Iemand ervaring met goedkope straatverlichting uit China?

Gestart door Alan On Track, 28 mei 2021, 12:44:26 PM

Alan On Track

Hallo iedereen. Ik was wat aan het zoeken naar straatverlichting voor mijn projectjes en merkte dat er op Ebay vrij veel setjes met 10 lantaarns te koop zijn uit China aan een belachelijk lage prijs. Dit setje (https://www.ebay.de/itm/383156160980?hash=item5935e309d4:g:VQoAAOSwJOldf2Fl) kost bijvoorbeeld minder voor 10 verlichtingspalen dan één gelijkaardige lamp van een 'bekend' merk. Heel verleidelijk dus, maar het lijkt ergens te mooi om waar te zijn.

Daarom vroeg ik me af of er iemand ervaring heeft met dergelijke verlichting? Werken deze goed en zijn ze een beetje degelijk, of is het complete brol die ik beter vermijd? Alvast bedankt.
Modelbouw is een kunst

bellejt

heb er hier verschillende liggen en zijn goed.Wel meestal in plastiek.Hou er rekening mee dat je nu tax en inclaring zal betalen vanuit china vanaf 1 juli.Tenzij je kan bestellen vanuit een europees land.

Alberke

De getoonde zijn uitstekend van kwaliteit, maar zoals steeds is er kaf en koren! De ouderwetse, parklantaarns bijvoorbeeld. Sommige zien er wat te Chinees uit, maar daar kan je wat aan prutsen. Er zijn er in zacht plastic met echte lampjes; heel romantisch en realistischer dan die schelle LED's, maar de kap smelt wel na een paar minuten!
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

raf

alan pas op he want deze zijn niet 1/87
 

10x 1:100 H0 Straßenlaternen Weiß   

je gaat 21% btw moeten betalen en daar je onder de 150 euro zit geen inklarings kosten
maar je gaat wel aan Bpost tussen de 5 en 15 euro moeten betalen voor dossier kosten
dus het komt ongeveer uit op 5 euro plus 1 = 6 euro en dan nog Bpost die met het grootste gedeelte gaat lopen
maar je bent nog steeds goedkoper uit dan lokaal te kopen zeg maar
want 10 paaltjes komen op het slechtste geval dan op 21 euro .
bestel je er meer komen ze per stuk goedkoper uit

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Alan On Track

Bedankt voor de reacties.

Ik zal inderdaad opletten op de schaal en of er effectief leds inzitten. Voor die prijs denk ik dat ik meteen een vijftal setjes koop, dan is dat de extra kosten wel waard denk ik en met 50 lantaarnpalen kom ik wel toe voor deze en toekomstige projectjes.

Modelbouw is een kunst

SuSke

Diezelfde paaltjes staan op Vaerwegh Dok. Ze zijnvoofzien van ledjes en werken prima. De mast is een aluminium buisje ende kap met ledje is eenvoudig te verwijderen om de mast eventueel in te korten om de lampen tegen een gevel te hangen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

argilla

ik heb die ja . Uiterst tevreden . Wel NIET op volle spanning laten branden want dan komen ze on-natuurlijk over .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Frank_N

Citaat van: Alan On Track op 28 mei 2021, 12:44:26 PM
maar het lijkt ergens te mooi om waar te zijn.

Als je dat vind, is dat ook zo, Alan ???
Zeker als ik zie wat je allemaal maakt 8)
Groet van Frank