Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Kautenbach

Al deze roestige staal en blikmeuk volgende week te zien, Floris, in t spoorwegmuseum?

Wat toch een zooi......heerlijk om naar te blijven kijken, damn, man, wat gaaf ;D

Floris


Stedahult

Mvh. Steef

Floris


SuSke

Waar haal je die poppetjes toch allemaal vandaan? Ik kan ze met geen gedoe vinden op het wereld wijde verlorenloopweb.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

dat kan kloppen, de meeste figuurtjes zijn wel min of meer aangepast. Dr staat een en ander aan preisertjes maar natuurlijk ook wat artitec (waar ik natuurlijk voortdurend met mn fikken in de stapel nog niet verschenen figuurtjes zit, dus wie weet vind je dr volgend jaar nog een paar terug)

Voor de 1:1-figuurtjes bij de baan ligt de meeste rommel inmiddels ook wel klaar... Nog even mn glimmende bruine helm poetsen (gewoon omdat dat zo smakelijk klinkt)
307763610_8396242343720978_9131004890756639144_n by Floris Dilz, on Flickr

Floris

Goed. We hebben t ergste weer gehad wat betreft de vaste nabeursgriep, dus maar weer es wat laten horen... t was wel weer erg leuk weer es op een tentoonstelling te staan met de roestkraam, zeker een stuk dat af is. Ook leuk dat we een heel belgisch hoekje hadden trouwens.
Dank aan iedereen voor t brengen en halen van sterke en slappe verhalen!

Baan stond al vrij vlotjes:
DSC_1466 by Floris Dilz, on Flickr

aangekleed met allerlei dubieuze bende:
baandecoratie by Floris Dilz, on Flickr

Laurence druk aan t werk. Ik ook druk aan t werk. (je ziet wel wie de chef is)
ontraxs crew 2 by Floris Dilz, on Flickr

al kan de chef t natuurlijk ook zelf nog wel als de fotograaf (mn oom) er is
(wieger, ik en esmee)
ontraxs crew by Floris Dilz, on Flickr

Esmée aan t werk op dr favoriete locje. Met fristilaarzen.
2022-09-30_12-36-00 by Floris Dilz, on Flickr

Na n dag hard werken...
feierabend by Floris Dilz, on Flickr

Het publiek vond ons chagrijnig baantje n tweede prijs waard! Vind ik niet slecht voor iets met zo'n thema (de eerste prijs ging naar een achtbaan uit eurodisney) (oh en fristilaarzen rechts)
tweede prijs! by Floris Dilz, on Flickr

De baan deed t trouwens best prima. De IR-ontvanger van de afstandsbediening bleek wel al vrij snel te laag te hangen voor de hoeveelheid belangstelling die er vrijdagochtend al meteen was bij de baan, dus die heeft de rest van de beurs een meter boven de baan gehangen aan een stok. Verder is er wat twijfel over de houdbaarheid van ali-schakelaars voor de afstandsbediening. Nouja, ik doe t ervoor.

Nu weer een tijdje rustig aan thuis rommelen, baan weer es overeind zetten (ligt nog steeds zoals we hier alles zondagavond achter de deur gedrukt hebben) en dan es kijken waar we es verder gaan knutselen. Nu eerst nog even verder met neus snuiten en youtube uitspelen. 8)

doomslu

Super! Jammer dat ik dat heb moeten missen...

En wat betreft de verkiezing: als je publiek laat kiezen wint zelden de beste.  ;)

(Ik kon m'n ogen niet geloven toen ik zag wat de winnende baan was :o >:()
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Fristilaarsen  ;D Waar blijf je het halen. Wel leuke foto's en vooral de omkadering met de helmen en de uitrusting... schitterend.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Kautenbach

Helemaal mee eens Luc, eigenlijk zou je beide moeten hebben publiek en vakjury 8)

Die laatste foto met t team in pauze, super...net betere tijden in n Luiks schaflokaal ;D

Was topbaan, en Wieger, ik heb je helmaal niet bedankt voor je seinhulp :o bij deze nog ;D

Gewoon met volgende deel weer meedoen hiero 8)

Floris

Och, vind t allang prima dat de meesten eurodisney prefereren boven ouwe staalindustrie. Moet er niet aan denken om een uur in de rij (met krijsende kinderen, lekkende calippo's en hordes wespen) te staan voor de hoogoven in ougree, een handvol andere nieuwsgierigen tegenkomen daar vind ik wel genoeg. Ok, een kraampje met wat dubieuze gebakken worsten ofzo was wel lekker geweest. 8)

Alan On Track

Het eurodisneybaantje zag er niet uit alsof je er tetanus van kon krijgen, dat zal misschien meegespeeld hebben. Maar vond het wel jammer.

Je weet wat je te wachten staat voor de volgende module hé, Floris

seraing by Alan Jockmans, on Flickr
Modelbouw is een kunst

Metpetergaathetbeter

#3717
Citaat van: doomslu op 01 oktober 2022, 14:06:09 PM
Ik kon m'n ogen niet geloven toen ik zag wat de winnende baan was [/i] :o >:()
Dat gebeurd vaak, de vriendjes en degene die de meeste vrienden heeft die passeren wint, trouwens dat ik het hem niet gun maar deze baan Le bassin is buitenaards mooi en ik kan mij niet voorstellen dat iets mooier, fotogenieker,alles zelf ontworpen, gemaakt,....... onbegrijpelijk!
Ik herinner mij dat Gerolf ooit eens ook eens bijzonder ontgoocheld was om dezelfde redenen  :-\ Die (vezel?)plank met wat prullen opgeplakt herinner ik mij trouwens ook nog die toen in de prijzen viel :'( :-X

Floris

tja je kan dr over emmeren of gewoon t ontwerp wat aanpassen aan de smaak van t publiek. (kijk mama ik kan al bijna even goed photoshoppen als alan!)
volgende keer eerste prijs! by Floris Dilz, on Flickr

Metpetergaathetbeter

#3719
trouwens van alle banen die ook zo'n staalindustrie uitbeelden is deze met straatlengten de allermooiste. Wedstijden op beurzen je hebt eigenlijk met de mooiste baan steeds kans om naast of de 1ste plaats te grijpen. Tja net in alles in het echte leven is niet alles geheel eerlijk  ;D ;)