Verlijmen hardschuimplaten

Gestart door PeterVG, 06 oktober 2022, 10:25:47 AM

Thommy

Citaat van: dani op 06 oktober 2022, 13:48:27 PM
al eens geprobeerd om in plaats van lijm,  dubbelzijdig kleefband te gebruiken ?
Bvbin de Action hebben ze 2 soorten.  Je hebt de "mousse" band  maar ook de heel dunne kleefband vanongeveer 1 cm breed.
Die laatste moet je hebben...   Rijkelijk aanbrengen en stevig aandrukken.

Heb ik al enkele keren gedaan en lijkt toch redelijk te werken, maar het hangt af van waar je het wil voor gebruiken

https://www.action.com/nl-be/p/dubbelzijdig-tissuetape-2/

Met alles respect... die tape trekt op nix als ge deze van 3M of zelfs tessa hebt gebruikt (net als de masking tape van de action). Mss voor die platen opeen te hangen ok, maar voor ledstrips op te hangen alvast niet
Greetz

Thommy

GvbuuH

#16
Citaat van: Klaas Zondervan op 09 oktober 2022, 20:37:18 PMAl dit onheil heb ik nog niet meegemaakt. Ik lijm ook niet de hele oppervlakte met kit. Gewoon een paar strepen met het kitpistool en dan de platen op elkaar leggen. Ondanks het feit dat EPS en XPS geen vocht opnemen is de kit na een paar dagen toch droog.
Dat klopt, het lukt zo ook heel goed. Zo deed ik het ook. Het vocht verdwijnt langzaam maar zeker door de kieren tussen de delen.
Ik vond echter de polymeer iets praktischer en koos voor deze, zoals jij voor acrylaatkit kiest. Niks mis mee, het is niet of of.

dani

Citaat van: Thommy op 09 oktober 2022, 20:52:01 PM
die tape trekt op nix
Mss voor die platen opeen te hangen ok, maar voor ledstrips op te hangen alvast niet

Heeft hier de vraagsteller gesproken over LED strips ophangen ? Het ging over het aan elkaar bevestigen van platen.   My point ....
Wat jij er mee doet of niet is jouw zaak, ik wou maar tips mee geven uit eigen ervaring op de gestelde vraag
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.