Arduino HelpDesk voor beginners. ***CANCELLED***

Gestart door dani, 24 januari 2022, 15:21:33 PM

dani


*** OFF LINE GEHAALD wegens neuterij  ***


Ik kreeg al wat berichten   "dat ik het forum concurrentie aan doe".
juist, ja ...

LAATSTE KEER dat ik een helpende hand reik naar mensen die meer willen leren.



Ik overweeg om een soort "Arduino helpdesk" te beginnen voor mensen die er willen van proeven en ergens in een beginners projectje  "vast" zitten.
Ik heb zelf al wel wat dingen gedaan met Arduino en meen te mogen zeggen dat ik al enkele mensen op weg heb gezet ook.
Dus ik ben aan het spelen met het idee om een soort on line vragenformulier en antwoorden-archief te gaan opzetten.

Is daar interesse voor ?

Een proevertje ....


***link off line gehaald ***
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

perk

ik ben een zeer grote fan van arduino's, echter ik zou zo initiatief liever zien in forum vorm waar iedereen mee kan lezen.
Kwestie van dubbele vragen en later dingen op te zoeken.  En soms is wat discussie ook wel goed. 

Die Arduino's zijn echt handig voor vanalles en nog wat.    (buiten mijn seinen, zit er zelfs ene op mijn aquarium)

bumper

Veel interesse. Ga onmiddellijk een formulier invullen.

Ludo.
 

dani

Citaat van: perk op 24 januari 2022, 15:42:36 PM
liever zien in forum vorm waar iedereen mee kan lezen.

Ik vrees dat er dan weer discussies gaan ontstaan.
Er zijn er die er niets van af weten en zich ergeren aan degene die "te technisch" gaan
En er zijn er ook die er wel veel of weinig van af weten en toch mee volgen.
Maar de eerste categorie  laat zich meestal meer dan de tweede "horen"...   en niet altijd positief.

Vandaar  mijn initiatief om het van ieruit aan te bieden maar dan toch apart te behandelen.



De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Havoc

Als ik de link volg kom ik op een pagina om in te loggen. Wel, ik ga geen account aanmaken bij Google om zoiets in te vullen of te raadplegen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Havoc

Om hier even op terug te komen. Ga je dit enkel op dit forum aanbieden of verder opentrekken? Want ik vrees dat je wel eens overstelpt zou kunnen worden met vragen. En als je iedereen "persoonlijk" gaat willen helpen ga je snel uren in een dag te kort komen. Je bent lang bezig om iemand zijn kronkels te volgen in een programma. Ik kom soms dingen tegen die ik jaren geleden geschreven heb en ik begrijp helemaal niet wat ik toen gedaan heb of zelfs waarom dat programma werkt. En ik herinner me dat het werkte!

Uit ervaring met mijn eerste probeersel met een arduino ben ik tot de conclusie gekomen dat je er snel een hoop tijd in steekt. Ook al is het iets simpels. Ik heb hier lang in mijn programma zitten zoeken waarom dat onding niets deed. Awel... als je de reset pin hard aan massa zet omdat je slecht geteld hebt dan kan je héél lang in je programma zoeken. Had ik jou die vraag toen gesteld...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

#6
op verzoek verwijderd.

ramdani

c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0

dani

#8
Citaat van: PietB op 25 januari 2022, 01:47:00 AM
Niet zo leuk/slim om een email adres volledig te publiceren.

Publiceren ?  Waar dan ?  je ziet enkel je eigen mail adres waarmee je inlogt of dat je opgeeft, op je scherm
Er staat "geregistreerd" omdat ik anders niet kan antwoorden.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

DE LINK IS OFF LINE ....

EInde verhaal.

Bedankt aan de negatievelingen.

(en NEEN  ik bedoel NIET  Piet B)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Ronald

Denk toch eens aan uw hart en trek uw tenen wat in ;)

dani

Citaat van: Ronald op 25 januari 2022, 10:54:56 AM
Denk toch eens aan uw hart en trek uw tenen wat in ;)
Ik heb mijn tenen al lang ingetrokken, maar er zijn er die gewoon blijven stampen.
Je moest eens weten wat voor berichten ik krijg !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

als die zo schandalig ze online zetten, als je iets schrijft sta je achter je eigen woorden.....hier A zeggen en B versturen is nooit netjes

ERVIN

Op vraag van Dani heb ik dit draadje op slot gezet.