Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Station Berchem : een schande !

Gestart door eve, 07 november 2022, 10:18:18 AM

krispy

#30
Citaat van: Gerolf op 09 november 2022, 11:17:25 AM
Het was te verwachten dat dit draadje zelf ook een schande ging worden. Alleen de titel al lokt dit gedoe uit.

Wat me vooral opvalt zijn
- persoonlijke aanvallen
- van onderwerp veranderen als het lastig wordt
- opruiende taal, andere meningen negeren, ...
- verwijten naar "de maatschappij", "de politiek",  "sommige mensen", ...

Facebookniveau, toogpraat, ... hoe je het ook noemt: Dit is niet de manier waarop we op ons forum met elkaar omgaan.

Dit is tegenwoordig ook de reden dat ik enkel nog mee lees
Geen enkel draadje kan nog de gewone weg volgen , altijd is er wel ergens kritiek op iets of iemand.
Men uiting daarjuist moest er gewoon even uit , want dit past ook in de reden waarop dit draadje opgestart werd , zulke dingen ontstaan gewoon door de huidige mentaliteit van de mensen in het algemeen.
Klein vb , men vrouw werk in de zorgsector ( rusthuis van een OCMW) vier van de zorg colega's zijn laatste jaar opgestapt wegens de druk die van hen verwacht wordt , komt er een nieuwe baas aan het hoofd , plaatst 1 nieuwe zorgcollega bij en de andere 3 plaatsen werden opgevuld in de bureau's , en dan krijgen ze te horen , iedereen is vervangen dus niet zeuren .
Meer wil ik er ook niet meer zeggen , lees weer gewoon verder zoals voorheen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

rgp

Kris,

Dat van de zorgsector is veelzeggend en best te veralgemenen.

De klant wordt veeleisender, wil er steeds minder voor te betalen met de gekende gevolgen.

Meer volk in de zorgsector, maar aan een hoger ( ook logisch) loon is minder evident als men er niet wil voor betalen.

En zo komen we terug bij het verhaal van de OF en OF van vroeger naar de EN en EN van nu

Roland

Floris

ik wacht nog wel ff hoor.  :P
Moet ik er multiple choice van maken?

rgp

Floris,

Je wilt uitdagen ? Mij goed.

1000 euro per maand netto en 1 euro per wc bezoek. Openingsuren van 5 tot 23u. Dus 4 personen per post, is 11000 euro kistprijs per post door te rekenen in de treintickets. Treintickets met 0,5% verhogen.

Tevreden ?

Roland

Floris

nee, wat ik vroeg was: voor hoeveel geld ga jij plees poetsen?

of multiple choice:
je huidige baas zegt: jij gaat zondag stront scheppen op de wc van antwerpen berchem.
is je antwoord
A: bekijk t, daar krijg ik niet genoeg voor betaald
B: Oh wat leuk! dat doe ik een stuk liever dan mn huidige job, lever dr graag de helft van mn salaris voor in om dat voortaan altijd te mogen doen!

rgp

Floris,
Dan roept iedereen: 3.000 euro, een gsm, een hospi verzekering en een bedrijfsauto.

Ik zelf indien ik werkloos zou zijn en indien ik laaggeschoold zou zijn: 1200 euro netto en 50 cent per beurt.  En uitkijken naar een betere job.

Nu tevreden ?

Roland

Floris



Floris

niet veel werkwilligen hier zeg...  8)

Murphy

Moest iedereen al gewoon het toilet op een deftige manier gebruiken en niet gans den boel onderschijten ( vergeef mij het taalgebruik )
Ooit eens gezien op het werk ( Carrefour ). Klant was naar het toilet geweest en had werkelijk alles, maar dan ook alles met stront ingewreven.
Toilet, bril, deur, lavabo, ja zelfs de muren. Gelukkig had iemand van het personeel hem nog net betrapt en hem alles zelf laten opkuisen.

Dit maar ter illustratie hoe proper sommige mensen wel zijn. Om bij te  :'( :'( :'( :'(
Idem bij toiletten op parkings langs de autostrade.
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Jurgen

Dit noem ik nu eens een echt kakdraadje met enorm veel gezeik!

Kan dit niet beter naar de babbelhoek verplaatst worden? Het heeft volgens mij weinig met het grootbedrijf te maken maar is dat gewoon een algemeen verschijnsel. Verder kijken dan het toilet op je werkplek is al niet nodig denk ik, en dat zijn dan je collega's hé!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Murphy

Citaat van: Jurgen op 10 november 2022, 13:21:38 PM
Dit noem ik nu eens een echt kakdraadje met enorm veel gezeik!

Kan dit niet beter naar de babbelhoek verplaatst worden? Het heeft volgens mij weinig met het grootbedrijf te maken maar is dat gewoon een algemeen verschijnsel. Verder kijken dan het toilet op je werkplek is al niet nodig denk ik, en dat zijn dan je collega's hé!

Lees eerst eens wat er staat..... :-\ :-\ :-\

Klant was naar het toilet geweest

Ja, in een winkel komen klanten
en je bent verplicht om hen het toilet te laten gebruiken.
MSM lidnummer 93911
ODB  lidnummer   2283

Boemeltrein

Het gaat hier in feite om verloning, wie wil er dergelijk onaangenaam werk doen voor een basisloontje waarbij vele gebruikers op je neerkijken alsof je s....t bent? anyone? Dit is geen job die je kiest uit zoveel andere, het is een die je neemt om den brode. Mocht men morgen zeggen hier is 3000 net p/maand dan staan ze aan te schuiven.
Ik heb mijn kinderen geleerd om een toilet steeds proper na te laten, daarvoor is er de borstel.
Het is natuurlijk ook een kwestie van mentaliteit en respect voor anderen. En ik vraag mij steeds af, zijn die viespeuken niet beschaamd hoe ze een toilet verlaten.
De kwestie van de verplichting van toiletten in een station.. euh in een luchthaven zijn ook toiletten ter beschikking.
Ik betaal graag één euro voor een proper toilet want in Frankrijk zijn de gratis toiletten op rustplaatsen ook maar een uitermate vieze bedoening, ik ga daar steeds naar een benzinestation.
En nu stop ik want het papier is op  ;D

rgp

Gunther,

Je verhaal is herkenbaar en die mensen die zo een job niet willen doen (maar die wel een proper wc willen ) zijn dezelfde die 60 jaar geleden, niet in de steenkoolmijnen wouden werken, vuilnisman worden, tram of buschauffeur worden. Uit noodzaak heeft men toen massaal immigranten aangetrokken en de rest van het verhaal is gekend.

Roland

Gerolf

Citaat van: Jurgen op 10 november 2022, 13:21:38 PMKan dit niet beter naar de babbelhoek verplaatst worden? Het heeft volgens mij weinig met het grootbedrijf te maken maar is dat gewoon een algemeen verschijnsel.

Mijn excuses ... ik had niet door dat dit draadje in "grootbedrijf" stond. Bij deze in de juiste rubriek  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw