Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

City Rail

Gestart door rixke rail, 10 december 2021, 17:36:13 PM

rixke rail

Dit is ook een ouder topic, dat in de mist der tijden verdwenen is : mijn poging tot weatheren van een Jocadis CityRail-stel :

weathering h0 000 by Eric  Baert, on Flickr


De 981 komt toe te Zevenembos

De details :

weathering h0 001 by Eric  Baert, on Flickr

Weathering : laag matte vernis en plakkaatverf om te vervuilen.
V.l.n.r. : het CR-logo is vervaagd, evenals het b-logo, onder invloed van de wasproducten in de wasstraat.
De deuren zijn eveneens behandeld met een lichtere kleur rood om veroudering te simuleren.
Het nummer 8 is een andere grootte, zoals je wel meer ziet. De juiste decals waren waarschijnlijk net niet (meer) beschikbaar ...

weathering h0 002 by Eric  Baert, on Flickr

Op het andere rijtuig zijn alleen de C en de R (deels) aangevreten door de detergenten ...
De andere kant van het treinstel is minder beschadigd ... ;D
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

RUNE

Je poging tot weatheren is dubbel en dik geslaagd.  Heel realistisch, TOP !!!  Met dit stel kunt ge tenminste op de baan komen, duizend maal beter dan zo'n afgelikt model uit de doos.

Stedahult

Mvh. Steef

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Eric een fantastisch mooi model wat er nu realistisch uitziet. Mooi geweatherd
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

chef garde


Gerolf

Citaat van: RUNE op 10 december 2021, 18:25:52 PMMet dit stel kunt ge tenminste op de baan komen, duizend maal beter dan zo'n afgelikt model uit de doos.

Helemaal mee eens. Knap gedaan !
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

N!CK

Zeer mooi gedaan,
Ook al is zitten denken van het cityrail logo en de 1ste en 2de klas logo weg te doen