind goed al goed  ;)

henry

Gefeliciteerd Peter, blij voor je dat het terecht is.