Lima AM75 reeks 800 superen "Van begin tot eind"

Gestart door RoDY, 23 maart 2019, 22:36:55 PM

Peter

Er staat wel boven dat ze niet meer beschikbaar zijn omdat de verkoper de aanbieding beeindigt heeft.
Met vriendelijke groeten
Peter

SuSke

Als ik de link open in ebay zijn er nog verschillende sets beschikbaar en staat er niets van 'niet beschikbaar'.
Je moet wel een keuze maken vooraleer ebay weet wat je wil.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

doomslu

Citaat van: rgp op 19 september 2021, 10:21:26 AM
Luc,

Ge jagt u op, niet doen man. Denk aan je hart en je pensioen 😁🤭

Roland
;D. Doe ik niet, Roland. Het was een tip...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

XYvesX

Hallo iedereen,

Even voorstellen: ik ben diegene die de decals van de bordeaux AM75 (van op eBay) heeft gemaakt. Ik wou gewoon even laten weten dat ik ben begonnen aan decals voor de "New Look" versie (de 836).
Maar vraag me a.u.b. niet "wanneer"...

Keep on modelling!

RoDY

Even een korte update: Februari 2022

Robbe:
Ondertussen heeft de New Look een kleurtje gekregen, al was ik niet overtuigd over het wit-grijs (RAL 7035)... Te wit.
Via een clublid heb ik een spuitbus gekregen van Motip met RAL 7035. Deze spuitbus geeft de perfecte kleur weer. (Heb een staaltje vergeleken met de echte!)

   
De spuitbus + kleurverschil tussen beiden rijtuigen + stuurstand in kleur + 3D geprinte tafeltjes



Nu blijkbaar zou de NMBS diezelfde spuitbussen gebruiken om kleine retouches te doen. Dus dichter als dat zal ik niet geraken zeker ?! Eerst was ik wat sceptisch om met een grote spuitbuis de verflagen te leggen, maar de eerste test was al zeker positief. Binnenkort als het weer het weer toe laat en de temperaturen wat stijgen kan ik de hele trein gaan her spuiten. Hierna kunnen de kleine afwerkingen starten.


Nogmaals het kleurverschil: Links Motip Ral 7035 en recht mijn eigen poging met modelbouw verfjes       



Sinds korte tijd ben ik ook in bezit van een 3D resin printer (MONO 4K). Hierdoor zijn de mogelijkheden tot details ontzettend gegroeid. Zo zal ik verschillende dakafwerking gaan reconstrueren en uittekenen in 3D model. Zo heb ik al tafeltjes ontworpen en geprint voor het interieur. De airco-unit is de volgende op de lijst en daarna waarschijnlijk de stuurpost. De beschikbaarheid van deze tekeningen en onderdelen volgen nog in de toekomst.


Enkele voorbeeldjes                                       

RoDY

                                       

Robbe en Dylan:

Gezien de motorisatie bij het eerste model toch niet zo optimaal is gaan we deze zomer toch eens de zoektocht starten naar een alternatief. Plek is er zat in dit model.

Voor zij die wachten op een degelijk verslag van de ombouw "van begin tot eind".... We zijn er wel degelijk mee bezig geweest en er staat al het één en ander op punt ondertussen. Het is voor ons kwestie van tijd te vinden tussen werk, privé, corona beperkingen en de vele andere projecten die we uitvoeren in clubverband. We zijn zelfs tot het punt gekomen dat we een planning hebben opgemaakt en welke projecten prioriteit krijgen. We zijn dus wel degelijk bezig geweest tijden deze pandemie!  ;D

doomslu

Aha, leven in de brouwerij!  :D
Top, doe zo voort.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Rangeerduivel

Citaat van: RoDY op 24 februari 2022, 16:49:47 PM

Nogmaals het kleurverschil: Links Motip Ral 7035 en recht mijn eigen poging met modelbouw verfjes       

Links is idd beter, want New Look wit is geen wit maar lichtgrijs, om het net geen wit te noemen... ;D
Ik vermoed dat het nog realistischer gaat ogen met bijhorende striping, nummering en vooral...ramen met ruiten! 8)

;)

Michael

Robbe en Dylan, jullie werk ziet er gewoon strak uit, dat het wat langer duurt maakt niet uit.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Citaat van: Michael op 24 februari 2022, 20:07:17 PM
Robbe en Dylan, jullie werk ziet er gewoon strak uit, dat het wat langer duurt maakt niet uit.

Vind ik ook  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Ziet er heel goed uit. Proficiat en doe zo verder
Met vriendelijke groeten
Peter

RoDY

13/03/2022 3D Airco-Unit update

Na verschaling van voorbeeld foto's en andere referenties zijn we er bijna met de 3D tekening. Deze keer is de unit op schaal een heeft het in een 87ste een hoogte van 5mm in plaats van 3.85mm bij mij nu.

Het aantal openingen klopt niet tegenover het echte voorbeeld, hier ga ik enkele varianten moeten maken om te zien tot hoe fijn de SLA printer het geprint krijgt.
In het 3D tekenen verlies je snel het zicht op hoe klein soms een detail is.


(voor- en zijkaanzicht)





(achter- en zijaanzicht)


(Bron:Wikipedia)

Herwig

    Uw tekening toont bijna een kubus.  Op de echte trein lijkt lijkt het eerder een afgeplatte, rechthoekige doos.  Dwz breder dan hoog.
    Of zie 'k (letterlijk) het verkeerd ?

RoDY

#298
Citaat van: Herwig op 13 maart 2022, 14:16:30 PM
    Uw tekening toont bijna een kubus.  Op de echte trein lijkt lijkt het eerder een afgeplatte, rechthoekige doos.  Dwz breder dan hoog.
    Of zie 'k (letterlijk) het verkeerd ?

Via de smartphone zie ik het zelf nu ook, nu het zal eerder om gezichts bedrog gaan.  Want de gebruikte maten vormen zeker geen kubus.

Nieuwe render mits kleine aanpassingen


RoDY

Morgen (straks dus :P) gaan we de deze eens in de printer smijten. ;D