Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Nieuwe foto kamera

Gestart door Peter, 06 juli 2021, 18:27:14 PM

Alberke

Citaat van: Martin Welberg op 13 juli 2021, 11:15:53 AM
Een overzet programma is in principe nergens meer voor nodig. Op zich is een SD kaart gewoon toegankelijk vanuit verkenner in windhoos, de PC ziet het als een extra schijf..
Klopt, maar het is gewoon gemakkelijk. Gemakzucht siert de mens! ;D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Klaas Zondervan

Het is maar wat je voorkeur is. Ik vind het juist heel makkelijk dat mijn PC de camera als een externe opslag ziet. Alles wat ik nodig heb om de foto's over te hevelen zit standaard al in de computer.

Martin Welberg

Idd, vind het een stuk makkelijker om de data van de SD naar de plek waar ik het hebben wil te slepen in verkenner (eigenlijk finder op mijn macs) dan dat ik een omweg pak via een extra te openen programma. Staat het op zijn plek dan importeer ik het alsnog in Lightroom CC.  Maar goed ieder zijn ding en gewoontes.

Alberke

Citaat van: Martin Welberg op 13 juli 2021, 13:32:57 PM
Idd, vind het een stuk makkelijker om de data van de SD naar de plek waar ik het hebben wil te slepen in verkenner (eigenlijk finder op mijn macs) dan dat ik een omweg pak via een extra te openen programma. Staat het op zijn plek dan importeer ik het alsnog in Lightroom CC.  Maar goed ieder zijn ding en gewoontes.
OK, maar het programma van Nikon doet dat automatisch voor mij. Een keer instellen waar je je foto's wil hebben, instellen of je ze wil vernoemen en dergelijke.
Toont na importeren de laatste nieuwe en je kan het koppelen aan een bewerkingsprogramma als je wil. Gewoon de te bewerken foto aanklikken.
Op je PC heb je dan een overzichtelijke boomstructuur waar je foto's in mappen op datum gesorteerd staan. Gemakkelijker kan toch niet?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Herwig


  Pakweg zelfde verhaal voor  'versjouwen'  van foto's vanuit Sony-toestel naar PC. 

Martin Welberg

Het werkt allemaal een beetje hetzelfde en je zult er toch handelingen voor moeten doen. Maar goed, het is ook wat je gewend bent.