Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Herwig


  Voor al uw buizerijën, groot & klein, slechts één adres.    Steeds en overal vakkundige installatie verzekerd.   Geregistreerd Aannemer.

evan

Ik kijk uit naar de "kleurtjes"   Wat een detail. 

Als alles klaar is, dan een foto nemen door die open deur naar buiten.  Ik zie 't zo voor me.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris


RUNE


ACFI

Ik heb net wat van die beelden aan een collega getoond die militaire modelbouw op schaal 1/35 doet.

Hij vond dat heel goed gedaan voor schaal 1/35 !!!!

ACFI

PS. Hij weet ondertussen dat het H0 is en niet 1/35. Straks gaan we samen een straffe italiaanse koffie drinken.  :)

Floris

dan smeer die collega dat boek van Volker maar eens aan. 1:22,5 en 1:35 zit nog wel redelijk bij elkaar in de buurt qua mogelijkheden. ;)

Stedahult

Mvh. Steef

Ronald

Citaat van: ACFI op 10 januari 2023, 08:07:34 AM

kan je aub eerst een grote waarschuwing boven dit soort van posts zetten? M'n kaak is op de grond gevallen en ik ben ze op handen en knieen aan het zoeken...


Die van mij ligt in een plas kwijl  ;D ;)

Floris, gewoon idioot mooi wat je hier aan 't doen bent!

ACFI

Citaat van: Floris op 10 januari 2023, 13:02:05 PM
dan smeer die collega dat boek van Volker maar eens aan. 1:22,5 en 1:35 zit nog wel redelijk bij elkaar in de buurt qua mogelijkheden. ;)
Zal ik doen.

8)


Floris

Dank, jongens!
Hier eerst maar eens de vorderingen van vorige week want uh ja, ik was dit weekend de batkamer aan t schoonmaken en nog iets met verhaardagen van deze & gene.
Kantoor is weer stukkie verder... dakkie drop, wat gerommel met stripjes voor n dakrand etc...
IMGP7839 by Floris Dilz, on Flickr

binnen ben ik maar es aan de eerste verdieping begonnen...
IMGP7848 by Floris Dilz, on Flickr
het hok links met afgekraald behang want open raam.

En had al wat computerplaatjes hier geplempt van de 104, nou, vorig weekend 2 gebouwd, met t idee van spuit ze dezelfde kleur en dan gewoon afbouwen en de netste gaat naar mn pa, die was dit weekend jarig, en de andere weather ik lekker en die mag op de baan. Blij dat ik t zo deed, want omdat deze nog wat geimproviseerd zijn (etsdeeltjs zijn nog 3d-geprint want etswerk is nog niet binnen) paste nog niet alles helemaal lekker en bij t pas krabbelen maakte ik n vette kras in de lak van een van beide wagentjes. Ach ja.... Oh, dit soort simpel ogend metallic beige is een drakerige klotekleur om te spuiten met modelbouwverf. Mengen gaat niet, want de metaalkleur slaat meteen donkergrijs, je moet t opbouwen met wat zilver en goud gemengd, dan oogt t allemaal veel te fel, daarna een dun stoflaagje beige en dan vernis erover, dat wordt perfect. T exemplaar op de foto is anders gedaan, beige, waasje metallic en dan vernis. Ook redelijk maar toch net minder. Ach, onder de weathering boeit t verder niet zo.
IMGP7843 by Floris Dilz, on Flickr

IMGP7847 by Floris Dilz, on Flickr

ondanks dit gezeur stiekem wel medium tevreden met t hok eigenlijk.  :P



GDE

Echt wel heel knap gedaan deze Peugeot Floris . Wat een finesse .

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

in die omgeving blijft(bleef) je wagen niet lang proper

Herwig


   dat van uw huisvleermuizen in de rui snap 'k niet 100%,
   maar Margootje haar schattig (en geweldig geslaagd) Peugeootje is wel zo vies voor een toch nog jong autootje .
   hopelijk knalt er geen afgewaaide buis op het Franse dak.
   erg chic geknutseld allemaal