Mini airbrush compressor

Gestart door Alberke, 26 december 2020, 10:07:23 AM

Alberke

Ik zag een advertentie voor een airbrush met minicompressor in het handvat. Het is zelfs een dual action. Iemand ervaring mee?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Gerolf

Dat klinkt enorm handig. Ik stel me wel vragen bij de luchtstroom (constante druk - zonder "stotteren")
Heb je meer informatie? Fabrikant? Internet-link?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Alberke

bijvoorbeeld deze, maar er zijn er veel verschillende, en allemaal rond €50.
https://www.youtube.com/watch?v=pVmEFOSulJ8
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

chef garde

Lijkt mij onhandig werken ...

Voor net geen 97 euro kocht ik laatst een Hyundai 55751 via Bol, maakt even weinig kabaal als onze espressomachine...

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 26 december 2020, 11:13:34 AM
bijvoorbeeld deze, maar er zijn er veel verschillende, en allemaal rond €50.
https://www.youtube.com/watch?v=pVmEFOSulJ8

Ik zou deze dingen niet aanraden, er zijn spuitpistolen voor "het grote werk" in de handel met een elektrisch motortje in het pistool zelf ingebouwd, OOK NIKS WAARD!
Je zal een professioneel pistoolschilder nooit zien werken met zo'n ding en hij weet wel waarom...

;)

raf

Ik heb een zeer kleine compressor om mee te nemen naar een beurs of zo .
Bij dit pistool heb je de mogelijkheid om met of zonder darm te werken (die zit mee in de doos)
Ok of dit een ideaal pistool is laat ik er buiten maar als draag baar en gemakkelijk mee te nemen vind ik het super.
En sommige zaken doe je toch op lage druk spuiten .
Ik vind het als toevoeging op wat je hebt geen verkeerde koop en prijs .
Ikzelf spuit mijn duikboten met een devillbiss waar 1 liter verf ingaat en dan een kleiner pistool waar 150Gr in gaat .
compressor 3 cilinder met een ton van 200 liter er onder en dit alles op 380 volt .
Dus ik zie me dat niet efkes mee nemen naar de club of beurs
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Dirky

Die man in de video is geen beginner, da's duidelijk. Het resultaat lijkt me best OK.
Misschien niet ideaal voor langdurig schilderen maar voor de kleine klus...

Alberke

Citaat van: Dirky op 26 december 2020, 13:46:35 PM
Die man in de video is geen beginner, da's duidelijk. Het resultaat lijkt me best OK.
Misschien niet ideaal voor langdurig schilderen maar voor de kleine klus...
Dat is inderdaad ook de bedoeling; ik heb ook een "grote compressor", maar die stel ik niet op om eventjes iets bij te werken, of een klein onderdeel te spuiten.
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

SuSke

Citaat van: Rangeerduivel op 26 december 2020, 12:51:54 PM
Citaat van: Alberke op 26 december 2020, 11:13:34 AM
bijvoorbeeld deze, maar er zijn er veel verschillende, en allemaal rond €50.
https://www.youtube.com/watch?v=pVmEFOSulJ8

Ik zou deze dingen niet aanraden, er zijn spuitpistolen voor "het grote werk" in de handel met een elektrisch motortje in het pistool zelf ingebouwd, OOK NIKS WAARD!
Je zal een professioneel pistoolschilder nooit zien werken met zo'n ding en hij weet wel waarom...

;)

We zijn dan ook geen professionals, maar eerder amateurs die zo nu en dan eens de luchtspuit ter hand nemen om een model te spuiten of te verweren.
De analyse van Asylum in deze en het gebruik van andere pistolen op dezelfde compressor zijn duidelijk dat het wel degelijk spul is voor waar het voor bedoeld is en compatibel met andere pistolen.

Net zoals bij alle apparaten, gebruik ze waar ze voor gemaakt zijn. Je gaat geen complete 1/1 wagen omspuiten met je Iawata met een 7cc beker en een compressor met een 2l vatje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 26 december 2020, 14:15:04 PM
We zijn dan ook geen professionals, maar eerder amateurs die zo nu en dan eens de luchtspuit ter hand nemen om een model te spuiten of te verweren.


Net zoals bij alle apparaten, gebruik ze waar ze voor gemaakt zijn. Je gaat geen complete 1/1 wagen omspuiten met je Iawata met een 7cc beker en een compressor met een 2l vatje.

Nee, maar iedereen is blij, amateur of niet, als zijn werk een behoorlijk resultaat vertoont...en die blijdschap is hetzelfde, of je nu 10 stukken per jaar spuit of 100 per dag.

Staat deze zin niet een beetje voor hetzelfde?
Je zal een professioneel pistoolschilder nooit zien werken met zo'n ding en hij weet wel waarom...

Ik weet uit ervaring dat zo'n pistool met motortje niet dezelfde straal (vorm van de straal) levert als een degelijk pistool met regelbare compressordruk.
Een beetje hetzelfde als een spuitbus, koop er een 100-tal en probeer eens een volledige wagen te spuiten met die o zo volprezen spuitbussen, je zal er niet durven mee buiten komen, zelfs niet in Africa! ;D

;)




Martin Welberg

Een auto ken je toch gewoon met de roller doen  ??? ;)

Nadeel wat ik kan bedenken aan het apparaat is dat de air-valve aan het luchtgedeelte vast lijkt te zitten..plus de beperking dat je niet met de druk kunt spelen.

Alberke

Als het een echte double action is kan je toch het verfdebiet regelen?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Dirky

Citaat van: Rangeerduivel op 26 december 2020, 14:45:33 PM
Citaat van: SuSke op 26 december 2020, 14:15:04 PM
We zijn dan ook geen professionals, maar eerder amateurs die zo nu en dan eens de luchtspuit ter hand nemen om een model te spuiten of te verweren.


Net zoals bij alle apparaten, gebruik ze waar ze voor gemaakt zijn. Je gaat geen complete 1/1 wagen omspuiten met je Iawata met een 7cc beker en een compressor met een 2l vatje.

Nee, maar iedereen is blij, amateur of niet, als zijn werk een behoorlijk resultaat vertoont...en die blijdschap is hetzelfde, of je nu 10 stukken per jaar spuit of 100 per dag.

Staat deze zin niet een beetje voor hetzelfde?
Je zal een professioneel pistoolschilder nooit zien werken met zo'n ding en hij weet wel waarom...

Ik weet uit ervaring dat zo'n pistool met motortje niet dezelfde straal (vorm van de straal) levert als een degelijk pistool met regelbare compressordruk.
Een beetje hetzelfde als een spuitbus, koop er een 100-tal en probeer eens een volledige wagen te spuiten met die o zo volprezen spuitbussen, je zal er niet durven mee buiten komen, zelfs niet in Africa! ;D

;)

Ja Rudy, je mag dan wel veel ervaring hebben maar van wanneer dateert die? Als ik (vaak vol ongeloof) zie wat er vandaag de dag kan wat voor 5 jaar niet mogelijk was???

Ik heb ook de neiging om nieuwe dingen argwanend te bekijken maar besef veelal vrij vlug dat mijn argwaan ongegrond is...

Als de video van hierboven niet getrukeerd is, en het is mogelijk te doen wat dat apparaat daar doet, dan zal een amateur er zeker plezier aan beleven. Mijn enige vrees is dat het gedeelte "pistool" iets te goedkoop is en misschien zal moeten worden "verbeterd" maar da's niet zo moeilijk.

... en wie weet Marty is er wel ergens "iets" regelbaar qua druk?

Alberke

en desnoods past uwen Badger er op  :)
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Rangeerduivel

#14
Citaat van: Dirky op 26 december 2020, 15:30:21 PM

Ja Rudy, je mag dan wel veel ervaring hebben maar van wanneer dateert die? Als ik (vaak vol ongeloof) zie wat er vandaag de dag kan wat voor 5 jaar niet mogelijk was???

Ik moet eerlijk toegeven Dirky, mijn ervaring dateert uit eind jaren 60 begin jaren 70, en je hebt wel een punt dat er veel veranderd is,
Maar, wat voor mij niet onbelangrijk is;
Citaat van: Alberke op 26 december 2020, 15:18:59 PM
Als het een echte double action is kan je toch het verfdebiet regelen?

Het gaat hem niet om het verfdebiet, de straal van een "echt" schilderpistool is een vertikale streep, al dan niet bij te regelen (verbreden of versmallen in breedte en hoogte naargelang de vorm van het te spuiten oppervlak) dmv de twee luchtgaatjes langs beide zijden van de spuitmond.

De straal van een airbrusch, spuitbus of die electrische dingen (die niet verstuiven maar sproeien) is een mooi ronde cirkel, en daar zit hem het grote verschil wat ik bedoel.
En het resultaat en verschil tussen deze twee maakt het ook navenant.

En dat is ook de reden waarom ik zei dat bvb een auto niet te spuiten is met een airbrusch of spuitbus, al zou je denken van wel, het resultaat is niet om aan te zien.

;)