Station Berchem : een schande !

Gestart door eve, 07 november 2022, 10:18:18 AM

Floris

en hoeveel moesten ze jou betalen voor je plees gaat schrobben?

rgp

Floris,

En hoeveel wil je dat ze betaald worden en aan wie of op wat mag het aangerekend worden ?

Roland

Floris

dat maakt mij niet uit, gewoon, een fatsoenlijk salaris waarvoor je zulk werk wilt doen. En dat gaat dan gewoon van dezelfde berg als nu.

janieburton

#18
Citaat van: Floris op 08 november 2022, 12:34:50 PM
en hoeveel moesten ze jou betalen voor je plees gaat schrobben?

Men moet de vraag stellen is het een hoofdberoep of niet, is het een gepensioneerde die bijklust, moet het onder zelfstandig statuut zijn of moet die in dienstverband zijn?

De wedervraag van Roland is terecht.

Floris wat is het loon volgens jou die een wc dame of man zou mogen verdienen om de plee proper te houden? 500€/maand; 1000€/maand; 1500€/maand; 2000€/maand of 2500€/maand en dit bruto of netto?

Citaat van: rgp op 08 november 2022, 12:12:36 PM
Janie,

-werkwillig personeel: doe maar eens een aanwerving van personeel en dan weet je het snel.  Ik ben vriendelijk bedankt geweest voor aanwervingen (ik was er niet kwaad voor, want het was onbetaalde cumul die ten koste was van mijn core business) omdat ik de lat "te hoog" legde, voor zover er kandidaten kwamen opdagen.

Roland


Ik heb in het bedrijf waar ik werk ook een tijdje mee aanwervingen gedaan en het is huilen met de pet op(er was een kandidaat; uit het Oost-blok; door de VDAB gezonden die nog niet de Nederlandse en Franse taal machtig was en dit om in een call center te werken waar we medewerkers zoeken met kennis van beide landstalen) als het aan mij lag dan was nog niet de helft van de kandidaten aangenomen maar de baas zei dan "die kunnen we nog bijsturen", het gevolg is dat ze nu met een aantal mensen zitten die niet capabel zijn en dat ik terug op de werkvloer moet komen om de problemen op te lossen  en de moeilijke "cases" te doen omdat de klanten niet tevreden zijn(gelukkig ga ik eind 2024 op pensioen)
 

Waterman

De overvolle aula van de VDAB in het Virginie Lovelinggebouw wanneer de onregelmatige uren en het nacht/weekendwerk aangehaald worden:

MV5BNzQ3OTg2M2MtMjYzNS00OTA4LWJjNWMtN2ExNDRjYmEzZDhlXkEyXkFqcGdeQXVyNDgyODgxNjE@._V1_ by Patrick VdBossche, on Flickr

Floris

nee nou niet duiken jongens. Zagen over luie werklozen enzo, dan ook vertellen voor welk bedrag je plees zou gaan schrobben in plaats van je te verschuilen achter een ander die t maar voor een hongerloontje moet doen in zo'n soort semi-dwangarbeidsfeertje

Waterman

Floris,

We zoeken niet enkel mensen om wc's te kuisen  ;)

En ik werk al zeker niet voor een hongerloontje.

factageklerk

Ikzelf heb deze job bij het spoor gedaan ik vond het goed om te doen betaaldde zeker niet slecht en nachten deed ik graag. De stelling de NMBS moet zich schamen volg ik niet echt........ uit ervaring kan ik wel zeggen. Het CLIENTEEL zou zich soms moeten schamen :o. Je wil niet weten in welke toestand we soms een trein binnenkregen :'(....... en Roland heeft gelijk er zijn er weinigen die zich geroepen voelen nachten e.d. .....
 

rgp

Janie, jurgen,

Jullie hebben duidelijk ook ervaring, iets wat Floris niet heeft en dus noodgedwongen wat ligt te lullen en ouwehoeren.

10 jaar geleden had men bij ENECO in Mechelen twee klantendiensten: een Nederlandstalige en een Franstalige omdat men geen tweetaligen vond, maar wel een eisenpakket van hier tot in Tokyo.

Het kennis en kunde niveau is bedroevend laag geworden, het eisenniveau daarentegen.

Roland

Floris

ouwehoer en lul rustig door, geloof dat mn vraag je nog steeds erg zwaar op de maag ligt?

rgp

Floris,

Zwaar op de maag ? Neen, iemand die zo n vragen stelt bewijst dat hij nig niets heeft gerealiseerd in deze domeinen.

Er lopen miljoenen mensen rond die niet verder komen dan: "men moet maar" en "je miet dit" en daar luistert men gelukkig en terecht niet naar want hun "mening" heeft geen meerwaarde en heeft geen beetje inhoud om tot een oplossing voor het probleem te komen.

Dus klieder maar voort met modelbouw waar je heel goed in bent.

Roland

Floris

Nee, grote mond hier, dan ook antwoorden.

Metpetergaathetbeter

het is een algemeen verschijnsel overal ook bij ons in het bedrijf dat men het snelst leert " hoe (ver)mijdt ik (veel) werk ?

Bij ons komen meerdere scholen uit allerlei niveau's en een begeleidend leerkracht stelde mij de vraag wat mij opviel : "Welke studies(hogere, beroeps,.........) ze ook doen, uit welk schoolsysteem ze ook zitten/komen dan valt "werk mijden op als hetgeen ze eerst onder de knie krijgen ongeacht het niveauvan opleiding"

krispy

#28
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 november 2022, 10:31:37 AM
het is een algemeen verschijnsel overal ook bij ons in het bedrijf dat men het snelst leert " hoe (ver)mijdt ik (veel) werk ?

Bij ons komen meerdere scholen uit allerlei niveau's en een begeleidend leerkracht stelde mij de vraag wat mij opviel : "Welke studies(hogere, beroeps,.........) ze ook doen, uit welk schoolsysteem ze ook zitten/komen dan valt "werk mijden op als hetgeen ze eerst onder de knie krijgen ongeacht het niveauvan opleiding"

Dit klopt , heb ik ook al dikwijls opgemerkt , het wordt er zo precies in de scholen ingeprent , zorg dat je bezig bent maar doe toch maar niks uiteindelijk. Veel gaan ervan uit dat ze direct manager zijn of dergelijke .

Er wacht ons op dit gebied nog een hele uitdaaging om het werk gedaan te krijgen met al die afgestudeerde managers zonder 1 minuut ervaring.

Sorry voor de vervuiling van het draadje maar moest me van het hart
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Gerolf

Het was te verwachten dat dit draadje zelf ook een schande ging worden. Alleen de titel al lokt dit gedoe uit.

Wat me vooral opvalt zijn
- persoonlijke aanvallen
- van onderwerp veranderen als het lastig wordt
- opruiende taal, andere meningen negeren, ...
- verwijten naar "de maatschappij", "de politiek",  "sommige mensen", ...

Facebookniveau, toogpraat, ... hoe je het ook noemt: Dit is niet de manier waarop we op ons forum met elkaar omgaan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw