Superen seinbrug Nmbs

Gestart door 755philippe, 24 juli 2020, 12:11:27 PM

Metpetergaathetbeter

anderzijds weinig te gebruiken in onze(kleine)stations en de moeilijksgraad het op te bouwen kan mensen afschrikken.......

Misschien om het betaalbaar te maken  een flexibele bedenken:opbouw waar je gemakkelijk schuiven/spelen kan met afmetingen (al naar gelang aantal sporen, onderlinge afstand, spoor(en afmetingen tss)systemen....

svvander

Citaat van: Dirky op 18 juni 2021, 12:31:19 PM
Mocht ik het messingwerk (profielen en etswerk) van dergelijke seinbruggen in setjes verkopen, wat zou dan een "normale" prijs zijn?

Dat zijn kunst-(of zelf meester-)werken. Ik denk dat je zou verschieten hoeveel mensen daarvoor over hebben.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Karel A.J.

CiteerMisschien om het betaalbaar te maken  een flexibele bedenken:opbouw waar je gemakkelijk schuiven/spelen kan met afmetingen (al naar gelang aantal sporen, onderlinge afstand, spoor(en afmetingen tss)systemen....

Dat is een goede benadering, en bv. met 3d-printing ook vlotjes implementeerbaar. Ik ben al eens bezig geweest met een draaischijf te tekenen in openscad, waarbij alle parameters en afmetingen instelbaar zijn.

Maar iets zegt me dat het in messing een heel ander paar mouwen wordt :)

raf

ik had ze ook gezien maar voor mij veel te breed en 2 sporen
en de ombouw vond ik teveel werk en kans op onherstelbaar voor de kliko
maar het blijft wel een mooie seinbrug
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

moeilijk antwoorden voor de rest wat kost het materiaal en hoeveel kost/tijd om er een bouwdoos /brug van te maken dat zijn alleen prijzen die jij weet hé Dirky.

Als je  een brug maakt die afgewerk is ga je voor elk spoorsysteem een andere brug moeten maken? Dus lijkt een bouwpakket in vele gevalllen de oplossing voor U (inkortbaar/toe te voegen)

Of op bestelling en afmetingen werken zou ook kunnen maar daar hangt ook een terecht ander prijskaartje aan vast

Decapod

Aan Dirks reactie te zien, denk ik dat hij eerder een soort van richtprijs van jullie wil en niet allerlei tips voor het bouwen/concipiëren van een kit. Daar zal hij zelf waarschijnlijk ook wel opgekomen zijn.

Ik ken niet veel van zulke seinen, Dirk, maar voor zo'n brug lijkt me een prijs tussen €100-150 wel doenbaar als je rekent dat de meesten onder ons er geen 11 zullen nodig hebben. Ik ga maar gewoon af op de prijzen voor de armseinen van Paul. Voor die prijs is dat toch te doen in messing, of vergis ik me?

Sjiek, trouwens die opgewaardeerde seinbrug. Mogen we die eens zien op je baan?  ;D
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

755philippe

Als 100-150€ de richtprijs is voor deze seinbrug dan heb ik een koopje gedaan aangezien ik zelf een stuk onder de 100€ heb betaald incl verzendkosten.
Mijn vorige brug zit in een doos aangezien ik er nog 2 lichtseinen wil aanhangen maar ben nog aan het denken hoe ik er nog 2 lichtseinen kan bij zetten aangezien er dan ook etswerk rond de lichtseinen moet komen. Het etswerk incl seinen van de ene brug overzetten op de andere ga ik zeker niet doen want dan heb ik nog maar 1 seinbrug over. Eventueel zet ik desnoods 2 gewone seinen op de grond als het niet anders kan.
Mvg


755philippe

Decapod

Citaat van: 755philippe op 18 juni 2021, 20:23:25 PM
Als 100-150€ de richtprijs is voor deze seinbrug dan heb ik een koopje gedaan aangezien ik zelf een stuk onder de 100€ heb betaald incl verzendkosten.

Brug met seinen hè, Philippe. Allez, misschien is het dan zelfs nog teveel. Ik ga maar af op de armseinen van Paul, maar ja daar zit natuurlijk nog heel wat mechaniek aan.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Metpetergaathetbeter

ik weet niet prijzen van materiaal maar ik denk dat Dirky daar ergens gaat moeten uitkomen,samenstellen, eventueel met demogelijkheid uit breidingen en meer seinen en dergelijk aan die brug te hangen.......Ik moet zeggen vind zo eigenlijk iets prachtig https://nmbs-asp.adlibhosting.com/Details/collect/20259 hier zelf in combinatie met perronverlichting