Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Prijsverschil

Gestart door E49memling, 29 juni 2021, 11:11:32 AM

E49memling

Ik zocht naar kleine werktuigjes voor mijn Dremel. Op de site van een internetverkoper (met een ronde naam  ;)) stond een mini multi-tool set meer dan dubbel zo duur het als het identieke bij een winkel van een goedkope (actieve  ;)) keten.
Hebben nog mensen ervaring over frappante prijsverschillen binnen de modelbouw en ook de gebruikelijke werktuigen?

Klaas Zondervan

bol.com is niet de goedkoopste. Ze verkopen ook niet alles zelf maar fungeren vaak als doorgeefstation voor andere aanbieders. En daar leggen ze dan een toeslag op. Als je bij bol.com iets hebt gezien dan is het altijd verstandig om even verder te zoeken naar andere aanbieders.

E49memling

6,99 € tegen 14,99 € da kan tellen. Identieke doos 'Werckmann'. Nu nog zien wat de kwaliteit is.

Havoc

Ga je ermee inox bewerken? Voor de gebruikelijke modelbouw is dat waarschijnlijk goed genoeg. Het zijn toch bijna allemaal "slijtstukken" die je vroeg of laat moet vervangen. Weet je, ik vind zo'n dozen handig. Je hebt een hele set om uit te kiezen en na een tijd zie je wel of sommige stukken zoveel gebruikt worden dat je misschien beter een betere kwaliteit koopt.

Doe ik bvb ook met boren. Heb ooit 2 sets gekocht 1-6 en 6-10 in stappen van 0.1mm. Ondertussen heb ik gevonden dat een aantal maten zoveel gebruikt worden dat ik die per doos bij de gereedschapswinkel koop. En die rare maten die je amper gebruikt, daar zijn die goedkope nog altijd van dienst. En ik heb nog een goeie doos om alles in te steken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

#4
WerckMann = hobby-man    (lees:  goed voor  hobby gebruik en zeker niet slecht voor occasioneel gebruik door de doorsnee gebruiker)
Dremel = toch iets steviger en slijtvaster
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

ik ben van dremel afgestapt buiten een tooltje
voor de rest gebruik ik proxon en dan nog de bs tools
deze hebben lagers inplaats van bussen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Karel A.J.

Geen concrete ervaring, maar ik ben niet verbaasd. Modelbouw is tenslotte een luxe-hobby, waarvoor sommige bedrijvers behoorlijk wat geld over hebben. Het is maar normaal dat sommigen dan hoge prijzen vragen, ze weten wel dat ze toch zullen verkopen. Ik zie precies hetzelfde in mijn andere hobby, de kleine vliegerij.

SirGresley

Ik heb eens via Ali een mini boormachine gekocht en het was juist hetzelfde als dremel, juust geen naam erop. Het was ongeveer € 25.-
Ook via hetzelfde een draadloos maar nog goedkoper, via usb opladen.
Ook de toebehoren kosten er niet veel.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

E49memling

Ik was op zoek naar microboortjes. Op een website een 20 Delige HSS Borenset 0,3 - 1,6mm 4,99 €  bij Bol identiek hetzelfde: 17,99 €

Klaas Zondervan

Ik vond ze nog goedkoper: https://www.hofstra-tijnje.nl/product/micro-borenset/
Heb zelf ook 2 van die setjes, allebei op beurzen gekocht.

Rangeerduivel

Citaat van: Klaas Zondervan op 30 juni 2021, 16:50:46 PM
Ik vond ze nog goedkoper: https://www.hofstra-tijnje.nl/product/micro-borenset/
Heb zelf ook 2 van die setjes, allebei op beurzen gekocht.

Ik heb die ook, ideaal voor kunststof, hout enz, lood en witmetaal gaat nog, maar wees op je hoede voor andere metalen!

;)

E49memling

Inderdaad, goeie prijzen, en ze zouden voldoen voor wat ik het wil gebruiken. Maar de verzendkosten zijn ook niet mis. Misschien eens een inventaris maken van wat ik nog nodig heb, en dan alles ineens bestellen.
Het valt wel op dat je bijna altijd naar Nederland wordt gedirigeerd met zoekopdrachten naar hobby-materiaal en hobby-werktuigen.
Ik denk dat ik op een eerstvolgende beurs een behoorlijk lijstje zal meedoen. ;)