Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Draaischijf Marklin ombouwen naar DC ?

Gestart door Bundesbahnfreak, 11 juni 2021, 22:13:53 PM

Bundesbahnfreak

Vraagje, kan een draaischijf van Marklin ( hetzelfde type als de Fleischmann) gemakkelijk omgebouwd  worden naar gelijkstroom? Grtn Rudy

Metpetergaathetbeter

de Marklin draaischijf is eigenlijk een Fleischmann schijf

Bundesbahnfreak

Dag Peter,
Ik weet het.  Kan je deze ook voor DC gebruiken zonder al te veel aanpas werk. Ik kan misschien  eentje kopen  vandaar de vraag.

krispy

Ik denk het werkt , heb hier die fleischman 2 rails , wel mee oppassen , 180 graden draaien betekent ompoling he , dus module tussen plaatsen ,
Elke staaf heefd een aparte aansluiting op de mijne en voorziening om de middengekeider aan te sluiten , kan dus zonder probleem can de lijn een ac maken , dus omgekeerd zou ook wel moeten gaan , ze gaan daar volgens mijn geen productieverschillen maken
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Metpetergaathetbeter

ik heb op de net gezocht en de omgekeerde aktie gevonden.....echt mee opschieten doe je daarmee ook niet.....misschien eens de vraag stellen op andere fora ?

bellejt

is dezelfde draaischijf want marklin heeft die nooit zelf in produktie genomen.De 2 rails zijn volledig gescheiden van elkaar.Wel opletten dus zoals gezegd wordt voor de ompoling en het middenrail voedingsprobleem heb je niet