Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

NMBS cilindrische bunkers

Gestart door JEPE, 27 november 2020, 10:20:32 AM


Havoc

Dat is de iets grotere versie. In Sint-Agatha-Berchem was er ook zo iets aan de overweg. Die lag  ook nog onder een laag kassei. Is opgebroken bij een of ander vernieuwing 35-40 jaar geleden. Ik heb nog de foto van de binnenkant van zo'n grotere versie. Bij een van de laatste opendeurdagen in 1992.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

JEPE

Het lijkt veel op mijn cilindrische bunker, maar hier denk ik dat het de ingang is van een grotere schuilplaats.
Het is zeer interessant.
Bedankt voor de informatie.
Ik ben blij dat er belangstelling is voor deze kleine bunkers, want ze zijn bijna allemaal gesloopt en het is tijd om een ​​inventaris op te maken (met foto's).
Als het klaar is, zal ik het publiceren.

vyncky

Citaat van: JEPE op 08 december 2020, 15:45:38 PM
Het lijkt veel op mijn cilindrische bunker, maar hier denk ik dat het de ingang is van een grotere schuilplaats.
Het is zeer interessant.
Bedankt voor de informatie.
Ik ben blij dat er belangstelling is voor deze kleine bunkers, want ze zijn bijna allemaal gesloopt en het is tijd om een ​​inventaris op te maken (met foto's).
Als het klaar is, zal ik het publiceren.

Tof plan!

Maak er ook een schetsje bij, dan kunnen we dat op onze modelbaan nabouwen ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

fnmdevil


JEPE

Hier is vlakbij mijn huis de bunker van het station van Gastuche.

Ik doe trein N 1/160, en hier is het plan op deze schaal.

Natuurlijk is er een kleine bunker in mijn decor.

JEPE

Bedankt Luc voor de interessante informatie over de bunkers van Denderleeuw.

fnmdevil

Bunkers en forten zijn een andere hobby van mij. Dus in dit geval de ideale kruisbestuiving!  :)

PeterVG

Op verschillende plaatsen langs het net heb ik oude stoomketels aangetroffen. Een deurtje was uitgeslepen en ze werden als schuilplaats her en der geplaatst. Deze foto maakte ik in Hamoir bij het seinhuis. Strategisch geplaatst bij de deur van het seinhuis zodat de seinwachter snel kon vluchten.




Rangeerduivel

Citaat van: PeterVG op 14 december 2020, 10:01:12 AM
Op verschillende plaatsen langs het net heb ik oude stoomketels aangetroffen. Een deurtje was uitgeslepen en ze werden als schuilplaats her en der geplaatst. Deze foto maakte ik in Hamoir bij het seinhuis. Strategisch geplaatst bij de deur van het seinhuis zodat de seinwachter snel kon vluchten.

Toch leken de betonnen exemplaren mij iets betrouwbaarder...
Ik vermoed dat bij een zware aanval/ontploffing, hij met ketel en al een eindje verder zou liggen! ::)

;)

Havoc

Die kleine bunkers waren eerder bedoeld tegen mitrailleur aanvallen dan bombardementen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

JEPE

Leuke souvenirfoto van Hamoir.
Vandaag is de ketel helaas verdwenen.