Belgische en Franse woning in Z

Gestart door Zamateur, 13 juni 2015, 22:40:23 PM

Zamateur

Ja.
Op Shappeway.
Ik zal de link plaatsen wanneer ik terugkom.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Zamateur

#106
CFL 1800
Het is dezelfde locomotief
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Zamateur

Ik ga goed. Ik moet vier ladders maken om op elke hoek te zetten.
Ik heb de tank doorgesneden, hij is te groot voor het chassis.
Foto's morgen.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Zamateur





De ramen en markeringen ontbreken.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Zamateur

Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Ja, ik heb dit gezien. Bedankt om de link te posten.

Zamateur

Klein stuk klamboe en snijden van de hoekladders van het type 55.
De machine instellen en, zolang ik daar ben, digitaliseren.




Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Dat wordt een uniek Z-loc. Goed bezig!

Zamateur

Ik was blij.
Na een paar maanden wachten om de hele bestelling te ontvangen, ontving ik mijn Z-switches van Atlas.
Uitpakken, mooi materiaal.
Gisteren, kleine tests. Vreselijk teleurgesteld.
Geen probleem, Europese apparatuur draait heel goed op code 55.
Eerst een foto in de afgebogen positie, de schakelaar 'plaat' goed:


Dan rechtop. De schakelaar past niet volledig in de inkeping:


Het is klein. Maar dit is wat er gebeurt als mijn 150 Y groeit. Vanwege Marklin haperingen,
de bissel gaat omhoog op de naald en schommelt aan de andere kant:


De ribben in de blisterverpakking van de naalden zijn twee keer zo klein als in de tas van het merk. Zoek naar de fout:


En tot slot, voorzichtig de schakelaar omziend, zie ik de bewegende dwarsbalk. Ik kijk: het wordt op zijn plaats gehouden door twee kleine tepels en vastgezet met lijm.
Resultaat, naar mijn mening, levensduur: nul.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Bedankt voor het verslag, Vincent.

Ik ben echt benieuwd hoelang deze wissels van Atlas meegaan. Maar zo te lezen zal dit niet lang zijn.

Begrijp ik het goed dat de koppelingen ontkoppelen als je over een wissel rijdt?

Zamateur

Nee, ze houden vast.
Het is de as die springt volgens de asymmetrische stuwkracht van de koppeling.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mdvholland

Hallo Vincent, dank voor je bericht. Spijtig dat het (nog) niet goed functioneert.

Ik heb op Trainboard gelezen, dat men daar constateerde dat de wissel bij het omzetstuk wat ruimte nodig heeft aan de onderkant om goed te functioneren. Misschien kun je het probleem oplossen door in je ondergrond (treintafel) een gaatje te boren of een kleine uitholling te fresen?

"There is one wart I've come across to be aware of. The sockets used for the point pivots can extend beyond the bottom plane of the turnout. I've measure up to 1 mil.



Doesn't seem like much but if you are nailing to a hard surface you can bow the turnout and push the points up. I've had no problems using 2-sided foam mounting tape in a temporary layout. I don't think there will be an issue with cork road bed."

Daarnaast constateerde iemand dat sommige wissels een probleem kennen, vooral met de diesels. Iets bijbuigen van de "guard rail" (ik weet niet wat daarvoor de terms is Nederlands/Vlaams/Frans) schijnt het te kunnen verhelpen:
"Track lays well, turnouts too but: Turnouts have that less-than-perfect straights (easy to 'push' into alignment)
Turnouts have some problems (with dozens of diesels) picking the frog. This was cured by using small 'duck-bill' pliers, like you use on brass kits. You can 'bend' the guard rails (next to stock rails [uh, the 'outer'rail) just a bit. About paper thickness, not much. DONT OVER DO IT.
Now, dozens of locos now run through from various approaches."


Tot slot was er in het zelfde thread op Trainboard een melding over de railverbinders (rail joiners): sinds kort heeft Atlas als apart setje in het assortiment:
"Atlas NOW has the SHORT rail joiners that come with the Turnouts. #2814, 24/pack."
https://shop.atlasrr.com/c-1474-z-track.aspx

https://www.trainboard.com/highball/index.php?threads/atlas-switches.120301/page-3

Ik hoop dat dit helpt?

Matthijs

Zamateur

Bedankt, Matthiis.
Wat me zorgen baart, is de kwetsbaarheid van de slaper.
Op een forum voor US, klaagden velen ook over deze kwetsbaarheid voor N.
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

Zamateur

Ik ga door. Er is een klein pakketje aangekomen.
Eerste spoeling, eerste maskering.

https://forum.e-train.fr/download/file.php?id=734665&mode=view
Zébu-Zamateur

amateur van Z en technische directeur van Saroulmapoul

mahtoska1

Amaai, mooi!

Zijn dit allemaal Franse machines?