Wat moet een loc kosten ?

Gestart door Alberke, 05 oktober 2022, 16:17:52 PM

Alberke

Ik dacht zo bij mezelf, als een loc 99€ zou kosten, dan zouden er veel meer van verkocht worden! Zeg dat ik het verkeerd heb.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

mark7758

Ga eens praten met de Nederlanders. Die zeuren nog harder dat het model 500% op schaal moet zijn. Alle details moeten kloppen tot de laatste klinknagel en boutje op het dak en onderkant van de loc.
Als jij dat weet te maken voor 99 Euro. Dan ben je geweldig.
Maar wees wel realistisch en bereken alle kosten.
Ontwikkeling, etsen, samenstellen, electra, etc. Dan als je dat lukt. Kom maar eens terug.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Alberke

Dat ontwikkelen enz. kost bij de Chinezen muizestronten, het duurste is het vervoer naar hier en wat in de pocket van de ondernemer verdwijnt.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

#3
ik vind dat een loc 700 euro moet kosten. Voor minder maak je geen model waar niet eindeloos over gezemeld wordt op fora.

verder uh... https://www.piko-shop.de/en/warengruppe/locos-dc-373/l-18/o-preis_asc.html
zitten zelfs locjes bij voor nog niet de helft van die 100 euro...

rgp

Alberke,

De chinezen werken al jaaaaaren niet meer voor een zak rijst !

Roland

Peter

Roland,
Onze schoonzoon is import manager van een grote importeur van voeding en als je de prijzen van de containers ziet van goederen oa uit China
dan begrijp je al veel, ook de wachttijden zijn tegenwoordig langer geworden. En als je niet akkoord gaat, probeer dan maar een andere te vinden er wel rekening mee houden dat wereldwijd 58% van het container vervoer met Chinese schepen en maatschappijen gebeurd (bv Cosco)
Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

Citaat van: rgp op 05 oktober 2022, 16:38:12 PM
Alberke,

De chinezen werken al jaaaaaren niet meer voor een zak rijst !

Roland
Nee, maar als ge weet waar kijken wel voor anderhalve zak ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Peter op 05 oktober 2022, 17:48:53 PM
Roland,
Onze schoonzoon is import manager van een grote importeur van voeding en als je de prijzen van de containers ziet van goederen oa uit China
dan begrijp je al veel, ook de wachttijden zijn tegenwoordig langer geworden. En als je niet akkoord gaat, probeer dan maar een andere te vinden er wel rekening mee houden dat wereldwijd 58% van het container vervoer met Chinese schepen en maatschappijen gebeurd (bv Cosco)
Dit alles is het gevolg van Corona, en dat betekent dat de vervoersmaatschappijen zullen uitkijken naar andere middelen,  en als dat gebeurt zakken de prijzen terug in.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Floris

Wat voor loc wil je eigenlijk voor die 99 euro? Want zoals ik al liet zien zijn er gewoon locs te koop voor zulke bedragen, dus ik snap t punt nog niet echt.

Alberke

Citaat van: Floris op 05 oktober 2022, 19:19:31 PM
Wat voor loc wil je eigenlijk voor die 99 euro? Want zoals ik al liet zien zijn er gewoon locs te koop voor zulke bedragen, dus ik snap t punt nog niet echt.
Locs met alle toeters en bellen!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Citeerzullen uitkijken naar andere middelen,  en als dat gebeurt zakken de prijzen terug in.

Geloof dat maar niet, het tegendeel zal gebeuren
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

Citaat van: Alberke op 05 oktober 2022, 19:46:56 PM
Citaat van: Floris op 05 oktober 2022, 19:19:31 PM
Wat voor loc wil je eigenlijk voor die 99 euro? Want zoals ik al liet zien zijn er gewoon locs te koop voor zulke bedragen, dus ik snap t punt nog niet echt.
Locs met alle toeters en bellen!
Nou, omschreef t eens nader. welke toeters en bellen precies? En welk type loc? (maakt nogal verschil qua mogelijke afzetmarkt)

Alberke

Citaat van: Peter op 05 oktober 2022, 21:00:54 PM
Citeerzullen uitkijken naar andere middelen,  en als dat gebeurt zakken de prijzen terug in.

Geloof dat maar niet, het tegendeel zal gebeuren
Toch wel, dat is het spel van vraag en aanbod
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Alberke

Citaat van: Floris op 05 oktober 2022, 21:40:41 PM
Citaat van: Alberke op 05 oktober 2022, 19:46:56 PM
Citaat van: Floris op 05 oktober 2022, 19:19:31 PM
Wat voor loc wil je eigenlijk voor die 99 euro? Want zoals ik al liet zien zijn er gewoon locs te koop voor zulke bedragen, dus ik snap t punt nog niet echt.
Locs met alle toeters en bellen!
Nou, omschreef t eens nader. welke toeters en bellen precies? En welk type loc? (maakt nogal verschil qua mogelijke afzetmarkt)
Wel euh, toch zeker de nodige details, en zeker een decoder, die komen ook van de oriënt, en kosten waarschijnlijk maar een korreltje rijst om te fabriceren.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Klaas Zondervan

Hugo, je moest maar zelf een treinenfabriekje beginnen. Dan kom ik bij jou een loc kopen voor 99 euro. Of voor 2 zakken rijst, net wat je liever hebt.