Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

foto hle 16

Gestart door eddy, 02 november 2009, 22:26:08 PM

eddy

Wie kan mij aan foto's helpen van de stuurpost van een HLE 16 ,als het kan een foto van de wand tussen de stuurpost en de machinekamer.Alvast bedankt.
groeten eddy;)

the_gold


eddy


Pianne

Tijdens mijn zoektocht naar exact hetzelfde kwam ik dit draadje tegen...

Helaas kan ik de link niet (meer) openen.
@Nicolas, zijn je foto's nog ergens beschikbaar, a.u.b. ?
Of heeft iemand anders bruikbare foto's?

Mijn bedoeling is waarschijnlijk dezelfde als Eddy destijds: Het verfraaien van een Märklin HLE16 met een zelfgebouwde stuurpost, zodat de gigantische 'zuil' in 't midden verdwijnt.

Groeten,
PJ.

rixke rail

Zoiets ? Zie pg 128.
Grootspoorse groeten;
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN




Pianne

Hartelijk dank voor de reacties.

Een echt duidelijke foto van de scheidingswand ben ik nog niet tegengekomen maar ik denk dat ik met wat ik nu heb wel iets kan verzinnen wat er enigszins op lijkt. Het wordt sowieso een compromis door gebrek aan ruimte (en vaardigheid  ;) ) maar als ik cabineverlichting wil voorzien, moet er toch 'iets' inzitten, niet?

Mocht er nog iemand een foto of tekening hebben van de achterste wand (scheiding tss stuurpost en machineruimte), dan hoor ik 't graag.
Voorlopig ga ik ervan uit dat de achterwand niet recht is maar dat er achter de bestuurder een soort 'kast' staat met daarop een reeks knoppen, lampen. Aan weerszijden daarvan (?) is een deur naar de machineruimte...

Mvg,
PJ


guyedgard


op 03/12/2022 beurs bij   PFT/TSP Saint Ghislain,

meestal zijn een aantal van hun 1:1 loc's, waaronder hle16 dan ook te zien

ff langsgaan of contact opnemen of iemand daar foto's heeft/kan maken
 


Pianne

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 november 2022, 11:58:31 AM
http://www.treinfoto2000.be/januari2013/300113.0449.jpg

Da's een mooie, Peter, die had ik nog niet gevonden.
Ik geloof dat het paneel rechts verwijderd is op deze foto maar ik denk dat ik nu wel genoeg heb om iets in mekaar te flansen.

Bedankt!