Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Doublenghien

Gestart door Alan On Track, 19 juli 2019, 10:51:56 AM

OlivierV

Mooi gedaan Alan!

Eigenlijk heeft niemand nu nog een excuus om niet een dioramaatje te maken dat ergens in een vloer- of testbaantje past.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Floris

eigenlijk niet he.  8)

denk dat t hier morgenochtend al vol staat met slappe smoesjes.  :P

Stedahult

Citaat van: Floris op 15 februari 2021, 01:07:28 AM
denk dat t hier morgenochtend al vol staat met slappe smoesjes.  :P

Nee joh, die gasten hebben hier geen account  8)
Mvh. Steef

Floris

nou, dr zitten dr hier ook een paar hoor, maar die melden zich (nog) niet.  8)
(nou heb ik zelf ook t hele weekend geen bal uitgevoerd qua modelbouw maar goed...) :D

mark7758

Ziet er goed uit.
Moet ooit ook zo iets gaan doen. Maar nu bezig met verhuizing en een schaduwstation. Dus smoesjes. ::)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Alan On Track

Deze week ben ik bezig geweest met mijn thesis en stage, maar ik heb na mijn uren wel wat voortgewerkt aan Afond. Mijn doel voor deze week was om de basis voor alle gebouwen af te krijgen, en dat is me gelukt.

Als eerste wilde ik de huizenrij rechtover het station verlengen. Ik dacht drie huizen bij te bouwen, maar na een test heb ik besloten het op twee te houden. In plaats daarvan komt er naast het linkse huis een verwilderde tuin. Ik moet nog wat werken aan de kleuren van de hele rij (die ik intussen ook permanent verlijmd heb) de daken schilderen en enkele raampjes en deurtjes bijmaken.

IMG_20210219_112010825 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210219_112000088 by Alan Jockmans, on Flickr

Daarnaast heb ik ook een derde hoekhuis gebouwd, waar een frituur moet in komen. Ik ben vrij blij hoe dit gebouw er is uit gaan zien, en ga enkel het dak een dikke centimeter verhogen, aangezien ik het nu persoonlijk nog te laag vind. Ik heb een setje met raamprofielen gekocht van Auhagen omdat ik niet graag raampjes maak  :P Niettemin zullen er nog een aantal ramen op maat gemaakt moeten worden.

IMG_20210214_210137787 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210219_111912803 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210219_111924960 by Alan Jockmans, on Flickr

Uiterst links wilde ik graag een oude villa die over het geheel uittorent. Ik heb hiervoor eerst een paar ontwerpen uitgeschetst zonder echt een specifiek gebouw te willen namaken, ik heb mijn inspiratie een beetje van overal gehaald. Het is uiteindelijk een trapgevelgebouw geworden, met een onderliggende garage. De belangrijkste stukken heb ik uit 1,5 mm styreen gebouwd, en de decoraties heb ik laag per laag opgebouwd. Het eindresultaat zal gebroken wit worden en na het schilderen ga ik nog een geëtste balustrade plaatsen op het terras boven de ingang.   

IMG_20210217_223308191 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210218_134402857 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210219_111758611 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210219_111817499 by Alan Jockmans, on Flickr

Zo ziet het geheel er voorlopig uit. Aan het linkerdeel van het landschap is nog wel wat werk, maar ik ben al blij dat alle gebouwen er al zijn. Zodra ik alle huizen volledig heb afgewerkt ga ik me terug wat op de het landschap storten. Het geheel telt nu twaalf gebouwen (of 5 als je de huizenblokken als één gebouw zou rekenen :P ), en dat geeft toch wel een gezellig effect.

IMG_20210219_121634715 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210219_121146889 by Alan Jockmans, on Flickr

IMG_20210219_121120240 by Alan Jockmans, on Flickr

Tot slot is Afond voorlopig inderdaad nog steeds aansluitbaar op de vloerbaan, wat ik deze week ook voor het eerst geprobeerd heb nu de sporen er liggen. Zoals jullie kunnen zien heb ik de basis bewust zo gebouwd dat er op de vloer nog steeds dubbel spoor mogelijk is  :D

IMG_20210219_111537739 by Alan Jockmans, on Flickr

Een filmpje mag uiteraard niet ontbreken:

VID_20210219_112427274 by Alan Jockmans, on Flickr

Het gaat allemaal serieus vooruit met dit projectje, ik ben zelf verbaasd hoeveel er in één week al veranderd is. Al moet ik zeggen dat mijn leven door de lockdown niet heel spannend is voor het ogenblik, dus ik moet iets doen me mee bezig te houden naast mijn studies  :P :D

Modelbouw is een kunst

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Decapod

Prachtig. Die villa lijkt wel weggeplukt uit een Cités obscures van Schuiten en Peeters!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

prachtig werk

maar bij dit gebouw riskeer je toch binnendringend regenwater https://www.flickr.com/photos/155986491@N05/50958286283/ aan die schouw

Alan On Track

Kunnen jullie me helpen? Ik ben me wat aan het documenteren voor de details die ik aan de stationsomgeving ga toevoegen. Daarvoor ben ik nog op zoek naar gelijkraardige stationssituaties met enkelspoor in tijdperk IV of V (bv. het station van Ronquieres). Ik heb totaal geen idee van wat er allemaal op een dergelijk perron hoort qua meubilair en seinen. Alvast bedankt  ;)
Modelbouw is een kunst

RUNE

OlivierV

Knap werk alweer Alan, hopelijk inspireert het anderen om ook eens wat aan de knutsel te gaan op een beperkte oppervlakte. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan