Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

gsm herstelling

Gestart door factageklerk, 05 januari 2022, 22:53:49 PM

factageklerk

Hallo, ik wou graag weten of er hier op het forum techneuten zijn die een gewone gsm kunnen herstellen geen smarthphone. Mijn gsm was per ongeluk mee in de wasmachine gesukkeld met mijn broek. ik heb hem nog iets of wat kunnen redden. hij doet het nog maar het scherm doet niks meer. ik weet het koop een nieuwe is goedkoper, maar er staan nog nummers op die ik nodig heb. maar vooral ook enkele sms en spraak berichten van naasten die er helaas niet meer zijn. is er iemand die me kan helpen?
 

factageklerk

 

Klaas Zondervan

Als je scherm het niet meer doet dan vrees ik het ergste.
Je zou eens kunnen zoeken op google met zoekwoord: gsm herstelling.
Er zijn meerdere bedrijven die zich hier mee bezig houden. Even kijken of er een bij jou in de buurt zit.

Rangeerduivel

Joris,
Moest ik U zijn zou ik eens mijn licht op steken in een winkel waar ze gsm s en smartphones verkopen,
daar zitten mensen die deze dingen 100 procent vanbuiten kennen en ook weten wat|of welke mogelijkheden er zijn.
Ik heb voor mijn verhuis naar Italie een nieuwe smartphone aangeschaft en men heeft toen alles wat op mijn vorige stond over geswitcht naar de nieuwe,  en je gelooft het niet, draadloos, gewoon door ze naast elkaar te leggen!
Misschien zit daar de oplossing voor Uw probleem...
Alvast beter dan raad te zoeken bij "pseudo kenners"hier!

;)

factageklerk

ben al naar een proximus winkel geweest noppes ook bij een herstellers van gsm,' doen blijkbaar alleen tegenwoordig nog smarthphones..... ze zijn tegenwoordig nog alleen geinteresseerd om nieuw te verkopen
 

Ronald

Als hij flink nat is geweest kun je het eigenlijk wel vergeten... het heeft niks te maken met dat men het niet wil repareren. Het zijn geen tovenaars, wat zo defect is kunnen zij ook niet meer fixen. En ja, dan bieden ze toch wat nieuws aan.

raf

https://www.youtube.com/channel/UCl2mFZoRqjw_ELax4Yisf6w

kijk de raad van ga naar een winkel ??????
appel store MAG van appel je gsm niet herstellen .net zoals je laptop endergelijke.
daarom deze link naar rossman .deze voert processen tegen appel en co.over het recht op reparatie .
en XY laat ook zie hoe een herstelling gedaan word
https://www.youtube.com/watch?v=Ew81hcd1tKI&ab_channel=iPadRehab
deze XX doet repair aan iphones maar ook aan oudere toestellen .

maar waar is er hier zo een shop dat is een goede google vraag vind ik

gr raf en succes
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

en daar gaan we weer naast het spoor... appels en slimme telefoon doen hier toch niet ter zake ?
In de eerste post is dat al duidelijk meegegeven.

De tips van naar een hersteldienst te gaan die zijn dan wel nuttig :)
Maar inderdaad... als de schade zo erg is, dan zal er wslk weinig aan te doen zijn.
Tenzij die hersteldienst een bijna identiek toestel heeft en stukje voor stukje onderdelen kan over transplanteren tot hij het weer doet.
En dat gaat een dure aangelegenheid worden vrees ik.

Nogmaals het belang van een goeie BACKUP
En daar kan het "geen smatphone" argument niet als joker ingezet worden, zelfs de hele oude gsm's hadden al backup mogelijkheden via kabel en specifieke software


En nog een "goede raad van tante Kaat " :   zet je nummers op je simkaart (als je kan) en je foto's op een data kaartje   .  Je camera wordt dan wat trager maar je foto"'s zijn niet verloren.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

goede raad van nonkel Dani  ;)

raf

@ danny
eerst de ts heeft geen merk genoemt en geen type
alleen het was geen smartphone

als ik nu nokia geschreven had dan had je ook daar over kunnen zanikken
het enige voorbeel op youtube was de link die ik gegeven had
dit was om te laten zien dat een winkel die dat het spul verkoopt het van de fabrikant NIET mag herstellen
en dat is niet merk gebonden dit gaat voor alle merken op

dus blijft nog steeds mijn raad "ga naar een herstel dienst die niet merk gebonden is "

en ik ge niet gissen zoals gij hoe de reparatie gaat gebeuren dat weten hun daar in die shop veel beter wat kan en wat niet





If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

59erke

Een kennis van mij heeft iets soortgelijks ook meegemaakt en heeft dit op volgende manier goed gekregen. Belangrijk is om snel te handelen.

Zodra hij uit de machine 'gered' is geweest volledig uit elkaar halen voor zover mogelijk (hoesje of cover, simkaart, sd card, batterij, ..) en elk onderdeel apart in een afgesloten zakje met ongekookte rijst een 24u laten zitten. Dan telefoon terug in elkaar prutsen en laten opstarten via de lader (niet via batterij, batterij is meestal het eerste wat kapot gaat).

Als je geluk hebt start de telefoon terug op en hoef je enkel een nieuwe batterij aan te kopen.

Wat je nooit mag doen is de telefoon als hij nat is terug opstarten dit zorgt meestal intern voor kortsluiting met onherstelbare schade.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Havoc

Mannen, de telefoon werkt, enkel is het scherm niet meer zichtbaar. Dus de data er af halen zou moeten kunnen. De vraag is enkel wie of waar doen ze dat.

Ik kan hier niet echt helpen want al mijn nummers staan op de simkaart en op papier/pc en de foto's zet ik regelmatig over. Dus ik heb er nog nooit nood aan gehad. Als ik in Mechelen van het station naar het centrum wandel, dan kom ik zo'n herstelwinkel tegen. Maar of die jou kunnen helpen is een andere vraag.

Heb je al gewoon een op google enkele shops opgezocht en een telefoontje gedaan? Als je hun zegt wat er gebeurd is, welk merk en model dan ga je snel horen of ze kunnen helpen of niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

factageklerk

Citaat van: Havoc op 08 januari 2022, 16:59:49 PM
Mannen, de telefoon werkt, enkel is het scherm niet meer zichtbaar. Dus de data er af halen zou moeten kunnen. De vraag is enkel wie of waar doen ze dat.

Heb je al gewoon een op google enkele shops opgezocht en een telefoontje gedaan? Als je hun zegt wat er gebeurd is, welk merk en model dan ga je snel horen of ze kunnen helpen of niet.

idd de data zouden ze er moeten kunnen afhalen ,het kan niet zijn dat nummers en berichten verloren zijn? Ja ik heb al een gsm hersteller gecontacteerd en ook bij proximus, maar tegenwoordig is het alleen maar bijna smartphone's (en dan nog) dat ze nog willen repareren. hij doet het inderdaad nog en berichten zal hij ook nog kunnen sturen ontvangen ook maar ik kan ze niet meer lezen door het defecte scherm. daarentegen staan er nog sms berichten op die emotioneel veel voor mij betekenen
 

raf

joris als je nu eerst al eens begint met te vertellen welke gsm het is en welk merk

dat zou hier ook reeds veel helpen want niet elke shop hersteld elk merk
als je de door mij gestuurde filmpjes bekijkt dan zie je dat ze soms een donor scherm hebben wat ze kunnen inpluggen en alsnog de data kunnen overzetten
de gsm is dan rijp voor de vuilbak maar je hebt tenminste de data nog

dus zoek op data recovery voor die gsm

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf



om deze gsm gaat het uiteindelijk
het zou een nokia 108 "kunnen "zijn maar ik ben niet zeker
een foto van de stikker al is hij niet goed meer te lezen zou nog wat meer info kunnen verschaffen

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.