Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

doomslu

Citaat van: SirGresley op 15 juni 2020, 13:06:26 PM
Luc: kijk maar eens naar verschillende verkoopsites en ook voor 30000 heb je al een "woning" maar dan volledig te renoveren.
Als je goed zoekt en er natuurlijk gaat kijken voor je koopt dan vind je er pareltjes!
En natuurlijk niet in de grote steden!
Ik geloof je hoor.
Als je wilt renoveren kan je zeker in het zuiden wellicht koopjes doen.

Ik spreek meer van de huizen die ik zag in het noord-oosten. Ik ben bij enkele collega's van het werk, die daar wonen, op bezoek geweest (in nieuwe huizen) en je schrikt je te pletter van de matige kwaliteit. Bijna kartonnen muren, leidingen die zichtbaar op de muren geplaatst worden en dergelijke... Veel erger nog dan hier! Niks voor mij!  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rgp

Luc,

Ik geloof je, maar denk je dat de kwaliteit van nieuwbouw in België nog dezelfde is als die van pakweg 60 jaar geleden ?  Of uberhaupt nog echt goed is ?

Roland

doomslu

Ik hoop voor de Belgen dat de kwaliteit véél beter is dan 60 jaar geleden.  ;)
Je mag in elk geval hier eens komen kijken, Roland.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

Citaat van: rgp op 15 juni 2020, 15:08:45 PM
Luc,

Ik geloof je, maar denk je dat de kwaliteit van nieuwbouw in België nog dezelfde is als die van pakweg 60 jaar geleden ?  Of uberhaupt nog echt goed is ?

Roland

Aan de hand van wat ik kan zien van de "projecten" die ik op mijn dagelijkse route tegenkom... Neen, absoluut niet... Het ziet er allemaal schitterend uit, dat wel: "Smoke and mirrors".
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 15 juni 2020, 15:13:43 PM
Ik hoop voor de Belgen dat de kwaliteit véél beter is dan 60 jaar geleden.  ;)
Je mag in elk geval hier eens komen kijken, Roland.  :D

Maar jij hebt dan ook één der beste architecten hé Luc... ;D

;)

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Ik geef het op. Heb hier vroeger al eens gevloekt op die rotwissels voor H0e. Ik kreeg geen enkele 3-asser van Bemo door die dingen. Had er verbouwd en dat werkte. Totdat ik er nog 3 extra verbouwde, dan ging er weer geen enkele wagon door.

Nu maak ik gisteren een plank met zo 2 wissels op. En alles wat ik probeer (op 1 loc na) heeft geen enkel probleem! Niet op de originele wissels, niet op mijn verbouwingen. Dat is gewoon om stenen k****n van te krijgen! Ik zag gewoon die middenas op het puntstuk oplopen. En nu rolt die erdoor zonder de minste hapering. Niks, helemaal niks. Nada, nougabollen!

Wat nu? Ik ben er 100% zeker van dat als ik de sporen leg dat eenmaal alles ingebouwd het weer niet gaat werken. Alles wat ik doe gaat zo. Misschien best alles de container in kappen.

EN MOESTEN ZE NU OP HET WERK EEN NIET ONNOZEL DOEN ZODAT IK ECHT VAKANTIE KAN HEBBEN DAT ZOU OOK HELPEN! Klojo's.

Zal nog maar een Alprazolam nemen....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel

Citaat van: Havoc op 09 juli 2020, 11:48:10 AM
Wat nu? Ik ben er 100% zeker van dat als ik de sporen leg dat eenmaal alles ingebouwd het weer niet gaat werken. Alles wat ik doe gaat zo. Misschien best alles de container in kappen.

Simpel Johan,
Veeg gewoon deze paraaf uit en alles komt in orde, spoken bestaan niet... ;D

;)

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 09 juli 2020, 11:52:54 AMspoken bestaan niet... ;D

Dat zegt gij.... nog nooit mijn collega's gezien zekers?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Rangeerduivel


raf

troost je ik heb er ook zo gehad
ik had 4/5 en die vrije dag noemde ze mijn luie dag
die dag had ik misschien meer gewerkt dan hun

en geloof me er lopen er zo meer rond dan je denkt

ik ga nog wat timmeren aan de rondloop modules zodat ik kan rond rijden de ju
en ja ik heb alles in elkaar gezet en kijk ook verkeerd nu moet ik het recht aansluitende spoor in een boogje leggen anders is de bak 10 cm te smal

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Het is niet op die manier dat ik het over mijn collega's had Raf. ;) De naaste collega's daar zijn absoluut geen problemen mee. Maar er zijn zo van die "managers" die 3 maand of langer niets laten weten en dan afkomen dat ze alles morgen moeten hebben. Enig probleem is dat ze er geen zak van begrepen hebben en dat we door de corona 3 maand achterstaan. Maar voor hun planning is er niets aan de hand. Nu ja, dat ze hun plan trekken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

ha ok maar bedienden waren NOOIT collega's
maar daarom heb ik er ook niet naar verwezen want daar waren er bij die nog erger waren (lees lomper)
voorbeeldje
waterlek in de koffer en het reserve wiel stond vol
die kwamen in series door de water test dus over vol met werk
kwam een bediende en die stelde voor om in de plastieke bodem stoppen een gaatje te boren om zo het water weg te kunnen laten lopen ??????
en deze wagens zo te verkopen

kijk daar word ik dan pissig van want ze zou beter naar de mensen van de sealer gebeld hebben om hun werk te doen en de openingen voor het spuiten van de lak dicht te laten maken

maar dus ja geen collega's

gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: raf op 10 juli 2020, 11:54:00 AM
voorbeeldje
waterlek in de koffer en het reserve wiel stond vol
die kwamen in series door de water test dus over vol met werk
kwam een bediende en die stelde voor om in de plastieke bodem stoppen een gaatje te boren om zo het water weg te kunnen laten lopen ??????

Waterlekken waren toch wel HET kenmerk van Ford Raf.... Ik en een collega hebben ooit een Mondeo gehad en we hebben alle 2 water in de koffer gehad. Bij mij was enkel de mat druipnat en daar hebben ze het achterlicht moeten kitten. Maar bij de collega stond het reserverwiel inderdaad onder. En toen hebben ze in de garage 2 gaten in de bodemplaat geboord. Standaard procedure bij Ford.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

ja dus dat was dan een van die reeks blijkbaar
en nee dat was niet standaard want elke wagen ging door de watertest
wij wilde na de repair dat de wagens terug door de kabine gingen maar we hebvben dat juist 2 dagen gedaan en toen mocht onze baas het niet meer doen van hoger hand
maar meer wil ik er niet over kwijt

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.