Een kleine/grote verrassing-een type 270 -reeks 70 op komst

Gestart door Peter, 18 juli 2022, 12:50:37 PM

Floris

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 juli 2022, 20:40:05 PM
misschien moeten jullie eens mailen of je over dezelfde persoon praat
dat heb ik uiteraard gecheckt, en t wordt inderdaad een 3d-print-kit, dus jullie mogen zelf aan de slag straks  :P

Peter

Floris,
Dan heb ik de term "Analoog" blijkbaar verkeer geinterpreteerd.
Heeft trouwens voor Andre Witmeur jaren geleden ook de kap voor de 272 getekend
Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het ook dit keer weer prima gaat worden
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Citaat van: svvander op 21 juli 2022, 21:45:05 PM
Of gewoon zeggen over wie het gaat?  :-\
Awel... dat zou toch het beste zijn denk ik. Het is net alsof het over iemand zijn bankrekeningnummer en pincode gaat. Ik kan wel begrijpen dat die geheimzinnige persoon geen zin heeft om overspoeld te worden door een berg berichtjes en vragen. Maar ofwel maak je reclame en heb je dat ofwel doe je verder en kom je er mee buiten als het "af" is. Dan krijg je die berg berichten gewoon dan over je kop...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

mag ieder toch lekker zelf weten, kan jou t schelen wie dat spul tekent, ik heb geen idee hoe de directeur van roco heet en heb al helemaal geen idee wie t cad-werk gedaan heeft als ik daar een loc koop... gewoon kijken of ie je bevalt en dan koop je t of niet. Dat hier de halve tent ontploft omdat niet iedereen zn geboorteakte op t forum wil zetten om aan te tonen dat ie niet die ene rotte appel in t wereldje is is uh... een probleem van een paar mensen hier, niet van de ontwerper van die 66 en 70.

Peter

Inderdaad Johan, je hebt gelijk.
Die persoon, een hele vriendelijke trouwens is Pierre De Greeuw, bijna 80 jaar oud en met een
overvloed aan H0 plans van nmbs en nmvb die hij gerust wil verkopen .
Hij is uit Breda en heeft dus ook voor Andre Witmeur jaren geleden plan voor  zijn
modellen bouwsets getekend
Maar val hem aub niet teveel lastig want hij wil graag verder werken aan die modellen


Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Citaat van: Floris op 22 juli 2022, 10:19:57 AM
mag ieder toch lekker zelf weten, kan jou t schelen wie dat spul tekent, ik heb geen idee hoe de directeur van roco heet en heb al helemaal geen idee wie t cad-werk gedaan heeft als ik daar een loc koop... gewoon kijken of ie je bevalt en dan koop je t of niet. Dat hier de halve tent ontploft omdat niet iedereen zn geboorteakte op t forum wil zetten om aan te tonen dat ie niet die ene rotte appel in t wereldje is is uh... een probleem van een paar mensen hier, niet van de ontwerper van die 66 en 70.

Floris, langs 1 kant heb je gelijk maar het is hier al een hoop heibel geweest hierdoor. Dus voilà, iedereen kan nu diep ademhalen en rustig slapen.

Moest ik met machines kunnen werken, tijd hebben en nog véél meer geduld, ik zou wel interesse hebben in een plan van de NMBS. Ooit heb ik gedroomd om een live steam 53 te maken. Of nog beter een type 36....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

pfoe, live steam, das wel t serieuze werk. Ontbreekt mij ook t geduld voor.  :P

jc-ar-bel

Dag Peter,

Ik ben zeer geinterresserd voor dat model . In 1956 tot 1960, ik denk dat er een 270 in Latour was maar ik heb geen informaties. Ik woon in Arlon, dus...
Als het mogelijk zo een model te krijgen, dat is ok voor mij.

Groeten. Jean-Claude
 

Peter

Heb een akkoord met Pierre, en ge verder met zijn modellen hier telkens weer hier voor te stellen en te beschrijven

Hierbij de laatste nieuwe foto's van de 270/70
Ziet er al, volgens mij heel goed uit

20221205_115506 by Peter Verlooy, auf Flickr

20221205_115428 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

Even een vraagje  :) :D Dit is een kap voor de originele versie van deze lok , komt er ook nog een kap voor de definitieve versie van deze lok ? in de Z schildering zeg maar zoals we die gekend hebben in de jaren 80 .

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Knap werk van Pierre.  Je gaat je plezier hier aan beleven denk ik.  Is er ook een onderstel met aandrijving voorzien.  Want die is best apart qua onderlinge afstand van de Bogies/ draaistellen.

Veel bouwplezier
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Peter

Er is inderdaad een gemotoriseerd onderstel voorzien maar daar heb ik nog geen foto's van
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Deze loc interesseert mij wel. Ik ben al lang naar een afgewerkte versie van Jocadis aan het zoeken maar deze biedt een uitweg. Natuurlijk hangt alles van de betaalbaarheid af.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Rochevalien

Citaat van: Koen op 06 december 2022, 17:09:30 PM
Deze loc interesseert mij wel. Ik ben al lang naar een afgewerkte versie van Jocadis aan het zoeken maar deze biedt een uitweg. Natuurlijk hangt alles van de betaalbaarheid af.

Groetjes,
Koen

Nou, dan kan je wel eeuwig blijven zoeken ! Ze hebben die namenlijk nooit uitgebracht ! Misschien bedoel je de reeks 72 ? die lijkt er wel op maar had 4 gekoppelde assen . Of nog de versie van Dhr Dircken ? ex-invoerder van Liliput , ik heb dat "model " ooit in mijn handen gehad en de onderdelen vielen er gewoon af  !!! is ooit beschreven geweest in MSM .