Een perfekte diesellok reeks 66 ???

Gestart door Peter, 07 juli 2022, 10:06:34 AM

Boemeltrein

Ondanks al het "gezever" vind ik dit een supertof project want ondanks zijn toenmalige povere kwaliteiten in realiteit, het bleek eerder een probleemmachine, is dit een majesteuse diesel die me doet denken aan de duitse V100  :D

Havoc

Hoe meer ik er over lees hoe meer ik denk dat dit een V100 is maar "wat we zelf doen, doen we beter" versie. Alleen doen we het niet beter...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rixke rail

Citaat van: Peter op 17 juli 2022, 14:28:36 PM
Heb bericht gekregen dat de verbeterde kappen van zowel de reeks 66 als ook van de 71 binnenkort klaar zullen zijn en
ik zal de foto's hier dan plaatsen

Goed dat je toch niet weg bent, Peter, het model interesseert me ook wel ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Peter

Hoeraa!!
De eerste onderdelen zijn zojuist aangekomen en ik kan beginnen
om het proefmodel samen te bouwen.
Foto van de reeds ontvangen onderdelen volgt straks. Een aantal onderdelen volgt
binnenkort.
Voor mij ziet het er allemaal zeer verzorgt uit dus... :) :) :) :)
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#49
Even vlug een foto.
Sorry dat de foto niet 100% is.
Betere volgen later
Korte beschrijving
Boven de kap ,  daaronder het zwarte chassis, links van het chassis, de inzet van de ramen
Daar onder de gewichten,  de zwarte buffers, en de uitgebalanceerde gewichten voor op de motor assen, en de  frontlampen.
De rest volgt nog



DSCN5449[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

Nice , en welke motorizering moet hier dan inkomen? IK zie daar in het midden een schroef zitten en een bevestiging waar die in moet komen . Dit sluit dus al een motor in het midden uit.

bekie

Motor zou kunnen in het onder hangend niveau zitten.
 

Peter

#52
Nog twee iets duidelijker foto's
Wat de motorisatie betreft worden het volgens mij (ben er niet zeker van)
twee vertikaal staande  "very Powerfull Coreless" motoren met vliegwiel
Deze zijn tegenwoordig in zeer krachtige versies op de markt.
Die informatie moet ik trouwens nog krijgen.

P1000220 by Peter Verlooy, auf Flickr

P1000221 by Peter Verlooy, auf Flickr

 
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

Die bakjes die achter de trapjes staan ( zandkisten? )staan- helaas - te ver naar achter .Die moeten gelijk staan met die trappen. De vuldop ervan is dan ook beter bereikbaar . Dit is duidelijk te zien op foto's van zowel reeks 66 als 71 .

stefanic

Ziet er al indrukwekkend uit! De opmerking (#4 en #6 in dit draadje) over de opliggende deuren op de zijflanken is/lijkt (nog) niet verwerkt in de huidige kap zie ik. Zeker op de laatste foto waar de kap op zijn zijkant ligt, valt dat erg op. Maar een en ander is natuurlijk moeilijk te beoordelen op foto.
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

Peter

Heb eens nauwkeurig naar die deuren gekeken en het opliggen in inderdaad verminderd naar 0,1 mm en zal na een dunne kleurlaag met bv. een airbrush niet opvallen. Het alternatief had, volgens mij, een gegraveerd lijntje geweest welks ook zou opvallen.. Ik zal, als ik de juiste kleur verf heb de kap spuiten en dan kunnen we nog naar het effekt zien.

Wat Roch..  opgemerkt heeft is inderdaad juist. Die kleine tanks naar de trappen aan de zijkant zouden, al ik het vergelijk met de "zéér" duidelijke zwart/wit foto van de 66 bijna gelijk moeten zijn met die trappen. Heb dit doorgegeven aan de producent of dit nog kan aangepast worden, alhoewel het voor de meeste modelspoorders slechts een kleinigheidje zal zijn om die te verplaatsten vermits deze slechts met een dunne naad aan de trap zijn bevestigd.   
Met vriendelijke groeten
Peter

Rochevalien

Peter, kijk eens goed naar de tekening van Hugo De Bleser in B Diesels  blz 261 , daar zal je zien dat de vorm van die dingen ook niet 100 percent is . Dit is wel een tekening van een  71 maar het onderstel is niet gewijzigd .Op blz 241 kan je precies zien wat ik bedoel ivm de positie van die bakken.
Voor de rest ziet het geheel er heel strak uit en is de opbouw goed doordacht .Je vriend is blijkbaar niet over 1 nacht ijs gegaan . Verder ben ik benieuwd naar die gemotoriseerde bogies voor deze lok.

Peter

Heb inmiddels bevestiging gekregen dat de positie van die zandtanks wordt aangepast.
De bewuste foto van de 66:

1482094294_6602_-_1974.03.23_-_Hasselt_-_Yves_STEENEBRUGGEN__2_ by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Moesten die zandtanks nu een apart onderdeel zijn, er was niets aan de hand, enkel de handleiding aanpassen waar ze te lijmen (het wordt toch een bouwpakket). Trouwens, hadden alle locs die tanks op die plaats? Of enkel die 6602?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Op de foto's die ik bezit staan die tanks allen op dezelfde plaats, zowel bij de 66 als bij de 71
Losse tanks bij het model is geen slecht idee.
Met vriendelijke groeten
Peter