Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Metpetergaathetbeter

of je vraagt O. hem mee te brengen als hij in de toekomst langs komt  ;)

Rangeerduivel

Ondertussen een mailtje gehad van de verkoper, administratief foutje, (oorzaak onbekend)
Het wordt onmiddelijk naar mij gezonden
Kost natuurlijk 20euro, maar dat wist ik al...

;)

Rangeerduivel

#5927
En deze middag was er dan een UPS koerier met een pakje...



Met daarin een mooi boek van Max Delie Stoom deel 1 en een Keiser-bouwkit van een Pruissische P6, alias
Nord Armistice 1918.
Het feit dat deze wel in een doos van Keiser, maar niet met het originele deksel zat maakte het eerder toevallig dat ik dit zeldzaam ding ontdekt heb!
En een belangrijk punt; er zit een geisoleerde motor(*) bij, dus hij kan gedigitaliseerd worden...
Ik vermoed dat die dingen wel een rijgedrag hebben a la Jocadis, maar het kon slechter.

Nu nog de tijd (en het lage smeltpunt soldeersel) vinden om hem in mekaar te flansen! ::) 8)

;)

(*) geisoleerd wil hier zeggen dat beide koolborstels geisoleerd zijn van de massa.
Dit kan ik ook zelf doen, maar het is een moeilijk werk gespaard!



Rangeerduivel

En omdat ik nu sedert vandaag wel veel meer tijd heb:

HOBBY 2000 HO : 3 résin kits NMBS rijtuigen M1 AB, B, BD, nieuw en kompleet in de doos.
Ik kocht eerder reeds de Keyser kit van deze verkoper en ben zeer tevreden
1) Staat van de bouwpaketten
2) snelheid van verzenden

https://www.benl.ebay.be/itm/194882072369

;)
Foto's volgen bij aankomst hier later deze week

Metpetergaathetbeter

lijken toch op die bouwdozen van Jocadis ?

Alberke

amaai Rudy, ge gaat er nogal over! Is dat die Italiaanse lucht? ;)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Metpetergaathetbeter

moest van den dokter wat ijzer in zijn bloed hebben  ;)

Rangeerduivel


doomslu

Wow, we zijn benieuwd, Rudy.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alberke

Type 90 van Roco, niet echt nieuw maar na wat problemen gedigitaliseerd.
Ondanks stroomafname via de loc' wielen (aangedreven tender) toch een probleem. De tender heeft een voorziening om stroom op te pikken via het laatste wiel, maar dat was bij deze loc niet uitgevoerd. Na implementatie hiervan was het rijgedrag veel beter.
Een ander probleem is de verbinding tussen loc en tender; dat is een soort verende klem die tevens stroom voert. Die was afgebroken. De stroomvoorziening is nu met draadjes. De klem is zo goed als mogelijk opgelapt maar niet echt betrouwbaar. Als iemand het probleem kent en er en oplossing voor gevonden heeft, graag info!
Voor de rest een prachtig gedetailleerd model met (nu wel) goede rij eigenschappen.
9089 by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Peter

Ondank die probleempjes toch een prachtig model.
Hugo, je kan die defekte onderdeeltjes nog steeds bestellen.
Bij de lok moet normaal een onderdelenlijst zitten, en indien niet, op de Roco website is die ook beschikbaar
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 10 maart 2022, 11:25:25 AM
De klem is zo goed als mogelijk opgelapt maar niet echt betrouwbaar. Als iemand het probleem kent en er en oplossing voor gevonden heeft, graag info!


Ja ik ken het probleem Hugo, ik heb 3 van deze loc's en bij alle 3 heb ik draadjes gelegd, alleen al om ze te digitaliseren,
De motor zit in de tender, en je kan de stroomafname via de loc best gebruiken en digitaal is dat kramikkige koppelsysteem niet zo betrouwbaar
Volgens mij maar 1 oplossing, mechanische koppeling wel behouden, maar dat systeem met koperen lamellen smijt ik er af en verbind loc en tender electrisch met bedrijfszekere en veilige draadjes.
De tender moet er toch niet af zolang je 'm niet in de doos steekt, en dan nog kan je beter de doos (isomo) wat aanpassen....

;)


Alberke

Erfenis gedaan: TGV Lima, moet veel prutserij op gemonteerd worden, en rijdt als een baksteen. Heeft iemand de gebruiksaanwijzing of weet waar ik ze kan vinden?
tgv by Hugo Albert, on Flickr
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig

   Dan vind 'k uwe type 90 ( plus dezelfde hier op zolder ;) ) een stuk toffer, maar da 's weer kwestie van goesting.
   Deze Roco-stomer was in zijn/haar tijd een prachtstuk.   

Alberke

Citaat van: Herwig op 10 maart 2022, 18:24:02 PM
   Dan vind 'k uwe type 90 ( plus dezelfde hier op zolder ;) ) een stuk toffer, maar da 's weer kwestie van goesting.
   Deze Roco-stomer was in zijn/haar tijd een prachtstuk.
Ik ook, maar een gekregen paard....
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D