Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Foto vraagje

Gestart door Peter, 26 augustus 2022, 13:54:49 PM

Peter

Heb bij toeval nog een zeer oude foto gevonden van onze zoon tijdens, vele jaren geleden, de NMBS tentoonstelling in het station van Antwerpen-Oost
poserend voor de stomer 29.013
Ken je iemand die deze foto kan verbeteren?
Bedankt alvast voor jullie hulp en/of suggesties

02-0 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

gardevil

Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Alberke

als ik ze zelf kan inscannen wel ja
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Hallo Frank,
Het spijt me maar je foto is nogal wat veel aan de zwarte kant.

Hugo, dan zal ik weer moeten gaan zoeken want ik heb die gescanned en dan zou ik terug moeten gaan zoeken.
Met vriendelijke groeten
Peter

svvander



veel beter krijg ik hem niet... da basis is al te donker en veel te korrelig.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

dani

Citaat van: svvander op 27 augustus 2022, 09:36:53 AM
veel beter krijg ik hem niet... da basis is al te donker en veel te korrelig.

Het  GIGO  principe van de dataprocessing bij IT'ers...
Garbage In - Garbage Out .     

M.a.w.  als de kwaliteit van de bron niet denderend is, dan mag je ook van de uitvoer geen spectaculaire resultaten verwachten.....   En dat is eigenlijk maar normaal.     Je kan ook geen oude videobeelden van VHS  omzetten naar scherp beeld in 4K  UltraHD .
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Bedankt voor de moeite. Foto is toch al veel beter.

PS: weet nog iemand wanneer die tentoonstelling in Antwerpen-Oost is geweest? Eind 70 jaren aan de leeftijd van onze zoon te zien ?
     en heeft iemand soms nog foto's van die tentoonstelling?
Met vriendelijke groeten
Peter

Alberke

tevens ontbreekt de cyaan component in het kleurpalet, en dat is niet te verbeteren, een veel voorkomend euvel bij oude foto's
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

dani

hier een  "tovermiddel" ....    (theorie !!!)

https://www.youtube.com/watch?v=K1xrOPKjPrA

Je hebt er wel een  speciale versie van Photosshop voor nodig  (de nieuwste Beta) , en die kost ....     €€€€€€€€€
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Was die 29 groen of zwart? Het zou misschien al helpen om dat te weten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter


janieburton

#12
Citaat van: dani op 27 augustus 2022, 10:04:41 AM
Citaat van: svvander op 27 augustus 2022, 09:36:53 AM
veel beter krijg ik hem niet... da basis is al te donker en veel te korrelig.

Het  GIGO  principe van de dataprocessing bij IT'ers...
Garbage In - Garbage Out .     

M.a.w.  als de kwaliteit van de bron niet denderend is, dan mag je ook van de uitvoer geen spectaculaire resultaten verwachten.....   En dat is eigenlijk maar normaal.     Je kan ook geen oude videobeelden van VHS  omzetten naar scherp beeld in 4K  UltraHD .

@dani,

Dat is een feit en je kan geen VHS naar 4k omzetten maar ik denk dat de professionelen wel betere software en apparatuur hebben (lees super duur) ook veronderstel ik dat, als men oude foto's ziet in boeken en die dateren bijvoorbeeld van in de jaren 30-tig of ouder dat daar ook aan is "gesleuteld" met software die de gewone man niet kan betalen om ze te kunnen publiceren. De foto die svvander heeft bewerkt vind ik dat het wel redelijk is gezien het origineel.

Maar is het niet beter om vanaf het negatief te werken?
 

Alberke

" als men oude foto's ziet in boeken en die dateren bijvoorbeeld van in de jaren 30-tig of ouder dat daar ook aan is "gesleuteld" met software die de gewone man niet kan betalen om ze te kunnen publiceren"

Nee, de kwaliteit van die foto's was stukken beter, die werden op negatieven van 10 op 13 cm en in zwart-wit opgenomen

"Maar is het niet beter om vanaf het negatief te werken? "

Ja natuurlijk
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Ik heb geen negatiefje van deze foto.
Dat is met de jaren verloren gegaan.

De afdruk van Sven is voor mij voldoende.

Nu nog het antwoord op mijn vraagje: PS: weet nog iemand wanneer die tentoonstelling in Antwerpen-Oost is geweest? Eind 70 jaren aan de leeftijd van onze zoon te zien ?en heeft iemand soms nog foto's van die tentoonstelling?
     
Bedankt alvast allemaal
Met vriendelijke groeten
Peter