Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

SBB FFS Gottardo: bouw van station "Taverne Torricella" en "Lugano Vedeggio 2021

Gestart door C.B., 20 december 2021, 14:23:35 PM

rgp

Claudio,

Super hoe je op een relatief kleine oppervlakte een realistische baan gebt gebouwd.
👍

Roland

C.B.

 @ Dries;

Yep , zo is het.
Gemakkelijk als je dicht aan de bron zit , ik heb dikwijls tijdens het wachten in het station , eens bekeken wat voor soort (tank) containers , wissellaadbakken en trailers bij had in mijn treinsamenstelling. ;)
Ik denk dat jij net hetzelfde doet ... :D ;)

@Roland

Dank je , inderdaad ik had er eerst wat schrik voor (ik heb al een gedeelte van het station eruit moeten laten vanwege plaatsgebrek -> geen plaats om voorseinen te plaatsen aan de uitrit zuidkant)
Voor de rest mag ik zeker niet klagen - twee volledige kamers op de zolder voor deze hobby , waarvoor dank aan mijn gezin. :D
Groetjes.
Claudio.

rgp

Claudio,

Je baan is het bewijs dat je over geen gigantische plaats moet beschikken (iedereen heeft niet de ruimte om Mol-Cargo te bouwen  ;)) Je baan is dus de uitzondering.

Evengoed de uitzondering is Brussel Luxemburg in N.  Ik ben absoluut niet geïnteresseerd in N, maar deze baan gooit de cliches overboord en daarom volg ik ze.

Roland

C.B.

Nog eens een kleine update.
Ondertussen is de bouw afgewerkt van de goederenloods naast het station.
Dit gebouw is niet exact hetzelfde geworden zoals het origineel , en dit vanwege de afmetingen en de nodige ruimte op de modeltreintafel.

Ook is de schakelpost wat verder afgewerkt.
Verdere uitleg onder de foto's.
:)



Hier even een kijkje op het perron tussen spoor 2 en 3.
Bovenaan (aan spoor 1) komt de goederenloods.



Hier is het origineel : de goederenloods aan het station Taverne Torricella.



Ik heb bouwdoosjes genomen van Faller en Auhagen om te bouwen.



Eerst bekijken welke onderdelen ik allemaal zou kunnen gebruiken , uitzagen en dan vervolgens de verfspray erop.



Dit is het resultaat geworden , nogmaals het lijkt er wat op , maar is niet identiek hetzelfde vanwege de nodige ruimte die ik daar maar had.



Een voorlopig overzicht aan de zuidkant van het station. (is nog niet volledig af).



Detail van de schakelpost.

Nu nog wat andere foto's.



BLS Re 465 016 staat klaar voor vertrek.
Conform de werkelijkheid is de 2e stroomafnemer gewijzigd in een DB type (brede sleepstukken) , en dit vanwege deze locomotieven dan toegang hebben tot het volledig station van Weil Am Rhein in Duitsland.

   

Inritsein Taverne Torricella , komende vanuit Lugano vedeggio.



Mijn computer gestuurde seinpost , het toekomstig goederenstation "Lugano Vedeggio" is al een beetje ontworpen.



Kiekeboe.
Groetjes.
Claudio.

svvander

Heel mooi Claudio. Ik ben zelf gen SBB- of BLS-fan, maar ik begin er wel respect voor te krijgen  ::) Ook door toe doen van een aantal leden bij ons in de club.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mahtoska1

Mooie vorderingen. De foto's inspireren mij en zullen zeker van pas komen als ik mijn Zwitserse baan uitbreid (Schaal Z).

C.B.

Dank je wel Pieter en Sven.  :D

Als tussendoortje nog een parade van 2 speciale lokjes (Roco) die amper nog te verkrijgen zijn.

De SBB Re 420 221 Lion en de SBB Re 421 394 München - Zürich.
Van de 420 221 moesten de stroomafnemers verwisseld worden , omdat ze niet juist waren.
De 421 394 wordt ook terug in het internationale goederenverkeer ingezet.


 
Groetjes.
Claudio.

ERVIN


Metpetergaathetbeter


C.B.

Het station "Taverne Torricella" is afgeleverd door Arnold V.W. die dit belangeloos op zich nam om het voor mij te maken. (Waarvoor super bedankt)
Het enige wat ik moest doen was naar daar gaan en het station zo goed als het kan opmeten , alsook de nodige foto's nemen.

Het station is net op zijn plaats gezet , en de verlichting is ook al aangesloten.
Ook heb ik al een eerste test gedaan met de bovenleidingsmast die aan het station wordt vastgemaakt conform de werkelijkheid.

De rest volgt in een andere reportage.







De bovenleidingsmast als proef even geplaatst.



Het zicht van het station aan de straatkant.



De verlichting die niet te fel is.



Nogmaals een foto van het echte station , genomen in 2020.

Wordt vervolgd. :)
Groetjes.
Claudio.

svvander

Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

mahtoska1


C.B.

Dank je Pieter en Sven.

Ondertussen is de ballast gelegd tussen perronboord en spoor 1.
Alleen moet er nog een trapje komen tussen beide perrons van de goederenloods en het station.
De volgende uitdaging is nu het plaatsen van de bovenleiding-masten aan het station.
Als dat achter de rug is , zijn alle nodige sporen voorzien van bovenleiding.
Groetjes.
Claudio.

trainspottingjr

Dit was het wachten wel waard denk ik, wat staat het gebouw mooi en het geeft onmiddellijk de juiste sfeer weer.

Doe gerust zo verder en we wachten vol spanning op het resultaat.
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

2012

Ik laat even weten hier dat de collega CB is overleden  :'(
Ik heb nog samen met hem in Antwerpen Dam gezeten en later Antwerpen Noord.
Claudio is 53j geworden.
Laten we zijn prachtige foto's koesteren.