Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Luikse staalindustriebaan en aanverwante zaken

Gestart door Floris, 29 januari 2015, 19:02:50 PM

Floris

uiteraard hou ik jullie volgaarne op de hoogte van de staat van het met secondelijm geconserveerde schijfje appel. Nu na een paar uur ziet t er nog opmerkelijk goed uit.

doomslu

Citaat van: Floris op 08 maart 2021, 23:43:19 PM
uiteraard hou ik jullie volgaarne op de hoogte van de staat van het met secondelijm geconserveerde schijfje appel. Nu na een paar uur ziet t er nog opmerkelijk goed uit.
We zijn benieuwd!  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Alan On Track

De complexiteit van dat gebouw is om duizelig van te worden. Ik zou zelf niet weten hoe eraan te beginnen...
Modelbouw is een kunst

erik de noorman

Potverdorie nog aan toe. Knappe constructie door een zeer getalenteerde prutser. ;)

Erik

Pierre

Groet Pierre.


haradigi

Het ziet er nu alweer prachtig uit.

groet
Harald

SuSke

Citaat van: Alan On Track op 09 maart 2021, 08:47:38 AM
De complexiteit van dat gebouw is om duizelig van te worden. Ik zou zelf niet weten hoe eraan te beginnen...

En nadat hij die hele zooi gewoon weer in dat roestige bruine kleurtje gespoten heeft, zie niks meer van die details tenzij je in zijn baan kruipt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Floris

#3037
 ;D

Nouja, tis altijd wel een dingetje, overzicht bewaren bij zo'n gebouw. Heb dr wel wat mee geoefend inmiddels natuurlijk... Het helpt wel enorm om t vantevoren uit te tekenen omdat t je dwingt alles vantevoren uit te zoeken, het brengt genadeloos alle blinde vlekken naar voren. Ook moet je dr meestal maar mee leren leven dat je altijd blinde vlekken gaat overhouden. Ik heb dit hele spul gewoon ouderwets 2D uitgewerkt want t wordt toch allemaal uit platte plaat gefreesd, maar je moet dan wel steeds zorgen dat je de derde dimensie goed in je hoofd hebt tijdens het tekenen. Had daarom ook speciaal even vrij genomen om de boel in korte tijd te kunnen tekenen en bouwen, zodat ik niet steeds tussendoor de helft weer vergeet, want dat werkt niet.
Verder maak ik het mezelf veel makkelijker door t hele spul deels gesloopt neer te zetten. Toen de boel nog compleet was en alles aan elkaar hing met eindeloos veel leidingen en buizen, uh ja, daar zit ik ook al gauw droog te malen. Daar kom je ook niet meer met goed fatsoen uit in een 2D-tekening.

Als ik zin en tijd heb wil ik nog weleens wat dieper ingaan op t origineel van deze hoogoven, maar eerst nog even knutselen. Voor nu nog even de foto van t half gesloopte spul zoals ik t hebben wil:
http://balat.kikirpa.be/obj/10043895/img/N007480

Ludwigdc

2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Decapod

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Floris

experiment loopt nog! Nu een dag later ist nog niet bruin in elk geval.

Luc

Oufti!

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Tjalling

Citaat van: Floris op 09 maart 2021, 12:37:45 PM
experiment loopt nog! Nu een dag later ist nog niet bruin in elk geval.

Toch zonde, je had er ook cider van kunnen maken. Levert een beetje alcohol op. Wel nuttig.

Fantastisch bouw-werk!

Groet,
Tjalling
 

Jurgen

Man man, hoe scheel zie jij tegenwoordig Floris?

Zo'n kleine prulledingetjes, ik zou gek worden.

Ik kijk alvast uit naar de volgende expo om alles live te zien!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.