Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Vouwbalgen doppelstock wagons

Gestart door argilla, 30 juni 2022, 11:28:06 AM

argilla

vraagje;


zoek vouwbalgen voor de dobbelstockwagens H0 van Schicht. Navraag bij  Piko ( en  Schicht bestaat niet meer) zijn deze vouwbalgen er niet meer . Goed dan maar hier de vraag stellen of iemand mij kan verder helpen ? misschien "ergens" nog op voorraad wie weet ? dank U
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Probeer eens bij Tillig. Die hebben verschillende Dosto modellen
Met vriendelijke groeten
Peter

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

dani

als je een voorbeeld hebt, misschien (laten) na tekenen en 3D printen... ?
Tegenwoordig kan er heel veel en fijn werk geleverd worden met resin 3D printing.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Floris

Die schicht balgen zijn van papier. Moet dus ook lukken met een 2d-printer (en een schaar)

Gerolf

Citaat van: dani op 02 juli 2022, 07:59:39 AM
als je een voorbeeld hebt, misschien (laten) na tekenen en 3D printen... ?

Ik vermoed dat ze flexibel moeten zijn. Dan wordt het een mal tekenen in 3D, om dan met zwarte silicone ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris

gewoon een muizetrappetje (of jullie hebben daar misschien een of ander prachtig vlaams woord voor?) vouwen van zwart papier, net als bij t origineel... Hier een paar plaatjes.
DSC_0977 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0975 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0976 by Floris Dilz, on Flickr

en even opgemeten en in cad geklapt.
schicht doppelstock faltenbalg by Floris Dilz, on Flickr

als je me even je mailadres laat weten kan ik je een pdf sturen, kun je de hele zaak meteen op maat uitprinten.

Pierre

Ik heb ooit eens een FCS gelede bus gemaakt van twee Mastica bussen. Hiervoor had ik ook een balg nodig en heb deze van papier gemaakt. Volgens mij moet dit ook te doen zijn voor tussen de dobbelstockwagens. Misschien kan je er wat mee. ;)








Groet Pierre.


Peter

#8
De meeste types doppelstockwagen hebben geen vouwbalgen over bijna het hele oppervlak, maar de standaard afsluiting die de meeste reizigerswagens hebben. Soms ietsje groter zoals bv. hier in Belgie.
Vouwbalgen vind je meestal in treinstellen
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Deze dingen? https://www.modellbahn-exklusiv.de/product_info.php?info=p111_2x-faltenbalg-fuer-doppelstockwagen-schicht---piko--spur-h0--1-87.html

Lijkt héél hard op Floris zijn origami. Paar bladen dun zwart papier, avondje prullen en je bent voor jaren klaar.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

...en maak er een paar extra "in mühevoller Handarbeit" en zet ze op ebay, heb je je zwart papier en pritstift weer terugverdiend.  8)

argilla

Citaat van: Floris op 03 juli 2022, 11:49:19 AM
gewoon een muizetrappetje (of jullie hebben daar misschien een of ander prachtig vlaams woord voor?) vouwen van zwart papier, net als bij t origineel... Hier een paar plaatjes.
DSC_0977 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0975 by Floris Dilz, on Flickr

DSC_0976 by Floris Dilz, on Flickr

en even opgemeten en in cad geklapt.
schicht doppelstock faltenbalg by Floris Dilz, on Flickr

als je me even je mailadres laat weten kan ik je een pdf sturen, kun je de hele zaak meteen op maat uitprinten.


dat is het idd.Dank U voor de info ik kan aan de slag gaan .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

jodo