Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Op reis in je modeltrein.

Gestart door Alan On Track, 31 maart 2021, 23:56:52 PM

Alan On Track

Gek of geniaal?

https://www.youtube.com/watch?v=fQTfo32EjvY

Deze man (die misschien iets té intiem is met een roestige locomotief) bouwde een rijtuig waarin hij via schermen kan ervaren hoe het is om als passagier over een modelbaan te razen. Een zalig geschift idee, waar ongetwijfeld veel tijd en geld voor nodig is. Los daarvan is het nog eens een prachtige baan ook.

Wie gaat hier de uitdaging aan?  ;D Er zijn hier op dit forum een aantal banen die ik gaarne langs het raam zou zien passeren  ;)
Modelbouw is een kunst

Jurgen

Mja, enkel een camera en een groot scherm heb je nodig want de modelbaan die heb je toch al?  ;D
Dat je dan net toevallig ook een echt rijtuig in je tuin nodig hebt waar de ramen vervangen zijn door die videoschermen, dat is bijzaak.

Het is wel mooi gedaan, en realistisch. Alleen de preiser mannetjes en het station dat niet volledig vast op het perron staat verraad dat het een modelbaan is. Maar verder was het wel héél realistisch, zeker met de geluiden erbij.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

Ik heb wel ooit het idee gehad om en filmpje te maken met een camera zijwaarts gericht en dan met een overlay van een rijtuig raam zodat het net lijkt of je naar buiten kijkt.
Het is er alleen nog niet van gekomen, aangezien ik zelf geen modelbaan heb moet ik het hebben van expo's waar ik dan even een camera mag laten meerijden...

Ik had natuurlijk deze al eens gemaakt, vanuit de locomotief: https://www.youtube.com/watch?v=-3xVx9UiR1s
(let ook op de snelheidsmeter en wie nog beter oplet hoort aan het einde van het filmpje bij exact 60 km/h het overschakelen van de tractiemotoren van serieparallel naar parallel, dit is te horen aan de dieselmotor die even van toeren veranderd)
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk