Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

MSM inhoudsregister

Gestart door Peter, 01 juni 2020, 16:34:04 PM

Peter

Hallo Luc,
Wanneer komt er nog eens een 2e  MSM inhoudsregister van nr. 81 t/m 160 ?

MSM index by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Ik vrees dat dat er nooit gaat komen.
Ondertussen is er een veel handigere Excel beschikbaar.
Maar... je doet er me nu wel aan denken dat ik die eens moet bijschaven, want we zitten enkele nummers achter...  :-[
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

bellejt

is het dan zo moeilijk die excell om te zetten naar een printbaar iets ? Die naslagwerkjes zijn toch nuttig en leuk om door te bladeren.Als we dat zelf moet laten printen kost dat een fortuin :)

Peter

De papieren inhoudregister is volgens mij, (maar wie ben ik) handiger in gebruik.
Je hoeft de PC niet op te zetten en je kan makkelijk in je hobbyruimte (waar je normaal je MSM's bewaard??) even in dat register kijken om iets op te zoeken.
Met vriendelijke groeten
Peter

mark7758

Idee.
Verzamel cd-rom met alle MSM en Sj,s. Incl index.

Ik wil er wel 1. 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

svvander

Niemand die heel veel tijd heeft en een goede scanner?  ;D

Nee, ff serieus; Luc... ik vermoed dat jullie deze toch ergen digitaal bewaren (in .pdf of andere). Misschien is het wel geen slecht idee om de eerste 100 nummers niet meer te drukken (met als smoesje dat het beter is voor het milieu  :-\ ) en deze aan te bieden op een CD-rom?
Ik weet dat zelf na de kost van het drukken, de marge nog steed hoog genoeg is (en de vraag zal er ook blijven), maar wat kost het om dit op CD-rom te zetten? Ik vermoed dat deze ook goed gaan verkopen. Het is maar een idee.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

Jurgen

Citaat van: bellejt op 01 juni 2020, 17:46:57 PM
Als we dat zelf moet laten printen kost dat een fortuin :)


Voor MSM uiteraard niets...  ::) :P

Nee, serieus, voor mij is zo'n index gewoon iets extra. Wil ik voor dat extra betalen? Nee.

De Excel volstaat voor mij en heb ik tot nu toe al een paar keer gebruikt. Het is ook gewoon sneller om iets terug te vinden dan wanneer je moet zitten bladeren in zo'n papieren index. Een trefwoord ingeven, nr en pagina opzoeken en klaar.

Mocht men nu eens opteren om er een digitale zoekmachine van te maken op de website, dan zeg ik volmondig ja! Want in de Excel zit je beperkt met de woorden uit de titel, via een zoekmachine kan je een hele database met trefwoorden aanleggen om één bepaald artikel terug te vinden.

Dus wat mij betreft, doe het maar digitaal!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bellejt

zeg ik niet  maar als zij het als drukwerk in een grote oplage laten drukken dan is dat wel goedkoop.Als enkeling ben je al je printcartridges leeg aan het maken :)

doomslu

Citaat van: bellejt op 01 juni 2020, 19:53:51 PM
zeg ik niet  maar als zij het als drukwerk in een grote oplage laten drukken dan is dat wel goedkoop.Als enkeling ben je al je printcartridges leeg aan het maken :)
De vraag is: hoeveel ga je er kunnen van verkopen? Weinig denk ik.
Optie 2: gratis weggeven... hoeveel kost het dan??
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Of je geeft ze het cadeau aan de mensen die een abo nemen?
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

bellejt

of je zet een adverteerder op de achterste bladzijde die sponsort.Heeft eenieder er wat aan.

Thommy

Citaat van: Peter op 01 juni 2020, 18:01:33 PM
De papieren inhoudregister is volgens mij, (maar wie ben ik) handiger in gebruik.
Je hoeft de PC niet op te zetten en je kan makkelijk in je hobbyruimte (waar je normaal je MSM's bewaard??) even in dat register kijken om iets op te zoeken.

Ik ben een stuk jonger dan de meeste oldtimers hier en eigenlijk ben ik ook meer te vinden voor een papieren versie.
Nuja, opt werk klagen m'n collega's ook dat ik alles opschrijf ipv onenote od te gebruiken. Of berekeningen maak op kladpapier ipv dat in een excell te gooien
Greetz

Thommy