Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Iemand ervaring met N-schaal van BRAWA?

Gestart door Roderik, 13 oktober 2006, 00:31:46 AM

Roderik

Dag iedereen,

Heeft ??n van jullie ervaring met n-schaal materiaal van Brawa?
Tot een week geleden wist ik zelfs niet dat die N-materiaal maakten.
Nu heb ik op Ebay een mooie digitale BR216 zien staan van Brawa die ik wil gebruiken als onderstel voor een Belgische 62.

Wie weet iets meer van dit merk? Kwalitatief ok
Always be modelling!

nmbs

Nou ik heb zo een cc loc (alle zes assen zijn aangedreven in het model) van Brawa N liggen om eventueel als onderstel te dienen voor de type 20 of 52/53/54/55 van MTE.  Snelheid wordt er niet gemaakt, maar zelfs met een last van een 15 rijtuigen rijdt hij aan een constante snelheid door de kortste fleischmann bochten.  Waar ik eerlijk gezegd voor vreesde want de locjes wegen niet veel vergeleken met de andere merken.  Maar blijkaar toch genoeg want ze rijden aan een realistiche schaalsnelheid zonder problemen te hebben met de last.  Hopelijk is dat over enkele jaren ook nog altijd zo.  Tot hiertoe ben ik er dus wel tevreden over.

n/a

Hallo,
Momenteel heb ik 2 Brawa locs in N de BR234 en de E95
Beiden rijden uitstekend en met een zeer getrouwe snelheid.
Dus zeker de moeite waard.

Roderik

Ik heb ondertussen twee Brawa locs (beide BR216) die nu rondrijden met een mooie Belgische Type62 kap en het zijn de beste locs die ik mijn collectietje zitten heb. Rijden HEEL stil, trekken makkelijk een mooie sliert wagons en hebben uitstekende rijkwaliteiten.
Als je een onderstel zoekt voor een kap van MTE, wordt aangeraden te gaan voor een Fleischmann-loc maar een brawa onderstel vind ik persoonlijk beter. Bovendien zakt de kap (zonder dat je binnenin van alles moet wegvijlen en -schuren) mooi tot op de goeie hoogte tegenover de bogies. Bij Fleischmann staat de kap dikwijls te hoog.
Always be modelling!