Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ongeval Museumlijn ...

Gestart door rixke rail, 29 september 2021, 10:04:32 AM

rixke rail

Wat bezielde die man in godsnaam : HIER
Het mensDOM ?
Grootspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Frank_N

Ik heb het te doen met de treinbestuurders :(
Groet van Frank

Dirky

Alhoewel ik nog 10 jaar jonger ben dan die ongelukkige chauffeur, betrap ik er mij ook steeds meer op zaken slecht/niet correct in te schatten. Duidelijk meer dan vroeger. "Nog even snel oversteken?"... eventjes haperen met een pedaal kan in die situaties dodelijk zijn. Heeft waarschijnlijk niets met mensDOM te maken maar gewoon met mens zijn...

adrievans

Citaat van: Dirky op 29 september 2021, 10:50:57 AM
Alhoewel ik nog 10 jaar jonger ben dan die ongelukkige chauffeur, betrap ik er mij ook steeds meer op zaken slecht/niet correct in te schatten. Duidelijk meer dan vroeger. "Nog even snel oversteken?"... eventjes haperen met een pedaal kan in die situaties dodelijk zijn. Heeft waarschijnlijk niets met mensDOM te maken maar gewoon met mens zijn...


Dirk , dat je ouder wordt en daardoor minder snel reageert oke , maar hier op open terrein met een sissende stomende trein die,museumtreinen kennende niet echt op volle snelheid rijdt,had je tijd genoeg.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Metpetergaathetbeter

#4
museumlijnen waar niet alle dagen op gereden wordt zijn dubbel zo gevaarlijk.....want voor sommigen passeert hier nooit/amper een trein...... en vaak dan juist de verkeerde...

Dirky

Citaat van: adrievans op 29 september 2021, 11:36:49 AM
Citaat van: Dirky op 29 september 2021, 10:50:57 AM
Alhoewel ik nog 10 jaar jonger ben dan die ongelukkige chauffeur, betrap ik er mij ook steeds meer op zaken slecht/niet correct in te schatten. Duidelijk meer dan vroeger. "Nog even snel oversteken?"... eventjes haperen met een pedaal kan in die situaties dodelijk zijn. Heeft waarschijnlijk niets met mensDOM te maken maar gewoon met mens zijn...


Dirk , dat je ouder wordt en daardoor minder snel reageert oke , maar hier op open terrein met een sissende stomende trein die,museumtreinen kennende niet echt op volle snelheid rijdt,had je tijd genoeg.

'k was er niet bij Adrie, dus wil ik geen oordeel vellen. Verstrooid, verkeerd ingeschat, niet gehoord, hartaanval, duizeligheid,... Hij zal het hoogstwaarschijnlijk niet met opzet gedaan hebben... Gewoon een tragisch ongeval dat voor niemand leuk zal geweest zijn.

rixke rail

Dirk, even vertalen wat er in de commentaar gezegd wordt : de man even bleef staan en stak dan toch de overweg over ...
Alle respect voor ouder worden e.d., maar dit lijkt mij toch niet echt normaal ...
Grootspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Metpetergaathetbeter


Herwig

#8

  ".....dus wil ik   geen  oordeel vellen.       Verstrooid, verkeerd ingeschat, niet gehoord,   
...."     ( citaat Dirk )

   Klopt ,
   en/of verblind, zich van pedaal vergist in een gehuurde kartonnen kampeerwagen, nooit met een automaat gereden, enz ....   

   Wéten doen we 't niet, maar 't is alleszins  geenszins   aan ons om effe een expertise te verrichten vanop verre & veilige afstand ....vind 'k dan,
   persoonlijk.   

Havoc

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 september 2021, 18:48:37 PM
of wanhoopsdaad ?

Dan blijf je toch niet in je mobilhome zitten maar stap je uit en ga je tussen de rails zitten...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Havoc op 29 september 2021, 19:24:08 PM
Dan blijf je toch niet in je mobilhome zitten maar stap je uit en ga je tussen de rails zitten...
ik denk dat iemand die zoiets doet niet geheel volgens de normale logica te werk gaat/redeneert(ik zeg niet dat dit is gebeurd maar het zou een mogelijk een reden kunnen zijn dat daar zoiets zo gebeurt dat in normale omstandigheden daar niet kan gebeuren)...er zijn er die alles zouden meenemen(zoals in gezinsdrama's waar menig jong leven spijtig genoeg ondergaat wat daar gebeurd)

SirGresley

Hoe dikwijls rijdt men met zijn mobilehome of caravan? 1 à 2 keer per jaar.... 
Het vraagt gewenning om met iets groter en of langer te rijden.
Ik betrap mijn eigen er op tijdens het werk, als ik met een camionette of vrachtwagen moet rijden, van te kort afdraaien, de remafstand en vooral de grootte. En de reactie op gasgeven duurt ook soms langer.
En ook de afstand en tijd, 2 uur rijden en dan pauzeren. Ik doe het ook niet altijd maar dan merk ik het wel nadien.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

rixke rail

#12
Blijkbaar heeft die arme "Molli" al eens meer prijs : HIER
Toen was hardhorigheid een excuus om een aankomende trein niet te zien !
Ja maar, nu serieus ...  >:(
De commentaren spreken voor zich ...  ;D
En niet lang daarna : DAAR
Doen ze het met opzet of wat ?  ::)
Grootspoorse groeten,
Eric

Edit : link bijgevoegd.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Brunel

#14
Lijkt me ondersteuning hiervan.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 29 september 2021, 12:19:43 PM
museumlijnen waar niet alle dagen op gereden wordt zijn dubbel zo gevaarlijk.....want voor sommigen passeert hier nooit/amper een trein...... en vaak dan juist de verkeerde...

En omdat er weinig wordt gereden, stelt de beveiliging van de overwegen ook weinig voor.
Hier in Nederland is het ieder jaar wel ergens raak op een museumlijn. Lijkt weinig, totdat je bedenkt welk een miniscuul deel van de treinritten de museumbedrijven voor hun rekening nemen.