Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Een perfekte diesellok reeks 66 ???

Gestart door Peter, 07 juli 2022, 10:06:34 AM

Thommy

Was ?david? van goover niet bezig met die kap te maken? Lijkt me sterk op het model dat ik toen ergens heb opgeslagen om te vergelijken met mijn model dak aant tekenen was
Greetz

Thommy

Peter

Nog even in het kort:

De kap die momenteel zichtbaar is wordt nog iets aangepast naar een nauwkeuriger versie
Die kap is voor de type 222 reeks 66 en niet voor de toekomstige reeks 71.
De kap voor de reeks 71 zal helemaal aangepast zijn (dikkere diesel motor,  deur in front, geen nepschoorsteen enz.)

Ikzelf heb niets met de verkoop te maken, dus ik ben geen verdeler.
Ik geef enkel de opmerkingen/ suggesties door
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#17

niet drectmijn ding maar voor de goederenvervoerders/rangeerders toch ne leuken, of het zou ne verbouwde 71 moeten kunnen zijn (meer mijn tijdszone  ;D)

flyingscotchman

We zien wel hoe het model er afgewerkt zal uitzien. Ik wacht hoopvol af ! :)
 

Peter

Om dit draadje af te sluiten;
David heeft er niets mee te maken.
De producent is trouwens een Nederlander. Ik heb hem trouwens bericht dat ik niets meer met dit forum
te maken wil hebben (eveneens Luc en Gerolf)
Als ieder bericht van mij gebruikt word om mijn gezondheid te schaden stopt het hier voor mij.
Met vriendelijke groeten
Peter

krispy

Mannen , mannen toch , waar dat gijle ulle allemaal toch druk over maken , als die posts u ni aanstaan gewoon niet lezen en reageren
Tegenwoordig is het overal wikken en wegen wat er gezegd en gedaan wordt , het leven op die manier is echt ni leuk hoor

Heb dit weekend opnieuw geleerd dat we toch nooit voor iedereen goed kunnen doen , zelfs bij vrienden waar ge al jaren veel met optrekt
Als ge eens iets beslist te doen ( door omstandigheden ) blazen ze zo maar die vriendschap op , omdat ze vinden dat ge ze in de steek laat.
Zelfs communicatie naar hen toe is volledig afgesloten , krijgen gewoon geen reactie terug , tja dan kan het niet anders dan ophouden.

Dus hier op het forum heb ge het voordeel , dat ge gewoon het draadje kan laten links liggen , dat kan toch geen probleem zijn

alle genoeg gezeurd en gaan met die bannaan
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Floris

#21
ach, dan denk ik (na een tijdje sputteren) maar zo: meer tijd over om te modelbouwen.  8)
Verder is die 66 niet zo'n heel ingewikkelde loc, in de tijd die iedereen in t drama hier gestoken heeft had dat ding al voor driekwart in cad gestaan...

EDIT: gratis tip: NS 2200-draaistellen zijn nagenoeg de goede lengte voor een reeks 66/71. Met de nieuwe piko 2200 op de markt moet je wel voor weinig een roco kunnen scoren.

doomslu

Ik heb alle niets ter zake doende reacties verwijderd.
Ze waren trouwens gebaseerd op foute vermoedens.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

#23
Geef en neem nu gewoon eens wat aandacht aan en van elkaar.  Gun elkaar iets. En kraak niet alles af.
En probeer niet alles te willen weten, en moeten weten. We zijn hier om te leren en van elkaar te leren.

Neem het beste van het forum, geniet ervan. En als je het er niet mee eens bent. Prima. Maar respecteer elkaar.
Iemand probeert iets moois te maken. Geniet als het er ooit komt. En tot dit tijd. Geniet van de beelden.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

raf

Waar gaat uiteindelijk dit draadje nog over???

Kijk die kap is mits enkele fouten niet slecht
Ik wilde dat ik zelf zo kon bouwen trouwens.
Dat er aangedragen word wat fout is en in dit stadium nog kan verholpen worden is positief en opbouwend.
Maar net zoals elk product gaan er fouten in of aan zitten
Maar nieten neukers heb je overal en 90% van de postings heeft niets te maken met het onderwerp .
Ik wacht gewoon af en zie wel wat het word en of ik er ooit eentje ga van kopen ?????
Maar als modelbouw vind ik het niet slecht gedaan mits dat de aanpassingen gedaan worden indien nog mogelijk.

Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

stefanic

Citaat van: raf op 12 juli 2022, 06:13:56 AM
Waar gaat uiteindelijk dit draadje nog over???

Kijk die kap is mits enkele fouten niet slecht
Ik wilde dat ik zelf zo kon bouwen trouwens.
Dat er aangedragen word wat fout is en in dit stadium nog kan verholpen worden is positief en opbouwend.
Maar net zoals elk product gaan er fouten in of aan zitten
Maar nieten neukers heb je overal en 90% van de postings heeft niets te maken met het onderwerp .
Ik wacht gewoon af en zie wel wat het word en of ik er ooit eentje ga van kopen ?????
Maar als modelbouw vind ik het niet slecht gedaan mits dat de aanpassingen gedaan worden indien nog mogelijk.

Gr raf
100% akkoord Raf. Het tumult ging dan nog niet over de ontwikkeling zelf, maar over een onjuist vermoeden van herkomst. Ik hoop in ieder geval dat we het vervolg van de ontwikkelingen hier nog kunnen zien!
Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

dani

Citaat van: Rangeerduivel op 11 juli 2022, 19:02:26 PM
Er is nog leven buiten dit forum ook hoor, al twijfelen sommigen hier er blijkbaar aan...

zo is dat
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Floris

inmiddels weet ik wie hier achter zit, das iemand die mij uitgebreid geholpen heeft met allerlei informatie over industrielocs enzo en niet iemand die de boel besodemietert. Iedereen kan dus weer t zand uit de bilnaad spoelen en verder doen met zn leven! :P

Bundesbahnfreak

#28
We hadden geen tumult gehad als van in het begin een goede bronvermelding geweest was he  ;D
Voor de liefhebbers van Belgisch materieel is dit natuurlijk een zeer interessante loc. Grtn Rudy

dani

... en zo ontspoorde het zoveelste topic.
Ben ik wel blij dat ik er dezekeer voor niks tussen zit !   (of hoop ik toch)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.