Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

bollen neus

Juist telefoon gekregen dat mijn nicht en haar man besmet zijn door het virus. Das wat minder goed nieuws dan hier liggen lullen over huis verkopen en verhuizen naar "vreemd" land. Waar ge dan van armoede terug met uwe staart tussen uw benen mag terugkeren naar dit apenland omdat de ziekenzorg hier dan ook veel beter is dan in jou "vreemd land". Trouwens jullie zijn het precies al vergeten van de beelden toen alle "Benidorm basters" bijna stonden te wenen van contentement toen ze hier nog konden landen?
Enfin, lul dan maar rustig door jongskes. Tis toch "maar" in den babbelhoek nietwaar.
Den Eric.

rgp

Eric,

We hebben het over frankrijk, niet over italie, spanje en portugal.

Roland

Havoc

In de Elzas was het ook niet schitterend. Ze hebben patiënten moeten verhuizen omdat de ziekenhuizen het niet aankonden.

En eerlijk gezegd, noord Italië met de grote industriesteden is nu ook niet bepaald onderontwikkeld gebied. Natuurlijk is het ook wel zo dat zij de eerste klappen gekregen hebben en wij veel geleerd hebben van wat zij hebben moeten doorstaan om het beter te kunnen doen. Had de eerste klap hier gekomen het was geen haar beter geweest.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

Citaat van: bollen neus op 10 juni 2020, 17:06:04 PM
Enfin, lul dan maar rustig door jongskes. Tis toch "maar" in den babbelhoek nietwaar.
Niemand verplicht je om het te lezen, laat staan er op te reageren...

Maar zo zie je, als mensen met hun neus op de harde realiteit gedrukt worden, dan is het relativeringsvermogen voor de onbelangrijke dingen ineens hoger.
In dit geval is de realiteit een corona besmatting (dubbele) in de nabije familie...   Helaas....   Sterkte voor de getroffen mensen.
Maar misschien moeten al de heethoofden, betogers, plunderaars en lap-de-regels-aan-mijn-laars'ers  eens deze situatie mee maken om hun de opgen te openen.
NIET dat ik het iemand gun, maar misschien gaan ze dan beseffen hoe fout ze bezig zijn.

Sterkte Eric en familie
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Tja en als ze dan beide in de zorgsector werken?
De Eric.

dani

#4085
Citaat van: bollen neus op 11 juni 2020, 08:49:59 AM
Tja en als ze dan beide in de zorgsector werken?
De Eric.
ik bedoelde niet dat ZIJ  degenen waren die alles aan hun laars lappen....  Je hebt het zo te zien verkeerd opgenomen.
Ik bedoelde dat die "nochalanten"  in een situatie zouden moeten komen dat HUN dierbaren getroffen zijn alvoren hun ogen open gaan
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

bollen neus

Yep Dani, ik was wel mee hoor wilde enkel zeggen dat ze in de zorgsector zitten en zo'n uitgaanders en betogers in slechte tijden zijn we heus niet hoor. Dank voor het medeleven.

SirGresley

Ik heb er ook al aan zitten denken voor op pensioen naar Frankrijk te verhuizen. Veel minder "onnozele" regels dan hier. Water, brandstof en elektriciteit kosten ongeveer evenveel.
Maar kijk eens naar de huizen prijzen. Voor 150.000 tot 200.000 heb je er mooie huizen (nieuw of volledig gerenoveerd).
Eenmaal per week inkopen doen, hier in België doe ik dat ook. Ikea of ander superwarenhuis doe je hier ook niet iedere week.
De grote steden liggen meestal op 50km een daar heb je alle winkels.
Vooral voor de rust en goedkopere leven zou ik het doen.
Daar kun je ook mensen leren kennen en zij ze veel gemoedelijker.
Iedereen moet het voor zichzelf uitmaken.
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

svvander

Zijn ze nog zo gemoedelijk? Wij gaan nu al jaren naar Frankrijk. In verschillende streken: Bretagne, de Elzas, Normandië, de Ardèche... maar ik vind dat de mentaliteit wel veranderd is. Ik herinner mij als kind dat wij mee aan tafel schoven bij de eigenaars van de camping en dat ze ons wel als les petit Belges behandelden, maar wel altijd heel joviaal en gastvrij waren.
Dat is de laatste jaren toch heel sterk veranderd. Misschien dat mijn vergelijking niet 100% klopt, maar wat mij ook wel opviel is het verval van bepaalde delen in Frankrijk. Zoals aangegeven: de winkelcentra liggen ver buiten de dorpskernen, maar de gezellige drukte van weleer in de supermarché om de hoek of de Tabac (krantenwinkel), is volledig verdwenen. Om nog maar te zwijgen over de gezellig drukke cafeetjes en eethuizen langs de baan van vroeger.
Ik merk ook dat er mee armoede is dat zich dan uit in wijken juist buiten de centra... banlieue zoals ze daar zeggen.
Tijden veranderen, ik weet het, maar dit maakte voor mij als kind, op vakantie gaan naar Frankrijk altijd zo leuk.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

doomslu

Citaat van: SirGresley op 12 juni 2020, 11:39:21 AM
...
Maar kijk eens naar de huizen prijzen. Voor 150.000 tot 200.000 heb je er mooie huizen (nieuw of volledig gerenoveerd).
...
Ben je daar al eens binnen geweest?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Al heel dikwijls in het huis van echtgenote haar tante in Harfleur en van haar nicht, die woont er slechts een paar kilometer vandaan in Montivilliers en ondanks dat de woningen aan de buitenzijde meevallen zijn het toch maar (ons idee) kleine kamers.
Maar je hebt op zeker 1 punt volledig gelijk (zeker in de dorpen) de mensen zijn heeeel vriendelijk, maar laat je niet te gemakkelijk verleiden voor een aperitiief ;).
Met vriendelijke groeten
Peter

rgp

Luc en Peter,

Als een buitenlander naar onze huizen kijkt, dan vraagt hij; met hoeveel families wonen jullie hierin (kijk maar eens naar Nederland en naar Duitsland (per ongeluk twee landen waar schaal N het meest verspreid is  ::)).

Kwaliteit van huizen: geef mij maar een huis in Frankrijk van pakweg 50 jaar geleden en gerenoveerd, dan de "sleutel-op de deur" en andere woningen van pakweg de laatste 20 jaar.

Bollen neus,

Veel sterkte aan uw getroffen familieleden: mijn broer en schoonzuster werken als verpleger, mijn boer heel de periode op de Covid19 afdeling.  Hij staat te popelen om sterftecijfers van heel 2020 te kennen en te vergelijken met deze van 2018 (zwaar griepseizoen).  Er gaan er van hunne stoel vallen zeker als je weet dat er veel (ja veel) het label coronadode hebben opgeplakt gekregen die wel corona hadden maar dat corona niet de hoofddoodoorzaak was.
Als ik wil emigreren is dat geen gebrek aan medeleven, sans foutisme, of wat dan ook: ik zal het doen volgens de regels op dezelfde manier als al diegene voor wie nu "vakantie in het buienland" een topprioriteit is (en gisteren nog stonden te zagen dat ze niet konden rondkomen).

Sven,

De gemoedelijkheid is er nog, maar niet meer zo open; je moet eerst bewijzen dat je je wil integreren en niet je levenswijze wil opdringen.  Hun gewijzigde houding is er gekomen na de - al of niet tijdelijke - passage van Nederlanders, Duitsers, Engelsen en Parijzenaars.

Roland

OlivierV

Schoonmoeders, je zou ze toch soms 3x omver rijden en nog ne 4e keer om zeker te zijn.  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Chrisrail

#4093
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

SirGresley

Luc: kijk maar eens naar verschillende verkoopsites en ook voor 30000 heb je al een "woning" maar dan volledig te renoveren.
Als je goed zoekt en er natuurlijk gaat kijken voor je koopt dan vind je er pareltjes!
En natuurlijk niet in de grote steden!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama