Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

3D prints voor de Z-baan

Gestart door Wim-Z, 28 januari 2022, 17:27:11 PM

mdvholland

3D printing voegt echt een nieuwe dimensie toe. Maar met zulk mooi schilderwerk gaat het pas echt leven!

Matthijs

Metpetergaathetbeter

en misschien zelf in andere schaal om iets anders voor te steel hoe groot is die laatste kwa afmetingen?

Wim-Z

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 12 februari 2022, 14:25:16 PM
en misschien zelf in andere schaal om iets anders voor te steel hoe groot is die laatste kwa afmetingen?


huisje 1  L=40mm B=35mm H=42mm
huisje 2  L=43mm B=44mm H=35 mm

Plein L=17cm x B=10.5cm Dikte=3 mm
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

Wim-Z

Kliko geprint op schaal Z. Hoogte is 5 mm



Voor een grotere schaal zal dat beter gaan. bv HO

Wil eigenlijk ook nog verkeersborden maken voor schaal Z, het bord gaat dan 4 mm worden en de paal 11 mm. Of dat gaat lukken, ik vrees het ergste. Schaal Z is gewoon te klein.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

Dirky

Het is een duidelijke trend dat de 3D printers overal voor alles ingezet worden. Maar naar mijn mening vergeten de meesten dan dat er ook nog altijd iets anders bestaat om bijvoorbeeld verkeersborden te maken.  :)
Ik denk dat een rondje papier uit een perforator op een kopspeld gekleefd, er nog altijd beter uit zal zien als een geprint "iets" dat sowieso "te dik" zal zijn.

Wim-Z

Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

Wim-Z

Nu maar eens de containers of kliko's op HO-schaal geprint.
Dat zijn natuurlijk de grote op de foto, de kleintjes zijn op Z-schaal



Op HO zijn ze 12,97 hhog 8,81 diep en 4,60 breed.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

perk

begint de goesting te komen om toch H0 schaal te gaan doen  ?  8)

gigantisch verschil he


Wim-Z

Als ik de ruimte had, dan was dat zeker een mogelijkheid. Aan de andere kant, kun je met de Z-schaal in een grotere ruimte ontzettend veel doen. Maar goed ik heb maar een klein oppervlak dus zal het met de Z-schaal moeten doen.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

mahtoska1

Citaat van: Dirky op 15 februari 2022, 16:20:45 PM
Het is een duidelijke trend dat de 3D printers overal voor alles ingezet worden. Maar naar mijn mening vergeten de meesten dan dat er ook nog altijd iets anders bestaat om bijvoorbeeld verkeersborden te maken.  :)
Ik denk dat een rondje papier uit een perforator op een kopspeld gekleefd, er nog altijd beter uit zal zien als een geprint "iets" dat sowieso "te dik" zal zijn.

Daar ben ik mee eens.