Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

uitbreiding Kapelle op den Bos.

Gestart door erik de noorman, 28 juni 2016, 16:05:54 PM

erik de noorman

Voilà de adviezen van Suske opgevolgd (denk ik toch). De kraan is nu zo goed als klaar enkel nog wat details zoals waarschuwingsborden, prieserkes enz.

DSC05673 by erik de boeck, on Flickr

DSC05674 by erik de boeck, on Flickr

DSC05678 by erik de boeck, on Flickr

Volgend project kan gestart worden.

Erik.

SuSke

Dat is het helemaal Erik.

Volgend project: het gat van de schroef in de muur dichten :) ;)
Zonder zwansen, benieuwd naar het volgende stuk  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

erik de noorman

Iets met zand en cement moet er nog komen, opslagloods(en), verlichting en al wat ik nog maar kan bedenken. In welke volgorde dat staat nog niet vast.  ;) En nog twee segmenten om het geheel te vervolmaken. Zou moeten klaar zijn tegen Pasen.

Erik.

Fred

Toch een fantastisch draadje met geweldige bouwprojecten.  Allemaal zelfbouw. Hoedje af! Als ik ooit nog eens met een project begin, kom ik hier zeker inspiratie opdoen.
Een video tutorial over "koken met (de alu bakjes van) Erik" zou heel wat kijkers en volgers opleveren :-)

Frederic

erik de noorman

Dank voor het compliment Fred.
Demo is misschien iets voor expo Leuven als de organisatie interesse heeft. Een avondje in een club kan ook. Ik hoor het wel.

Erik.

SuSke

Citaat van: erik de noorman op 10 januari 2022, 23:37:55 PM
Dank voor het compliment Fred.
Demo is misschien iets voor expo Leuven als de organisatie interesse heeft. Een avondje in een club kan ook. Ik hoor het wel.

Erik.

Daar hou ik je aan Erik  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026

erik de noorman

Daar hou ik je aan Erik  ;D ;D
[/quote]

Laat maar iets weten.

Erik.

erik de noorman

Beveiliging in orde gemaakt.

De uitrit van het dok is beveiligd door een eenvoudig stopsein.

DSC05680 by erik de boeck, on Flickr

Voor de brug heb ik de suggesties gevolgd die hier gegeven zijn. Voor het autoverkeer een verkeerslicht en bareel (handmatig bediend).
Voor het spoor rangeergrondseinen (enkel kleine beweging in het dok) Ik ga er van uit dat dit wel klopt. Normaal moeten die verder van de brug geplaatst worden maar dan is er onvoldoende ruimte om te rangeren.

DSC05684 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

erik de noorman

Administratiegebouw koer dok

Aanzet tot inrichting moet nog verder gedetailleerd worden.

DSC05686 by erik de boeck, on Flickr

Zinken dak
DSC05688 by erik de boeck, on Flickr

DSC05691 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

sdz1976

Fraaie dingen alweder jongeheer.  8) 8)

Grtz,

Samuel.
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

erik de noorman

Een dak boven het hoofd van de rangeerders/wisselstellers.

DSC05700 by erik de boeck, on Flickr

Mits Floris bezig is met busjes bouwen  ;)en niet met bootjes maken bij Artitec (uitverkocht) zal ik ze maar een poging wagen om ze zelf te bouwen zeker.
Het schip wordt enkel aan een zijde volledig afgewerkt omdat er toch maar een kant  zichtbaar is.
Als basis voor de boeg en achterkant gebruik ik XPS plaat die ik in de gewenste vorm snij en schuur. Viel beter mee dan gedacht. Perfect zal het nooit zijn maar toch aanvaardbaar. De basis van het ruim (middenschip) is opgebouwd uit karton en met schilderstape beplakt (betere hechting lijm tussen aluminium en XPS en karton).
Het geheel krijgt een bekleding van aluminium voorzien van klinknagels en lasnaden.

DSC05695 by erik de boeck, on Flickr

DSC05697 by erik de boeck, on Flickr

DSC05699 by erik de boeck, on Flickr

DSC05702 by erik de boeck, on Flickr

Floris

....maar zeg nou zelf, zoiets zelf in elkaar rotzooien is leuker, toch? Denk trouwens wel dat die boten er binnenkort weer zijn want dr wordt momenteel wel eea gegoten. :P

SuSke

leuk, zo'n schip op de plank hebben liggen.  ;) ;)

erik de noorman

Achtersteven en romp is ook aangekleed met aluminiumplaat.

DSC05705 by erik de boeck, on Flickr

DSC05708 by erik de boeck, on Flickr

Erik.

De absolute beginner

Dat ziet er al wreed goed uit. Eén kleine opmerking: de naad in het water...

Cyriel