Hoboken-Polder een nieuw projectje om tot rust te komen

Gestart door Peter, 03 december 2016, 17:14:19 PM

rojema

Lid Lierse Modelspoorwegen LMS De Geit.

Thommy

Citaat van: rojema op 13 april 2022, 10:15:03 AM
Ze verkopen zo van die kleine passertjes met een mesje in. Je kan daar perfect boogjes mee snijden , wel in een aantal snedes . Je kan er ook de verticale steentjes mee snijden die je dan mooi in de uitsnijding van het boogje kan laten passen. Is helemaal niet duur en te verkrijgen in bvb   speciaalzaken waar ze teken en schilder materiaal verkopen.

Maar kan zijn dat Peter doelt op: dan klopt de tekening op de boog niet.
Bv met plasticard snij je dan tussen iedere steen een stukje in en als je dan plooit, heb je de 'juiste' draairichting in de stenen (feitelijk houdt iedere steen de andere op z'n plek hé)
Ik deed het vroeger ook zo hoor. Gewoon boog snijden uit een 'muur'
Greetz

Thommy

Peter

#92
Slecht nieuws,
Er zal niets meer van komen om dit gebouw te maken.
Het is niet meer mogelijk om nog van die dunne MDF platen met de
juiste gevelsteen te produceren, want de voorraad van die MDF is
bij Paul uitgeput en nieuwe bestellen is, aan de hedendaagse prijs, veel en veel te duur geworden.
Soijtig, spijtig

Dezelfde platen maken in Polystyreen is helaas tot op heden door
niemand van de vriendenlijke forumleden (ja, ja die zijn er) ondanks hun uitgebreide pogingen nog niet gelukt.
Tja, daar moet ik me bij neerleggen natuurlijk.

Ik heb dus het plan overwogen om samen met onze zoon (die er al stapvoets aan begonnen was)
Het station Boom te bouwen. Het wachten is op de plans,
die ik geschonken had aan een forumlid , die mij beloofd had, ze
mij tijdelijk terug te bezorgen zodat ik er kopies van kan laten maken, waarna
hij natuurlijk die plans terug krijgt. (gegeven is gegeven nietwaar)
Met vriendelijke groeten
Peter

adrievans

Waarschijnlijk overbodige vraag daar je graag moeilijk doet.
Waarom is de dikte belangrijk,oftewel wat maakt het uit of je plaat 2 of 4 mm dik is,je moet alleen aan de binnenzijde je raam uitfrezen daar ie anders te diep in je muur valt(te dik raamkozijn)
en 4 mm haal je gewoon bij de gamma.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Peter

Adrie, ik ken er zelf niets van wat de MDF betreft. Dat kan je het beste met Paul van Paulogic zelf bespreken. Hij is de vakman.
Met vriendelijke groeten
Peter

Thommy

Citaat van: adrievans op 23 juni 2022, 16:43:04 PM
Waarschijnlijk overbodige vraag daar je graag moeilijk doet.
Waarom is de dikte belangrijk,oftewel wat maakt het uit of je plaat 2 of 4 mm dik is,je moet alleen aan de binnenzijde je raam uitfrezen daar ie anders te diep in je muur valt(te dik raamkozijn)
en 4 mm haal je gewoon bij de gamma.

Toevallig vorige week dezelfde vraag gesteld aan iemand met een laser (die ook in zo'n makerlab zit). Wat ik hoorde, is dat de dunnere perfect voor te laseren echt mooi 2mm is en een 'afwerking' heeft naar vlakheid. De 4mm in de brico/gamma/hubo ed wijkt teveel af en is niet vlak genoeg. Waardoor je bij laseren/graveren een niet perfect gelijkmatige tekening krijgt.

Feit is dat alle hout helaas duur geworden is.
Greetz

Thommy

Rochevalien

En waarom niet gewoon de Slaters platen -Vlaams verband - gebruiken? ok het is niet 100 percent identiek aan het metselwerk van Hoboken polder maar  : who cares? .gebruik gewoon" modellers licence'  .En ja hoor ,ik heb dit goed bekeken en vergeleken ;) ;)

Peter

#97
Zou al eens eerst het gebouw terug moeten kunnen opmeten, want spijtig genoeg
is die uitstekende afstandmeter van Bert niet meer bereikbaar wegens verandering van werk.
Met vriendelijke groeten
Peter